annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 353 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Har mennesket brug for en Satan/syndebuk?


Hej og tak. smiler

Vores kontakt sender mine tanker rundt i ”glemte” og gemte erindringer, der kommer frem i lyset.

Ligesom at gå på et gammelt loft i et hus hvor der gennem årene er hensat forskelligt.

*****************

Her kommer tanker på baggrund af dit indlæg - ”Tilføjelse.”

Ideen om der er en højere åndelig magt/kraft/Gud som står bag skaberværket, forstår jeg godt findes, da jeg selv opfatter skaberværket som et mirakel, når jeg begynder at se/tænke over det.

Bibelens Gud repræsentere denne åndelige skaber Gud, der ”bor” i himmelen, som ingen kan se uden at dø. (står der)

Ifølge Bibelen har Jesus forklaret denne Gud som vores far, og forkyndt Guds riges komme.
Og alle der ønsker at følge Jesus ved at gøre Guds vilje, kan få del i den hellige ånd som en fri gave fra Gud.

Så hvad mere kan man ønske, andet end alle tog imod og blev forenet i fællesskabet som Guds folk.

Det skulle lige være at leve evigt på jorden som der bedes om i Fadervor, som jeg godt kunne ønske, men har svært ved at tro på, lige som den buddhistiske tanke om genfødsel, men det forhindre jo ikke man tillader tanken i at manipulere med bevidstheden til et andet sted, end der hvor den automatisk befinder sig til dagligt enten i fortiden eller i fremtiden.

Tanke kontrol er udmærket, mener jeg, da tankerne præger vort liv og humør.

Jeg mener dog man skal være forsigtig med at ”tømme” sit hoved for tanker i forsøget på at opleve nuet og derved blive et med ”alt det andet” som er uden for tid.

Derimod mener jeg, det er en god ide at ændre sind, som Bibelen foreslår, så man opdrager sigselv gennem Bibelens ord og åndens ledelse til at blive et mere kærligt menneske, ved at man forsøger at efterleve det dobbelte kærlighedsbud og glæde sig i Herren. Derved kan det ikke undgås at man beriges og forenes ved at give og modtage i taksigelse.

Sara.

Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk