annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Jesus var jo jøde

Tilfældigvis kom jeg til at læse den tråd her.

Og i 2016 hvor den stammer fra var jeg optaget til anden side.

Nå men aldrig i mit liv har jeg set så tydeligt for mig (ved at læse DW og Tikka) at kristendommen er genial og sublimt autentisk (ægte/sand) spirituelt også i overensstemmelse med hvad vi fra dybdepsykologi (fx Jungiansk Psykologi) og moderne neurovidenskab.

Der er ingen, INGEN OVERHOVEDET SPIRITUALITET at finde hos DW og Tikka.

Nu forstår jeg hvorfor Paulus siger at Bogstaven slår ihjel og Ånden gør levende.

At Paulus ikke eksisterer er historisk set det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt. Aldrig nogensinde har vi fået et så godt indblik i et andet menneske. Problemet er ikke Paulus' historiske eksistens men hvilke breve der er ægte Paulus breve og hvor meget kirken er lykkedes med at redigere i de ægte Paulus breve (noget ved vi de er lykkedes med).

Religion opfattes meget meget anderledes af DW og Tikka end som kristne takket være gnostikeren Paulus opfatter religion, det religiøse spirituelle.

Alt det vi kristne forstår ved Ånden og ved gudstjeneste - vores Gudsliv - findes overhovedet ikke hos DW og Tikka.

Ligesom de begge ikke forstår "Messias" begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne samfund og KIRKERNE.

Hans-Jørgen Schanz og ateisten Bertrand Russell de har sørme ret i at kristendommen er den mest åndelige (spirituelle) af de store verdensreligioner.


Men til trods jeg ikke mener hverken DW eller Tikka har forstået noget som helst af hvad kristendom er - dækker over - så har det alligevel været interessant at læse deres skrift fundamentalisme - det siger sig selv at for en bibelfundamentalist som Tikka der idag er ateist og yderst fjendtlig indstillet overfor kristendommen som hun/han efter bedste evner forsøger at latterliggøre til ukendelighed, det vil have været en gave for Tikka at møde DW.


-0-0-0-0-0-


Hvad Tikka har gang i er stadig en gåde. Jo at latterliggøre kristendommen, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og Gudsliv - Guds -tilbedelse -tjeneste - og så dog det er nøjagtig hvad hun/han ikke har forstået og så bliver det svært at latterliggøre.

Nej Tikka latterliggør hendes egen bibelfundamentalistiske (kætterske falske) udlægning af kristendommen som Tikka iøvrigt hævder er den eneste sande forståelse kristendommen men iøvrigt også hjernespin og falsk. Og her var DW jo (som Simon) vild med Tikkas angreb på kristendommen.


Det had Tikka har til kristendommen får indimellem nakkehårene til at rejse sig - og jeg kan ikke se noget feminint overhovedet til trods navnet Tikka. Men kvinder kan jo også være meget aggressive maskuline - så det kan jo også være sådan det hænger sammen.

Bibelfundamentalisme er åndelig voldtægt af mennesker og det kommer der aldrig noget godt ud af - det medfører skader på sjælen for livstid - da man i ens bedste åndelige vækstperiode af sit liv systematisk er blevet åndeligt voldtaget. Selvfølgelig sætter dette sig dybe spor af had hvor man risikerer at hælde barnet ud med badevandet - miste enhver forbindelse til det ægte autentiske spirituelle i den sublime uovertrufne kristne spiritualitet.

Dette er jo et kæmpe tab ikke at kunne få øje på den kristne SPIRITUALITETS fortjeneste og åndelige velsignelser og gaver til menneskeheden.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk