annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 51 gæster og 162 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Jordbær, gud og venskab

Hej Jan/ABC.
Når jeg læser, hvad du bringer fra Carsten Ploug Olsen, hæfter jeg mig ved dette:
Citat:
Jeg har selv erfaret noget om Guds væsen, ikke fordi jeg er et specielt fremragende menneske, der har Guds særlige bevågenhed, men fordi Gud har åbenbaret sig for mig, ladet mig se - eller rettere
føle - noget om hvem Han er.
I de ægte åbenbaringer jeg har modtaget fra Ham kan jeg slet ikke genkende dette med at Gud skulle fremkalde frygt eller angst - og slet ikke genkende dette med at jeg bør og har grund til at frygte den Almægtige.
Tværtimod - de åbenbaringer jeg har haft er af en Gud, som på den ene side unddrager sig menneskeord, det er svært at finde adækvate ord og udtryk for Ham, og det er som om at sproget bryder sammen når jeg forsøger at beskrive disse oplevelser.
Men den følelse Han har givet mig i disse åbenbaringer eller oplevelser har dels været præget af en fuldkommen ro og tryghed (også langt fra den af andre rapporterede ekstase ved oplevelsen eller erkendelsen af Gud), og dels af et uendeligt væsen af en Magt og tyngde og dybde som ikke kan beskrives og desuden et uendelig mildt væsen.
Dertil også ved hans egen hjemmeside, hvor det her viser sig, at han er tilknyttet "Vandrer mod Lyset".

Min kommentar:
Manden påstår, at Gud har åbenbaret sig for ham - og han omtaler Gud som en "han" - altså en person af hankøn.
Jeg tvivler på begge påstande, men bortset fra dét finder jeg da mange smukke tanker og ord samt åbenhed for andet end kristendom.

Alligevel holder han fast i idéen om Satan - og det er jo tydeligt, at denne Gud, "han" er alene en gud for mennesker.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af Anonym
19/05/2024 14:19
Spiritualitet
af Anonym
19/05/2024 14:07
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Blågrøn ildkugle strøg over nattehiml..
19/05/2024 16:08
De trak sig fra Copenhagen Pride - nu er..
19/05/2024 14:55
Valgplakater revet ned i indre Københav..
19/05/2024 13:55
Fem meldes dræbt i russisk luftangreb i..
19/05/2024 13:12
Brand i etageejendom i Randers er under ..
19/05/2024 13:11
Nyheder fra Religion.dk