annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638496
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378734
Et andet syn 1988078
Jesu ord 1521606
Åndelig Føde 1507217
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 120 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Et kig ud af vinduet i Rødhus

Vågner jeg tidligt om morgenen i sommerhuset er der næsten altid gevinst ved at kigge ud af vinduerne.

Der har også været et glædeligt gensyn med to agerhøns lige udenfor sommerhuset. Gensyn siger jeg fordi denne idag så sjældne fugl i min barndom var så almindelig.

Da jeg første nat skulle sove var det sidste jeg havde i hovedet før jeg faldt i søvn dagens livlige lærkesang. Himmelsk igen at være, at bo, under åben himmel med så livlig lærkesang som tilfældet er. Der bor endda et par lige udenfor sommerhuset. Vidunderligt at sidde på terrassen og se dem stige til vejrs og hænge deroppe i det blå og trille så intenst.

Camino del Norte - Nordjyllands Hærvej

Junkerpoulsen skriver i forbindelse sin vandring på Camino del Norte (Hærvejen i Nordjylland) følgende:

33. Rødhus Klitplantage er måske det mest imponerende sceniske sight af dem, jeg nåede.

Enig med manden, og det er sgu her mit sommerhus ligger, lige ud til denne fantastiske helt enestående NATUR.

-0-0-0-0-

Alting er stadig så nyt.

Fiskeørnen er her næsten hver dag. Dobbeltbekkasin og viben. Gøg'en dem er der et utal af lige udenfor sommerhuset, så "kuk kuk" er der altid i den deroppe.

En meget rød hugorm, utrolig smuk, stod jeg lige ved siden af en dag.

Og ikke så langt fra sommerhuset så vi et tranepar flyve i stik vesten modvind, hvorfor de nærmest hang stille deroppe i luften, hvilket blev et utroligt flot syn at nyde i mange sekunder. Hvilket vingefang, over 2 meter.

NATUREN deroppe imponerer mig. Forgabt og fortabt og opslugt og væk i Naturen vandrer og flakker jeg omkring mange kilometer hver dag STOR i HOVEDET.

Ja jeg bliver STOR i HOVEDET af al den NATUR, af den udvidede horisont ud over vildmarken og ud over havet og af farverne, de grønlige og rødbrunlige gullige ud over stepperne, vildmarken, hedeklitterne og kystklitterne ved havet og pastelfarverne i alle tænkelige blå nuancer ud over havet. Alle disse lyse farvenuancer på så store vidder flader.

Hver dag eksploderer mit hoved. Mit sind brister og sprænges i en vidunderlig sanse kropslig forløsning og jeg er ikke længere den jeg var for et øjeblik siden. Naturens dimension, dens sanselige KOSMISKE KROPSLIGHED kaster mig ud af sindet. Forløser mig fra det lunefulde sind.

NATUREN råder over den KOSMISKE DIMENSION.

Amygdala fryder sig, jubler, og Hippocampus, åbner sig og vokser, denne vores stedsans fortæller os at her hører vi hjemme, i NATUREN, vores OPHAV der er vores rette miljø.

Masser af LYS og FARVER og frisk luft, frie friske reneste luft åndedrag. Lungerne fyldes i en glædesrus og beruselse. Beruset af Naturen løber Hans rundt i vildmarken hver eneste dag. At trække vejret er nu endelig forbundet med glæde og lethed, er så fyldt med frihed og glædesrus, med STORHED, med KOSMISK STORSLÅETHED nu. NATUREN ER STOR.

Jeg har søgt ren luft til mine lunger nu i mange år og endelig har jeg fundet det, ja i Rødhus kan man overhovedet ikke måle partikel forurening af nogen slags.
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
16/04/2024 22:30
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Trump blev irettesat under retsmøde
16/04/2024 22:08
EU-lande opfordrer til besindighed i Mel..
16/04/2024 21:36
Gigantisk udgravning til Femern-tunnel e..
16/04/2024 21:20
Storbritannien tager første skridt mod ..
16/04/2024 21:13
Afspærringer ved Børsen opretholdes og..
16/04/2024 20:41
Nyheder fra Religion.dk