annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Jesus var jo jøde


Tak for alt dit materiale og belæring /DW smiler

Jeg forstår, du mener NT er et eventyr uden hold i virkeligheden.

Der er i hverttilfælde mange utrolige fortællinger i NT.

Du behøver ikke at give mig info vedrørende: ” Det jødiske retssystem under Det Andet Tempel … ” da jeg har besluttet at arbejde på, om jeg selv kan komme frem til at GT ikke omtaler Messias andet komme.

Jeg har fået bogmærket en del link i min søgen på nettet, herunder link til jødiske sider, og så har jeg tænkt mig at undersøge, om jeg kan få de jødiske skrifter som svarer til de kristnes GT, så jeg ved selvsyn kan se, om teksten ikke er som i den kristne GT.

#

”Den fortolkning er ikke jødisk, loven og læren er Toraen. Det er den som vil være 'indskrevet i hjerterne'.”

Præcis … det fremgår også af teksten:

›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.« Mattæus 22:37-40

#

”Religion er 'Big Business'” … enig.

Angående YHWH er vi enige … “I AM WHO I AM” 'JEG ER HVEM JEG ER'

Angående sheol og Gehenna … enig.

Angående ordet helvedet … Ja det er fejloversættelse.

Angående: ”Ideen om, at Mashiah skulle / vil komme og frigøre / befri mennesker fra Toraen er i strid med hvert ord om Mashiah fundet i skrifterne!”

-Jeg mener heller ikke Jesu ord giver udtryk for dette.

#

”Det giver ingen konflikt for jøder eller judaismen. Det er ikke GT's Messias' profetier der skal opfyldes af Mashiah, det er opfyldelsen af alle Toraens profetier, der vil gøre ham til jødernes ventede konge.”

Jeg har læst dette fra Religion.dk af Bent Lexner som siger:

”Messiasforventningerne har også forandret sig gennem tiden.”

”Det er ikke personen Messias, der er interessant, men det er ideen om de messianske tider, svarer overrabbiner Bent Lexner på spørgsmålet om, hvem den jødiske Messias er.

På spørgsmålet: Hvordan skal I så kunne genkende Messias? Er der nogle bestemte kendetegn ved ham?

Svarer han:
”En af vores store fortolkere har sagt: Det skal I ikke bekymre jer om I vil vide det. Altså underforstået, der er ingen bestemte kendetegn ved Messias, men det vil være markant klart, siger Bent Lexner.”

Ifølge Bent Lexner har mennesket også indflydelse på, hvornår de messianske tider kommer:

”Jeg tror bestemt, mennesket kan gøre en hel masse. I den talmudiske litteratur findes der en historie, der siger, at hvis hele det jødiske folk overholder sabbatten to uger i træk, så kommer Messias automatisk.”

Altså sandsynligvis aldrig tolker jeg. smiler

http://www.religion.dk/interview/j%C3%B8derne-venter-stadig-p%C3%A5-messias

#

Med venlig hilsen og tak. smiler

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk