annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 357 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Jesus var jo jøde

Hej og tak for info.

Det her projekt bliver vist som at lære et nyt sprog ... smiler ... men spændende.

Jeg har Googlet en del i dag, og med tiden sætter de nye ord sig vel fast i hovedet.

Jeg taler kun dansk, og er ganske ulærd.

Jeg holder meget af bibelens ord, som har været en opdragende faktor for mig.

Jeg tror dog ikke på alt i biblen, hverken treenighedslæren, at Jesus er gud, jomfrufødslen, opstandelsen fra de døde og eller nogle former for efterliv, hverken til et himmelsk eller et jordisk liv i den kommende nye verden mm.


Jeg syntes, du skriver udmærket dansk, men dine skriftsteds henvisninger er ikke sådan ligetil for mig at afkode, men det er blevet bedre end i starten. smiler

Jeg har ikke været på debat fora før af betydning ...

Jeg overvejer hele tiden at stoppe her, da jeg bruger lang tid, på at formulere det jeg vil sige, så det bliver enkelt og forståeligt, men det er jo også god træning.

Jeg kan dog godt se, at jeg måske ikke er havnet det rigtige sted, når jeg gennemlæser gamle indlæg, hvor jeg oplever en stor intellektuel viden, som jeg slet ikke besidder.

Når du skriver:
"Alle ikke-jøder er fra et jødisk perspektiv sønner af 'pagten med Noah' og dem som følger de syv bud er betragtet som moralske mennesker og er garanteret en plads i den kommende verden, på ligefod med observante jøder. Denne verden er ikke 'paradiset' men her på jorden (hvor der vil herske paradisiske tilstande), efter mashiach har udryddet alt ondt."

Så har jeg pørgsmål: Hvilke 7 bud for ikke jøder er der tale om, og hvordan kommer man til at leve i den kommende nye verden?

Bliver man genskabt hvis man dør før Mashiach har udryddet alt ondt?

Alt ondt er vel de som ødelægger jorden ... de ugudelige, ikke? ... men hvad så med døden og satan, vil det også være slut med det?

Jeg kunne tænke mig at vide, om du tilhører en bestemt jødisk retning?

En venlig hilsen herfra. smiler

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk