annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ”Den fuldkomne helhed”

Hej Tikka.

Nu er jeg ikke den, der vil hverken anbefale eller fraråde mindfulness, men jeg vil dog godt pege på, at der er mange andre end mig, der mener, at tanketom bevidsthed eksisterer og kan have kvaliteter blinker
Citat:
Nærvær handler om at kunne frigøre sig fra de automatiske tanker og begrænsende mønstre, vi hver i sær skaber for os selv. At være tanketom i nuet. Humlen i det er, at vi går glip af de muligheder, der opstår i nuet, hvis vi konstant lader os begrænse af tanke-centrifugen.

Vores frihed og muligheder ligger netop i gennem nærvær at træne evnen til at tilsidesætte vores ego og stoppe tankecentrifugen i nuet. For der er kun dette nu. Livet er kun lige nu. Ikke i går, ikke i morgen eller om x-antal år. Livet er NU.

Som en indsigtsfuld dame, jeg kender, har tatoveret på sit håndled:

”Friheden er fraværet af sindets tyranni”

Når du træner mindfulness bliver du opmærksom på din egen uopmærksomhed.

Det står jo ret så meget i modsætning til dine ord:
Citat:
Det jeg afviser er, en fuldstændig tanketom bevidsthed i en meditationssituation, hvor følelserne uden tankens tilstedeværelse kan fortælle dig, hvem du er og føre dig til at acceptere dette stadig uden tankens tilstedeværelse.

Hvis jeg forstår dig ret, så er det din opfattelse, at intet kan ske i bevidstheden uden tankernes medvirken.

Det er jo fair nok, men har man først oplevet den tanketomme opmærksomhed, kan man jo ikke efterfølgende benægte den blinker

Det var jo dét, der skete fuldt ud for Buddha - og i - nok oftest - meget mindre grad for mange andre blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk