annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Har mennesket brug for en Satan/syndebuk?


Arne: Jo, udtrykket "gensidigt morderisk duel" var nok lidt voldsomt, men den slags er jo desværre før set her på Trosfrihed.


Sara: Ok – jeg er ny her og kender ikke forummet fra tidligere.
Det var helt tilfældigt, jeg stødte på ”Trosfrihed” og blev interesseret på grund af emneoversigten, samt at det var tilladt, at tro det man nu engang gjorde. Det ville jeg lige prøve af, før jeg meldte mig ind.

Men ikke så meget offentlig debat her. Er der flere debat muligheder, hvis jeg bliver registreret?



Arne: Dét, der aktuelt bragte mig på de tanker, var, at jeg følte en fristelse i mig til at "hakke" på din bibeltro - og jeg skal jo ikke "hakke", men prøve at forstå.


Sara: Ja, det er en forudsætning at forstå før man evt. kan argumentere imod.

Men fint du selv er klar over fristelsen.

Ved du så også, hvor fristelsen kom fra? - Nå du behøver ikke at svare, men vi er vel enige om, du ikke er født med den fristelse, altså må den på et tidspunkt været kommet udefra, hvor du har taget den til dig, af grunde der ikke kommer mig ved.

(Jeg tænker på vores snak om Satan – Guds modstander – der er uden for os selv)


Arne: Derfor skal mit spørgsmål til dig handle om, hvorfor du foretrækker kristendommens Bibel fremfor andre religioners tilsvarende bøger/skrifter.

Du har været lidt inde på det allerede, men jeg fik ikke rigtig klarhed over det.


Sara: Det korte svar er nok: Det er fordi, det nu er her jeg er - der er meget livsvisdom i bogen - og fordi jeg har fået meget hjælp gennem ordene til min opdragelse.

I den proces er jeg blevet viklet ind i Bibelens univers, hvor min forståelse af ordene – Bibelens budskab - til tider glider over i tro, så jeg ikke altid ved om jeg tror eller kun forstår ordene - dette fordi jeg har forsøgt at tro, da jeg på et tidspunkt ønskede at være kristen, hvad jeg aldrig bliver, fordi jeg ikke tror på opstandelsen fra de døde. Dette mener jeg, er et must for at kunne kalde sig kristen.


Arne: Min holdning er jo, at jeg sidestiller de religiøse skrifter

Sara: Ok – er der tale om den samme Gud, mener du?


Sara
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Nyheder fra Religion.dk