annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#825 - 05/06/2008 00:25 GEERT WILDERS VÆKKER OPSIGT
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
- og Søren Krarup skamroser ham:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/287890:Debat--En-klog-mand-kom-til-byen

Bemærk, at Søren Krarup totalt undgår at forholde sig til substansen i Geert Wilders tale.
Læs den her:
http://www.sappho.dk/arrangementer/geert-wilders-tale.html

Skal der udkæmpes en kulturkamp – og det påstås jo af højreeliten – da er det nødvendigt, at denne tvivlsomme elite bliver fastholdt på egne udsagn, de eksplicitte såvel som de implicitte!

Lad mig godtage Kristian Thulesen Dahls forsikring om, at han ikke mente det, han sagde om det DF'ske had til muslimer. Men ikke desto mindre er der så mange citatmuligheder for udsagn fra mange fremstående DF-politikere inden for de sidste år, at disse gør partiet uegnet til en duelig og i konservativ borgerlig opfattelse ønskelig partner.

Senest har partiet forsøgt at promovere sig ved et nationalistisk gylp, som skal ramme den 'stakkels' undervisningsminister, fordi han ikke vil ændre på det faktum (fakta kan jo ikke ændres), at Danmark er flerkulturelt.

Det er ret uforståeligt, at den kendsgerning, at DF's populistiske, antielitære og fedterøvsholdningsbestemte over for os pensionister er nær fordummelsens klimaks, ikke får regeringspartierne til at sige, at nu er vi sgu så trætte af dem, at Danmarks fremtid ikke skal være betinget af tilsagn fra 4-5 personager, hvis horisont er begrænset af de forskellige egnsmuseer.


Redigeret af tros (05/06/2008 00:27)
Top Svar Citer
#829 - 05/06/2008 02:34 Re: GEERT WILDERS VÆKKER OPSIGT [Re: tros]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Søren Krarup
HVORFOR NÆGTE, at også jeg nærede en betydelig skepsis på forhånd? Når man kun kendte den hollandske politiker Geert Wilders igennem mediernes skildring af ham, blev man tilbøjelig til at betragte ham som en tvivlsom, effektjagende person, hvis mål og metoder man måtte forholde sig temmelig afvisende til.

Jeg havde ganske vist set hans islamkritiske film ”Fitna” – den film, som vores statsminister afviste med forargelse uden at have set. Jeg havde kunnet konstatere, at det var en saglig og præcis film, nærmest en slags dokumentarfilm, som bragte citater fra Koranen og gjorde opmærksom på den sammenhæng med vores terrorplagede nutid, som disse korancitater udgjorde. For så vidt en nødvendig øjenåbner. Et sandhedsvidne, som også en dansk samtid, hvis uvidenhed vedrørende islam er tommetyk, havde brug for at lytte til. I stedet for at blive forarget på forhånd.

Geert Wilders var inviteret til Danmark af Trykkefrihedsselskabet af 2004, som for nogle uger siden prisbelønnede tegneren Kurt Westergaard – ham, der på grund af islamiske terrortrusler må leve under jorden i Danmark beskyttet af Politiets Efterretningstjeneste. Trykkefrihedsselskabet havde inviteret Wilders, fordi han forfølges på samme måde som Kurt Westergaard på grund af sit frie ord. Terror mod ytringsfriheden.

AT BEKÆMPE denne uhyrlighed og uanstændighed er Trykkefrihedsselskabets mission, meddelte selskabets formand, Lars Hedegaard, i sin velkomsttale, og når Geert Wilders var inviteret til Landstingssalen på Christiansborg, så var det, fordi Christiansborg er centrum for det danske demokrati – det, for hvilket ytringsfrihed er conditio sine qua non.

Alt sammen sandt og rigtigt. Men kunne personen og politikeren Geert Wilders leve op til dette niveau, spurgte en skeptisk dansker, som kun kender til ham via mediernes mistænkeliggørelse?

Jeg skal hilse og sige, at det kunne han! Det var en oplevelse at møde ham og høre hans tale og argumentation i Landstingssalen på Christiansborg. Jeg forlod Christiansborg med en respekt for mandens indsigt, karakter og uforfærdethed, som kom bag på mig selv.

Han havde holdt en lang tale om Europas åndelige og folkelige situation, som meget få danske politikere kunne have holdt. Og han gjorde det med en humor og styrke, som ikke undlod at gøre indtryk på tilhørerne. De hyldede ham bagefter med minutlang, stående ovation, som han tog imod med en tiltalende beskedenhed. Der var ikke antydning af de billige politiker-uvaner, som vi kun kender alt for godt, og som jeg havde frygtet ved ham. Virkelig en mand af format, som derfor tør se den islamiske trussel i øjnene, som udgør nutidens dødelige fare mod Europa. Mod Holland, i hvilket land han må leve under konstant beskyttelse på grund af dødstrusler. Mod Danmark, hvor en tegner må leve under jorden på grund af dødstrusler, og hvor politikere må dækkes af bodyguards døgnet rundt på grund af samme slags trusler. Mod Frankrig og England og snart sagt ethvert europæisk land, hvor ytringsfriheden trues konstant, og fejheden og frygten derfor hersker hos dem, der fordømmer en islamkritisk film uden at have set den.

TALEN VIL BLIVE oversat og trykt på dansk, ved jeg. Men hvad der ikke kan læses, er den stemning, der herskede i Landstingssalen, og de kloge og lødige svar, han fremkom med på spørgsmål og indlæg fra tilhørerne.

Jeg gik til en af hans hollandske bodyguards efter mødet og spurgte: Er dette den virkelige Geert Wilders, er denne mand af klogskab og karakter den Geert Wilders, som I kender fra dagligdagens Holland? Politimanden nikkede. Sådan er han, svarede han. Det andet skyldes journalisterne.

Jeg vil sende Geert Wilders’ tale til statsminister Anders Fogh Rasmussen (V).

Søren Krarup er medlem af Folketinget for Dansk Folkeparti

Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk