annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Sandhedens træ

Måske var jeg lidt for fuld igår - kan dog godt stå inde for det - ingen dumheder såvidt jeg kan se. Kan desuden fortælle dig, Arne, at jeg har fået talt lidt med en fra hare krishna bevægelsen om "sjælens rejse". Det med sjælens første inkarnation. Han fortalte mig desuden, at der var beviser for, at mennesket var her for 200-300 millioner år siden. Mener det var det han sagde. Jeg spurgte selvfølgelig efter beviserne, for jeg har kun hørt om 5-10 millioner år. Men han sagde, at vi blev misinformeret og henviste til bogen - forbudt arkæologi.

Nu ved jeg ikke om I orker at læse tråden igennem, men der er nogle interessante links, som nok er værd at læse:

http://www.truthbeknown.com/biblemyth.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_in_History:_How_Writers_Create_a_Past

Men tilbage til debatten, for jeg stillede dette spørgsmål i tråden:

Citat:
Some like the hare krishna movement say we are eternal souls who always has existed together with Krishna in the spiritual world, but then (at some point in time) we turned away from Krishna, and because of that we were sent (or was falling) into the material world. I think we could learn mush by investigating this idea. Can we say that it is not true?


Og en fra Jehovas Vidner svarede så dette:

Citat:
We most certainly can. Humans do not have an immortal soul that is a Satanic lie, don't believe it.


Hertil svarede jeg så:

Citat:
You do not seem to get the question...what do you think the hare krishna movement would or could say to you? It is a Satanic lie that we do not have a soul? So who is right? You? Them? Because? If this is true then this cannot be true...that is right. But is it true? Let us think about the idea. They may be wrong about some things but that does not mean they are wrong about everything. So lets keep an open mind and investigate the idea. Can we say that it is not true?


Han svarede så tilbage, og gentog, at det var en løgn (tager kun dette med fra svaret):

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.p...sc&start=60

Citat:
I have already investigated the idea, my conclusion is it's a lie. I am now ready to share my findings with others to help them if they would like help.


Og nu skal jeg så svare tilbage. Kan desuden fortælle, at hvis man ønsker at blive klogere på videnskab og sådan noget, så er det lige stedet. Det er nogle skarpe hjerner som debattere derinde.

Håber på en god debat.

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk