annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
0 registrerede 1012 gæster og 1284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Religion og materialisme

Thomas evangeliet: "Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: Jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!"

Nå, men jeg synes, at de ord lyder galt ligesom et storhedsvanvid, fordi:
1. ´Jeg er lyset, som er over dem alle´. Ligesom at dengang konge-profet-ypperstepræst var en autoritet, blev Jesus kaldt for ´herre´. I GT blev NT Gud kaldt for ´Herren´. Og et lys som er ´over´ lyder som en overmagt selvom, at Betlehem stjernen ligesom en sol ses på ´himlen´. Dengang var det forbudt at sige guds navn (Arne, du oh ordbogklog - Hvad er derfor ordet på det, at ´Himlen´ betød´ diskret ´Gud´?). Det var jo Helligånden, som kom ´over´ Jesus. Han kommer ikke over os.
Vedrørende dog himmelfarten, så senere til Apostlene kom han ned til dem. Opstandelse og nedstigning tilmed omvendt sådan om Avatarer og profeter (fra bjerget ved skyer), altså frelserskikkelser?
Det guddommelige i forskellige skrifter (trosretninger) på Jorden hos folk nævnes.

Hov, du misforstår mig, hvor jeg er enig med Hans K om Thomasevangeliet, fordi det lyder som om, at du opfatter mine ord ligesom, at ham Jesus altså ´kun sønnen´ er ved naturen i et træ og stenen? Jeg er ikke en indianer eller budhist...
Kun Gud er overalt men ikke selv som ting og dyr, der ikke kan tale med Ordet - Helligånden - Talsmanden. Gud er også hvor, din bolig er.
Gud har en plan om skabelsen. En hele del både ´profetier´ og lignelser handler om god jord med naturens overflod til glæde for hans folk.
Men du gentager dit budskab imod menneskehedens for meget begær og grådighed, hvilket eksempelvis Noah, Lot, Jesus og/eller Menneskesønnen netop handler om ifølge min opfattelse. Ja, også Krishna og Budhha.
På det seneste oplever jeg alt efter både fortolkning og erfaringer, at en budhist og kristen synes, at vi er ligesindet...
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 18:52
37-årig erkender hvidvask for millioner
22/06/2026 17:36
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine ..
22/06/2026 16:56
Endnu en person fundet død i sø i Rosk..
22/06/2026 15:48
Tidligere amerikansk centralbankchef er ..
22/06/2026 15:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Yderligere to anholdt for angrebsplan mo..
22/06/2026 23:58
Israel vil fastholde den militære kurs ..
22/06/2026 22:41
SpaceX-aktien styrtdykker efter højtfly..
22/06/2026 21:13
Ornitolog kalder sjældent fuglefund for..
22/06/2026 20:43
Ni familiemedlemmer til afdøde Ebbe Pre..
22/06/2026 18:31