annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 51 gæster og 241 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3703 - 01/09/2008 07:07 Spørgsmål, kommentarer og svar.
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland


Kære debatkolleger.

Det foreslås, at denne tråd bruges til at stille spørgsmål til bestyrelsen og til at fremkomme med eventuelle kommentarer.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#6320 - 17/12/2008 09:54 Re: Spørgsmål, kommentarer og svar. [Re: Kræn-P]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hej Kristian.

For nogen tid siden var det økonomien, der var i problemer, og der blev oprettet en støtteforening med en bestyrelse.

Nu er det ikke pengene, der er problemet, men derimod, at debatten er gået i stå.

Den gamle - censurerede - debat, som Kristeligt Dagblad har kørende, og som vi brød ud fra, til fordel for ytringsfriheden, den klarer sig vist udmærket - mens vi synes at være i et dødvande, hvor der begynder at opstå tvivl om Trosfrihed.dk's levedygtighed.

Så må det da være tid for støtteforeningen at gøre noget!
Men hvad?
Ku' vi så ikke i det mindste debattere dét?

Hvad er grunden til, at vi synes at være ved at være døende?
Hvorfor er der ingen indlæg fra de forskellige religioners troende, men stort set kun fra ateister og agnostikere?

Hvor kommer der ikke nye debattører til?
Er vi gode nok til at invitere?

Er f.eks. politik, økonomi, klima, velfærd og globale forhold emner, der hører hjemme her i Trosfrihed.dk?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/12/2008 09:55)
Top Svar Citer
#6321 - 17/12/2008 11:03 Re: Spørgsmål, kommentarer og svar. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Da vi startede støtteforeningen Trosfrihed, og lagde programmet for Trosfrihed med de mange fora, regnede vi med at der var mange flere der var interesserede at deltage i debatterne også fra andre trossamfund, det har undret os at der ikke er kommet flere troende ind i debatten, om det var fordi tonen fra enkelte var noget nedladende i starten er jeg ikke helt klar over.
Jeg har selv prøvet at starte debatter i andre fora her end de religiøse, bl.a. om verdens overbefolkning, ingen respons.

Kristian er meget optaget pt, idet han har juletræsplantage hvor arbejdet med skæring af julegran har taget hans tid og han har besøg af sine børn fra Australien, så det er ikke sikkert han lige svarer dig, men har lovet at komme stærkt tilbage efter julen.

Men har du nogle gode forslag til at vække debatten Arne så er vi lutter ører, det vil være ærgeligt hvis Trosfrihed må lukke.

Det kan undre at folk stadig vil debattere på den "censurede" Religion.dk, men de selfølgelig nogle gode indlæg fra kendte mennesker, hvilket vi så mangler her.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6322 - 17/12/2008 14:14 Re: Spørgsmål, kommentarer og svar. [Re: treram]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej alle..

Jeg er en af dem der bruger rigelig tid (også for meget) på den gamle debat.. Jeg har egentlig ikke reflekteret stort over det, for det er ikke modvilje mod denne debat der afholder mig fra det.. Nok bare manglen på indspark der lige fanger mig..

Noget af det jeg dog har tænkt lidt over er, om det har noget at gøre med at jeg, fra egen side, kræver lidt mere af mig selv når jeg skriver herinde end på religion.dk.. Jeg kan godt tro at jeg ubevidst ser denne debat som en art "elitedebat", hvor man ikke bare skriver løst fra hånden..

Det er så hvad angår mig..

Hvad angår andre, så har religion.dk et kæmpe net i forhold til Trosfrihed.. Jeg tror at har man haft forventningen om at fange mange nye hoveder ind, så har man skudt for højt, i hvert fald til at starte med.. Der er ikke en overordnet side, der kan fange folks opmærksomhed som så kan ledes videre til debatten.. Hvilket leder mig til spørgsmålet: Hvordan har Trosfrihed tænkt sig at lokke folk til?

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6323 - 18/12/2008 10:58 Re: Spørgsmål, kommentarer og svar. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Angående at få idéer til at puste mere liv i Trosfrihed.dk, kan både administrator og støtteforeningsbestyrelsen selvfølgelig godt læne sig mageligt tilbage og - i stedet for selv at gøre noget - overlade det til medlemmer og debattører.

Og om Kristian har tid til at svare mig eller ikke, er jo egentlig ret ligegyldigt, når det er denne it-platforms overlevelse, det drejer sig om (og ikke et svar til mig).

Den it-platform, som Trosfrihed.dk er brudt ud af, har jo et dagblad i ryggen, som kan invitere læserne til at debattere.
Det har Trosfrihed.dk ikke, og så må der jo andre slags invitationer til.

Det mest nærliggende var vel annoncer i bladene, men en platform med 70 brugere og godt 6000 indlæg har jo nok ikke den økonomiske mulighed for de store armbevægelser her.

Men så var der vel den mulighed at henvende sig direkte til de hjemmesider, der repræsenterer en bestemt livsholdning eller tro (ateistiske, diverse former for kristne, muslimske, hinduistiske, buddhistiske, andre religiøse, filosofiske, videnskabelige m.m.).

Her ville det nok være på sin plads, om Trosfrihed.dk kunne præsentere sig selv med fremhævelse af vore særlige kvaliteter, såsom den maksimalt lovlige ytringsfrihed og en basal fordomsfrihed (hvis dét er, hvad Trosfrihed.dk står for).

Vi skal vel også have taget stilling til, om der er grænser for, hvad der kan debatteres, og når det hele er afklaret, burde det efter min mening munde ud i et lille skrift, der kort og klart beskriver de vigtigste kvaliteter i Trosfrihed.dk - og på det grundlag inviterer til indlæg.

Derefter er det vel blot, at enten administrator eller støtteforeningsbestyrelse sender dette invitationsskrift til alle de hjemmesider, der kan være aktuelle - vel helst som debatindlæg - og, hvis dét ikke accepteres rundt omkring, da til administratorerne.

Hovedbudskabet skal vel være, at vi dyrker tros- og ånds-friheden på en fordomsfri måde (er vi ikke ret unikke her?) og at vi derfor er åbne for indlæg fra alle (også nynazister, religiøse terrorister og pædofile?).

Forinden et sådant skrift sendes ud i den virtuelle verden kunne det vel passende debatteres her på Trosfrihed.dk's egen platform.

Af andet, der kunne gøres var vel et kritisk eftersyn af de p.t. 30 fora.
Mangler der noget?
Har de tilstrækkelig appel?

Der er sikkert også andre muligheder, som jeg bare ikke lige er kommet i tanker om smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (18/12/2008 10:58)
Top Svar Citer
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Dansker død i faldskærmsulykke i Holla..
20/05/2024 00:24
USA's sikkerhedsrådgiver præsenterer o..
20/05/2024 00:16
Mindst 13 meldes såret under ukrainsk a..
19/05/2024 23:05
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Nyheder fra Religion.dk