annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15838799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395787
Et andet syn 2000999
Åndelig Føde 1588909
Jesu ord 1532860
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 161 gæster og 292 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: ”Den fuldkomne helhed”


Arne: Din - efter min mening - noget særlige logik forekommer mig at være noget nær morderisk blinker

Uha da … " … noget nær morderisk"?

Imidlertid kan du da gerne - for min skyld - fastholde, som din mening, at jeg er "troende"

Mange tak.

- ikke på nogen bestemt religion eller filosofi -

Jeg har "puttet dig i kassen", der hedder New-age.
New-age hvor man plukker og mikser efter eget behag i det religiøse landskab, uden man dog har noget fast religiøst tilhørsforhold.


men på muligheden af, at der eksisterer en for os mennesker (med vore genetisk begrænsede evner) ufattelig fuldkommen helhed.

Ja, kun fantasien sætter grænser med endnu en fuldkommen helhed som denne gang er ufattelig.

Ikke nemt at holde styr på alle disse fuldkomne helheder, som der har været i tråden, som du har brugt om din meditationsoplevelse og om menneskets sammensmeltning med verden/universet.

(Eksempler: "den sande og fuldkomne helhed" … (den) "ufattelig helhed", "verdens fuldkomne helhed" og "den fuldkomne helhed.")


Jeg påstår jo dog ikke, at en sådan eksisterer (selvom det aner mig), peger blot på denne mulighed - som alverdens religioner, mystikere og filosoffer synes at søge at nå frem til blinker

Lyder som udokumenteret vrøvl … "synes at søge at nå frem til" …??? … den "ufattelige fuldkomne heldhed" …??? … Hvad består den så af, denne fælles* "ufattelig fuldkomne helhed"?

… Og hvordan mener du kristendommen eksempelvis "synes at søge at nå frem til" den fælles* "ufattelig fuldkomne helhed"?

((fælles* for dig og alverdens religioner, mystikere og filosoffer ))

Forstår jo ikke du blander alt muligt sammen i en pærevælling.

Der er jo eksempelvis stor forskel på forståelsen af at opnå nirvana og så guds lovede jordiske rige … paradiset … "vi" venter på og beder om i Fadervor.


Dét oplever jeg som glædeligt berigende -

Tro håb og kærlighed gør stærk, når tvivlen er fraværende … og jeg fornemmer din tro og meditation giver dit liv mening.

uanset at jeg ser, at "dén køber du ikke" blinker

Nej jeg har pt. sluppet troen. smiler

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Mindst 200 har mistet livet i voldsomme ..
11/05/2024 09:57
Amerikanske myndigheder advarer om kraft..
11/05/2024 09:33
IT-sikkerheden halter i Svendborg Kommun..
11/05/2024 09:28
Propalæstinensiske demonstranter er tr..
11/05/2024 09:03
Anklager kræver 40 års fængsel til ma..
11/05/2024 08:40
Nyheder fra Religion.dk