annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret somo 542 gæster og 524 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Buddhisme

Hej Arne

Det er en opløftende tanke at vi lever videre efter døden.

Men gør vi det?

Nogle af mine bedste tanker kommer når jeg har drukket, for så bliver der ligesom åbnet op for en kanal, men det kan også gå helt galt som vi har set - desvære smiler

Men jeg bliver oppe på hesten denne gang.

Måske er jeg ved at blive voksen...

Det som jeg mangler fra buddhismen er en sammenhængende historie.

Hvad laver vi her på jorden?

Skal vi sidde og meditere på det resten af livet?

Så vil jeg hellere stille spørgsmål.

Hvorfor fortsætte med at sætte børn i verden?

Hvad er meningen med det?

Ville det ikke være bedre at vi stoppede?

Hvis der ikke er noget efter døden, så synes det at være løsningen, for vi kan ikke sørge for at det hele ender godt for alle mennesker - at det var det værd - at blive født - at leve.

Men hvem tænker over sådan noget?

Lad os sætte nogle børn i verden siger kvinderne...og mændene...ja...de er ligeså hjernedøde som kvinderne...hårde ord...måske...men nu sidder jeg og drikker, så...

Det ville være rart med en konge som havde styr på tingene, men vi må nøjes med en dronning som kan holde en nytårstale...det er jo helt fint...men kunne hun så bare sige noget som kom os alle ved...

Nu har jeg lyst til at høre noget musik (sådan er jeg):

https://www.youtube.com/watch?v=7gphiFVVtUI

Måske jeg er ved at blive fuld blinker

Lad os danse derudaf og glemme denne verdens larm med noget som bare er glædeligt:

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

Hvad siger du Arne ler

Kunne jeg bare flygte fra fortiden...skabe den selv...ja...være mig selv...men jeg er skabt, formet af utallige mennesker...måske en Gud.

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Trump deler nyt billede af mindepas
27/06/2026 06:33
Burkina Faso afbryder diplomatiske forbi..
27/06/2026 02:57
USA's militær: Har gennemført angreb m..
26/06/2026 22:55
EU efter Trumps told-trusler: Har ret ti..
26/06/2026 21:38
Trump anklager Iran for brud på våbenh..
26/06/2026 19:18
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Antal personer med over en million krone..
27/06/2026 05:00
Hed lørdag kan slå varmerekorder fra b..
27/06/2026 04:38
Ny Orange Scene skal give mere plads til..
27/06/2026 04:00
Bronzetårn fra britisk ubåd er blevet ..
27/06/2026 03:16
Trump deler billede af særligt pas udsm..
27/06/2026 02:26