annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Sandhedens træ

Hej Arne

Jeg forstår godt din indstilling, men som en sagde derinde:

Citat:
This is interesting the myth is inter because Christianity also say there was a fall of Man, fallen from a state of grace , a paradise , into this world which man has made into the dystopian fallen world.
It's interesting how these myths under gird human religious thought.


Hertil svarede jeg:

Citat:
Yes, and they to have a savior, or many of them, but Krishna is the ultimate savior.

I have found this about the movement:

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Society_for_Krishna_Consciousness

And this is just great:

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw


Som du ved taler Vandrer mod Lyset også om et fald og den siger dette vedrørende myten om Adam og Eva:

http://vandrermodlyset.dk/m-s1-t.htm

Citat:
Den gamle bibelske Myte om Adam og Eva i Paradisets Have staar tilsyneladende som et Symbol paa det menneskelige monogame Samliv. Men denne Myte stammer oprindelig fra en af de Yngste, som i Jordelivet forsøgte at give en billedlig Fremstilling af "Dualbegrebet", af Mørket og Lyset, af Guds først skabte Børns Liv i Guds Rige - samt af de Ældstes Fald. Og den gamle kirkelige Sætning: hvad Gud har sammenføjet, skal intet Menneske - rettere: ingen - adskille, passer saaledes i Realiteten paa Guds først skabte Børns Dualforhold til hinanden, men den passer absolut ikke paa de menneskelige ægteskabelige Forhold. Derfor har den ingen som helst Berettigelse til at anvendes i Forbindelse med Mennesker, undtagen hvor det gælder Menneskeaandens Dualitet. Thi i de allerfleste Tilfælde har Gud intet at gøre med de indgaaede Ægteskaber. Gud kræver ikke af Menneskene, at de skal indgaa Ægtepagt med det eller det særlige Medmenneske. I dette Valg staar enhver fuldkommen frit, der foreligger absolut ikke en bestemt Udvælgelse fra Guds Side i dette Spørgsmaal.


Går man ind på linket og læser der kan man klikke på "Myte" og så når man frem til denne note:

Citat:
Endogsaa den gamle Myte om Adam og Eva bringer, til Trods for dens rent menneskelige Iklædning, noget af Sandheden. En af de Yngste har i sin jordiske Tilværelse forsøgt gennem den at give Menneskene en Forklaring paa deres Oprindelse: Adam og Eva er saaledes Sindbilleder paa den Ældste og hans kvindelige Dual. Slangen giver Udtryk for Mørkets fortryllende, dragende og bindende Magt. Æblet, der sidder paa en Gren af Kundskabens Træ paa Godt og Ondt, er Billede paa Mørkets Livsprincip omsluttet og fastholdt af Lyset. Slangen = Mørket fristede Kvinden til at synde, Kvinden fristede Manden til at æde af Kundskabens Træ til at sætte sig i Besiddelse af Mørkets Livsprincip, gøre sig til Herre derover. Æblets Fjernelse fra Træet er Billede paa Mørkets Udskillelse fra Lyset. Ved Syndefaldet forvistes Adam og Eva = de faldne Ældste, fra Paradisets Have Guds Rige. Kain og Abel er Sindbilleder paa Menneskeslægtens forskellige Typer, der skylder Guds faldne Børn Livet. Kains Brodermord er Billede paa Synden og Døden, som ved Kains og Abels - Menneskehedens - Fødsel eller Skabelse kaldtes frem til Virkelighed i den jordiske Verden.


Jeg har stadigvæk problemer med beskrivelsen af universet, så jeg forsøger at forholde mig til tingene med et åbent sind. Derfor denne tilgang (jeg havde henvist til noget i Vandrer mod Lyset - bare så du nogenlunde forstår sammenhængen):

Citat:
It may only be a story at the end of the day, so I will keep an open mind, and listen to what others has to say about things. Some like the hare krishna movement say we are eternal souls who always has existed together with Krishna in the spiritual world, but then (at some point in time) we turned away from Krishna, and because of that we were sent (or was falling) into the material world. I think we could learn mush by investigating this idea. Can we say that it is not true?


Kærlig hilsen

ABC

Ps. Jeg kendte desuden ikke meget til mytologi, så det har jeg måttet læse om:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mythology

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk