annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: ”Den fuldkomne helhed”


Arne: "Er det "volapyk"? - eller er det vejen til "den fuldkomne helhed"?"

- Jeg syntes ordene "den fuldkomne helhed" ikke præciserer noget præcist, men jeg forstår, det er på din ønskeliste.

Selv kender jeg ikke noget, som sætningen kan dække.

¨¨¨¨

"Det er ikke, hvad jeg ser.
Jeg ser, at han hverken "tænker" eller "filosoferer". Han "føler sig selv", "mærker, hvordan han er inden i", "på bunden af sit hjerte"."


- Det er ikke det jeg så/ser, og du ved vel godt "hjertet" er forræderisk.

Jeg oplevede musikken ensformig, uden liv og nuancer.

Jeg kunne ikke li’ farverne på billedet, og i billedet så jeg stilstand, forstening, ensomhed, fravær fra livet og død.

¨¨¨¨

"Det tror jeg ikke, han bliver et bedre menneske af.
Men han lærer sig selv at kende, lærer at acceptere sig selv, som han nu er - enten han nu synes om det eller ej, enten han synes, det er godt eller skidt - og han får visionen om - længslen efter - "sit hjertes renhed".


- Hvorfor kender du ikke digselv, og hvorfor kan du ikke bare acceptere den som du er, uden du skal meditere for at få visionen om længslen efter dit hjertets renhed?


Jeg mener, det er noget vrøvl at tro man kan lære sig selv at kende, ved at sidde et roligt sted med lukkede øjne så man "føler sig selv", "mærker, hvordan han er inden i", "på bunden af sit hjerte"."

Og det med visionen og "sit hjertes renhed" er også noget vrøvl.

Du bliver aldrig ren Arne … det er der INGEN der gør, så længe der er ideer om renhed, men du kan arbejde på, at ændre det ved digselv du ikke bryder dig om, og det ser du i med og modspil med livet.

¨¨¨¨

"Og herefter ser verden nok ikke helt ud som før"

- Jeg tror gerne verden ser anderledes ud efter afstresning/meditation.

OG jeg tror også at en evt. opnået indsigt/vision kan være drivkraften til ændring, hvis du har et billede af hvad det præcist betyder … det der med dit hjertes renhed … for så har du noget at forholde dig til, når du skal arbejde på at ændre sind.

Men jeg mener, det med hjertes renhed … hvad det så er for noget … er urealistisk.

Men her et spørgsmål:
Lad os lege du opnår "dit hjertes renhed" hvad det så end er for noget.
Hvad skal det så bruges til?

¨¨¨¨

"Er det "volapyk"? - eller er det vejen til "den fuldkomne helhed"?"

- Se Arne det skal du jo selv tage stilling til, men havde du være mit barn, ville jeg ha’ bedt dig om at gå ud og lege, og hjælpe nabokonen med at bære sine købmænds vare hjem eller feje fliserne ect. smiler

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk