annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647403
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379295
Et andet syn 1988768
Jesu ord 1521932
Åndelig Føde 1510897
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 206 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Sandhedens træ

Hej Arne

Måske ikke en dårlig ide med et tempel for alle...så kunne der på indgangene stå...fred være med alle...og du, Arne, kunne så holde indvielsestalen. Det er du nok bedst til. Jeg forestiller mig desuden nogle gode foredrag om de forskellige religioner. Debatter skal der også være plads til. Og meget andet.

Jeg foreslår iøvrigt den firarmede figur som omdrejningspunkt:

https://www.google.dk/search?q=vishnu&rlz=1C1M...84&dpr=1.13

...men hvad skal vi lægge i den? Hvad representere den? Render Gud rundt med fire arme? Selvfølgelig ikke...

Dyrene skal også have en plads i forsamlingen, for dem skal vi behandle ordentligt, men lad os nu ikke overdrive deres eksistens, for hvem vil have et dyrelegeme? Hvad kan man bruge det til? Hvordan skal vi forholde os til dyrene? Skal vi allesammen til at være vegetarianere? Ikke flere røde bøffer?

Hare krishna bevægelsen ser ud til at klare den helt fint uden røde bøffer, men når nu jægerne slår et dyr ihjel, for at holde bestanden nede, er der så noget galt med at de også spiser kødet? Kan dyrene regulere sig selv? Hvad med sygdomsbekæmpelse? Dyreforsøg?

Jeg synes dette er langt ude:

https://theharekrishnamovement.org/category/animal-rights/

Skal vi nu til at slå indianerne ihjel?

Her må vi have hare krishna bevægelsen på banen...så dem starter vi med at invitere til at holde foredrag. Senere kan vi så tage snakken om dette emne. Altså en debat om kødspisning.

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Der er selvfølgelig også plads til at tale om "det værendes væren". Som sådan er alle velkomne til at holde foredrag om tingene. Også ateisterne. Det skal være en oase for alle. Men det er et tempel, så...
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 14:09
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Mand fængslet, efter 38-årig blev stuk..
18/04/2024 13:58
WHO udtrykker 'enorm bekymring' over fug..
18/04/2024 13:33
33-Ã¥rig mand anholdt for at have solgt ..
18/04/2024 13:26
Skade til badmintonprofil tvinger kvinde..
18/04/2024 13:12
Forfatter fÃ¥r ikke udleveret sine dagbÃ..
18/04/2024 12:53
Nyheder fra Religion.dk