annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 52 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Panteisme

Citat:
Arne:

skriver Hanskrist, som for mig desværre synes at være i færd med at "drukne i sit eget spejlbillede"


Ja det er du meget optaget af.


Dog det ville være meget bedre om du læste mine indlæg og kunne gennem en intelligent tilbagemelding vise at du har forstået noget, måske noget af principielt afgørende betydning, så vi kunne få nogle spændende debatter og gøre fremskridt, komme videre

Hvis nu det jeg skrev var skrevet af Gerth, eller en ny debattør, hold da op Arne ville anerkende og rose og være konstruktiv. Dine bevidstløse automat reaktioner overfor alt der kommer fra min pen, såvel som jeg endnu aldrig får en intelligent tilbagemelding der viser du har forstået noget af hvad jeg skriver (nøjagtig som med Simon der aldrig forholdt sig til min tekst men hvad han fordomsfyldt mente jeg måtte stå for) er jo ret så trivielt og ja meningsløs, men det afslører at du elsker personfnidder


Disse stærke sindsbevægelser i forbindelse med at ringeagte og gøre grin med et bestemt andet menneske skal man ikke underkende - de må spille en positiv rolle i dit liv ellers var de nok ophørt -

Uden tvivl du føler dig levende, disse angreb vækker nogle primitive instinkter - der er go emotionel affekt gevinst i disse også derfor Simon blev ved og ved i sin tid, det var den daglige dosis ecstasy


-0-0-0-0-


Men lad os allesammen glæde os over at have mødt HansKrist - og heldigvis har vi sort på hvidt nogle usædvanlige indlæg fra manden der får blivende betydning i al fremtid, fx noget af det sidste jeg skrev om Paulus og Jesus i tråden "Hvad HansKrist dog skriver" under fora filosofi. Også de seneste tanker om 1 Kor 2 og Jung der selvfølgelig elsker det kapital, da hele hans psykologi bygge på samme grundantagelse som Paulus om at være i proces med Gud os selv i det ubevidste, eller rettere sagt, mere korrekt formuleret; Gud Selv'et i det ubevidste (ihvertfald når jeg skriver Gud os selv i det ubevidste - bør der være nogle advarsels kommentarer knyttet hertil).


Nå men altså glæd jer nu over at I har mig, påskøn det, og hvis I læste lidt mere omhyggeligt hvad jeg skrev, I ville vide hvorfor at HansKrist er en gevinst for stedet her

Det betyder ikke at andre ikke også kan være det
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk