annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Panteisme

Arne:

Citat:
med de evner, vi guddommelige mennesker har fået, skal vi selvfølgelig bruge dem guddommeligt, og her synes jeg, det ligger lige for, at det er evner som medfølelse, harmoni og kærlighed til alt værende, der må være ledetråden – og som er dét, jeg ser, der giver livet mening.

Og lader jeg dét synke ind, kan det ske, at det guddommeliges nærvær fornemmes.
Det styrker min oplevelse af at være på rette spor.



"Det styrker min oplevelse af at være på rette spor"


På sporet af hvad HansKrist har talt om al den tid han har været her, men som jeg Arne har latterliggjort og ringeagtet og det så sent som for et par dage siden.

Uanset hvad jeg skriver har du ringeagtet og latterliggjort det, her må man sige du har været konsekvent. Men læser du hvad jeg har skrevet på Wikipedia så er det sørme go latin, og kommer det fra din egen pen - er det noget som her ovenfor du selv af snirklede omveje i nattens mulm og mørke er nået frem til - ja så er det fandeme go latin.

Bare det kommer fra Arne - ja alt der kommer fra Arne er helt fint, men kommer de samme tanker fra HansKrist så angribes det, ringeagtes og latterliggøres det - efterfulgt af en længere skrivelse af at du er så glad for ikke at være som Paulus (som Jesus), som HansKrist og som de kristne.

Efter snart 20 år du står ved porten til det himmelske, det guddommelige, til livet med Gud og alle dets velsignelser - gaver og kundskaber - det undertegnede fra dag et har talt om i entydige klare vendinger.

Gå nu ind af den port - du er på rette spor - HansKrist spor - KRISTUS vejen.

At du har ment dig bedre end HansKrist burde ikke blive hvad der forhindrer dig i at træde indenfor.

Den SKYGGE PROBLEMATIK - forargelse og forhindring og splint i dit øje HansKrist udgjorde i så mange år er det nu tiden at få afsluttet.

-0-0-0-0-0-

Der er ord og tanker og ideer du ikke har tilladt dig selv at være beskæftiget med fordi du som en boomerang ville blive ramt af dine egne konstante udsendte fordømmelser i retning HansKrist om "tomme svulstige intetsigende fraser".

Der er salmer og litteratur, især new age litteratur såvidt SPIRITUALITET, og Jung og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev litteratur du har afskåret dig selv fra fordi det er HansKrist'ligt.

Men med noget af det du skriver senest, du står overfor at iklæde dig KRISTUS - at KRISTUS vinder skikkelse i dig - ja du står overfor endelig at erfare dette at være i KRISTUS.

Du er på rette spor - du er ved porten - og du må smide din rygsæk med astrofysiske panteistiske spekulationer om hvor verden kom fra, da det eneste du har brug for er Gud i dit liv, og Guds Ånd og alt det guddommelige der følger med her når vi er hjemme i Gud.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk