annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
0 registrerede 1012 gæster og 1284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Religion og materialisme

Hej Tikka.
Du reagerer på mine ord:
Citat:
Det får mig til at tro på, at tiden er inde til - fordomsfrit - at være multireligiøs - og dermed stærkere stillet overfor den tiltagende materialisme - med al dens udplyndring og svineri.
og tak for dét - selvom vi åbenbart er lodret uenige smiler

Jeg hæfter mig ved, at du skriver:
Citat:
… men troende eller ej, så er det klart, at ændring af holdning til forkert levevis er en beslutning, hvis man har et sådan valg, men tro ikke en eventuel multireligiøs religion vil være fri for mammon.

Mammon som der advares om i bibelen ikke at há kærlighed til - som en afgud.
Mit svar:
Jeg er enig med dig i, at en organiseret multireligiøs religion nok ikke vil frigøre os fra Mammon.
Men dét, jeg tænker på, er blot mere åbenhed overfor, hvad jeg anser for åndelige kvaliteter hos os mennesker på denne klode.

Eksempelvis emnet: Meningen med livet.
Hvad siger kristendommen her andet end, at man skal elske Gud og næsten - men intet om, at man skal elske verden.
Det er i hvert fald som jeg opfatter kristendommen.
Og det er så her, jeg fornemmer mere åndelig visdom i de to østlige religioner, som vi godt kunne tage til os uden derfor at blive hinduer, buddhister - eller daoister.

Ét er i hvert fald sikkert, synes jeg: Vi står ved en skillevej mellem grådighed og harmoni med verden - og her har kristendommen jo tydeligvis "spillet fallit".

Og hvorfor skulle kristendommen ikke kunne udvikle sig?
Hvad ville mon Jesus Kristus have sagt til os i dag?

Mvh. Arne smiler heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 18:52
37-årig erkender hvidvask for millioner
22/06/2026 17:36
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine ..
22/06/2026 16:56
Endnu en person fundet død i sø i Rosk..
22/06/2026 15:48
Tidligere amerikansk centralbankchef er ..
22/06/2026 15:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Yderligere to anholdt for angrebsplan mo..
22/06/2026 23:58
Israel vil fastholde den militære kurs ..
22/06/2026 22:41
SpaceX-aktien styrtdykker efter højtfly..
22/06/2026 21:13
Ornitolog kalder sjældent fuglefund for..
22/06/2026 20:43
Ni familiemedlemmer til afdøde Ebbe Pre..
22/06/2026 18:31