annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15770330
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391233
Et andet syn 1997707
Åndelig Føde 1552716
Jesu ord 1529677
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
2 registrerede (2 usynlige), 95 gæster og 122 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Reinkarnation.

Kære Kristian.

Tak for din spændende historie fra Indien, som jo er et af de mest spændende lande at besøge, historien fremmanede også hengemte oplevelser fra mine Indiensrejser.

Jeg var til en international kongress i 1978 og boede på et hotel midt i New Delhi, kongressen foregik i et stort center et par kilometer fra hotellet.
Den første dag jeg skulle til kongressen tog jeg en taxi der holdt ved hotellet, da jeg sent på eftermiddagen kom ud fra kongressen, blev jeg mødt af taxichaufføren der havde kørt mig om morgenen, han spurgte om hvor jeg ville køres hen, det var meningen at jeg ville gå tilbage til hotellet, men tog så taxien.
Derefter ventede han på mig hver morgen og eftermiddag på at køre mig hvorhen jeg ville.
En morgen kørte han mig til udkanten af New Delhi, hvor turister normalt ikke kommer og jeg gik rundt der og kiggede på livet.
Jeg kom forbi nogle kvinder der sad ved en stor dynge af kogødning, de sad på jorden og klappede den halvtørre gødning mellem hænderne til nogle flade platter,på samme måde som pizzabagere laver pizzaer, de lagde platterne til tørre på et stort stativ, de solgte de tørrede platter der blev brugt til brænde når der skulle laves mad.
Langs vejen stod der nogle store papkasser, jeg kunne se at der lå mennesker og sov idet fødderne stak ud i det fri, nogle gjorde morgentoilette ved vandposter der stod i de grønne områder ved vejen, mændene iklædt ganske lidt tøj, mens kvinderne vaskede sig med deres store gevandter.

Jeg gik engang i et stort tempel der var fyldt med mennesker, jeg husker ikke lige i hviken by, en gammel hellig mand med askestreger i panden kom op siden af mig idet han mumlede mit efternavn hele tiden marer marer, sådan lød det ihvertfald, jeg viste ikke hvad han ville mig, jeg havde ingen guide med der kunne hjælpe mig, desværre var der så mørkt i templet at jeg ikke kunne tage et billede af ham og jeg ville ikke bruge min blitz.
Han fulgte mig hele vejen rundt i templet, da jeg forlod templet blev han stående i templet og kiggede efter mig.

Jeg var engang til ligbrænding i Sri Lanka, jeg var på ferie med min familie viv og tre mindre børn, vi var ude og gå en tur for os selv på syd Sri Lanka, da vi kom forbi et stort hus hvor der var forsamlede mange mennesker klædt i hvidt, der var arrangeret et stort bål inde i haven tæt på vejen.

Den døde var lige lagt på toppen af brændet klædt i flotte klæder, vi blev stående ude på vejen og så hvordan bålet blev tændt og hurtigt fik godt tag i brændet, det var en høj brændestak med sandeltræ som duftede rigtig stærkt og nok slørede lugten af brændt kød.

Hvad angår vore driftsikre naturgasfyrede krematorieovne, så skulle mit firma for nogle år siden kontrollere gasinstallationerne på alle de Københavnske krematorier, på nogle af dem fandt vi nogle meget graverende fejl, bl.a var gasinstallationerne meget utætte, et sted var den meget store gasmåler havde en revnet lodning på bagsiden, så der strømmede meget gas ud, men lugten af gassen blev sløret af lugten fra kremeringen, utroligt at der ikke var sket en ulykke.

Forbrændingen er ikke fuldstændig, man har et rysteværk, hvor asken bliver rystet kraftigt igennem, så de ikke helt brændte knogler bliver knust.

Det var vist en værre gang døde snak, vi der fik gang i, men døden er jo også en del af livet.

De gik ud i floden med tandbørste og Colgate, fik mig til at tænke på da jeg i 1983 og 1993 besøgte hovedjægerne på Borneo, her måtte jeg også ud i floden ved langhuset med tandbørste, Colgate, barberskum og maskine med resten af langhuses beboere for at gøre morgentoilette, flodvandet blev også brugt til madlavning, så det var nok bedst at bo godt oppe ad floden, hvor vandet var nogenlunde rent, tæt på civilisationen var vandet meget grumset, jeg slap igennem mine ophold uden mavepine, selvom maden bestod bl.a. af stegte firben, stor gubbier og saltede æg der var sorte som kul og smagte meget stærkt af ammoniak.

Seneste indlæg
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Nyheder fra DR
Mere end 30 mennesker er døde i oversv..
03/05/2024 09:20
Pro-palæstinensiske protester spreder s..
03/05/2024 09:05
Danske Bank med milliardoverskud i året..
03/05/2024 08:00
Kun ét land overgår Danmark i pressefr..
03/05/2024 07:42
Tusindvis samlet til kapsejlads: En slag..
03/05/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk