annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683607
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381898
Et andet syn 1991544
Åndelig Føde 1524281
Jesu ord 1523334
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 219 gæster og 159 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 10 < 1 2 3 4 5 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8973 - 18/02/2010 01:55 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i himlene. Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker. Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør, for at din almisse kan gives i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig."
(Matthæus 6, 1-4)
Top Svar Citer
#8974 - 18/02/2010 10:28 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hvad så Hanskrist.

Hvad med et par literatur henvisninger på dine "endegyldige historiske og teologiske visdomme"

Læst og forstået det Nye Testamente! Hold da op...Du har selvtilliden iorden.
Det vil sige at du har læst forstået Johannes Åbenbaringen,uden at forholde dig til Daniels Bog. Du har forstået Det Nye Testamente uden at gå ind i de over 1500 Gammel Testamentlige referancer og citater.

Du er jo en åndelig superstjerne, en virkelig kapacitet i den teologiske debat.
Top Svar Citer
#8975 - 18/02/2010 11:43 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

"Copy Paste" var det ikke netop sådan at Jesus konfronterede?

"Det står skrevet" sagde Jesus, og citerede 24 forskellige bøger fra det gamle testamente.
Faktisk optræder sætningen "it is written" 91 gange i King James oversættelsen, med henvisning til andre skriftsteder i biblen.

Bedst kendt er Matt:4 (fristelserne efter de 40 dg. i ørkenen) hvor både satan og Jesus citere det gamle testamente, i deres indbyrdes kamp.

"For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger" Hebr 4:12 Det ved, og anerkender selv satan!

Men du, Hanskrist, har tilsyneladende din helt egen mening.

Protestanten


Top Svar Citer
#8976 - 18/02/2010 12:26 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3666
Sted: Nørresundby
"For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger"


Nemlig det er nøjagtig det jeg påpeger overfor jer Thomas proselytter (måske Thomas selv, eller måske dem tæt på KB).

Det I gør er at I ukritisk hopper i med begge ben, i en senere Kirkes dogmatik omkring Jesu ordene og en hel bestemt bekendelse til Jesus Kristus. Sådan var urkristendommen ikke. Denne form for mistillid til Kristi ånd, Guds ånd, fandtes slet ikke i urkristendommen. Det er Kirkens dogmatiske holdning der kommer til udtryk i kampen med gnosticismens esoteriske form for kristendom, derfor lader man Jesus tale som han gør, ikke fordi Jesus nødvendigvis har talt således. Meget tyder endda på at han netop ikke har talt således. Men vigtigst er det, for det første at være kritisk og for det andet igen at få tillid til Guds Ånd/Helligånden (Gud der er ånd), Jesu Kristi ånd.

Jesu Gud Fader har ontologisk forrang kunne man sige; og Jesus Kristus har epistemologisk forrang; og Guds Ånd, eller Helligånden har metafysisk forrang. Og Helligånden eller Guds ånd har ingen betydning hos Thomas eller hos KB og Brown (derfor løber jeres fantasi for hvad Jesus har stået for helt af med jer og urevangeliet godkendes bl.a. som ægte og en masse andet ragelse, men dette er slet ikke hovedsagen for det Guds Riges virkelighed Jesus binder til sin egen persons liv og skæbne (I er afskåret i forhold til urkristendommen og det der dannede Kirke, Jesu Kristi efterfølgelse, hvor Helligånden/ånden spiller en primær rolle)).

I (Thomas og jer Thomas proselytter) er alt, aaalt, for ukritiske og har ingen lyst til at trænge til bunds og ind i urkristendommens væsen og essens (hvad det er der danner Kirke (Jesu Kristi efterfølgelse) her på jorden), men I hopper naivt og ukritisk i med begge ben i en senere Kirkes dogmatiske udlægning af Jesu ord og bekendelsen til Jesus Kristus, om at dem der ikke drikker sig fuld i disse ord ikke hører ham til (for at blive i Thomas eget drikkeorgie/suggestion og billedsprog) som om man kunne læse og maksimere sig frem til noget uden at lade Gud kommer med ind over ens liv, nemlig som Gud Helligånd). Det er jeres skubben Gud til side, og jeres tåbelige ideer om at vi kan læse og maksimere os frem til hvad det vil sige at være kristen, hvor man ifølge Thomas ikke har brug for Gud som virkelighed i ens liv, ikke har brug for Gud Helligånden i ens liv. I underkender og forstår ikke Urkristendommens (kristendommens essens) forståelse for Helligånden, Gud Helligånden (Gud der er ånd) der skal bevidne Kristus Jesus som opstanden og vores nye liv som Guds børn, som åbenbaret hermed og heri (opstandelseslivets indbrud i verden (vores Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur ved Helligånden)).

I er som børn der lige har lært at læse, lært bogstaveligheder, men dog ikke aner hvad det er I læser om. Endnu har jeg aldrig hørt at man ved at hypnotisere sig selv, selvsuggestion, med Jesu ord, drikke dem og putte dem ind i hjertet, dermed skulle kunne blive et Guds barn, for dette kræver fanden galeme at Gud kommer med ind over ens liv og får førstepladsen og her spiller Helligånden en afgørende rolle. Thomas og jer Thomas proselytter I kører rundt i det menneskelige sind og her fanges I i et spil og et sindsvæv af frodig fantasi men hel uden at den levende Gud i Kristus kommer ind over jeres liv ved den Helligånd. Det I står for er så barnligt og naivt/ukritisk og uden omtanke, forståelse og sans for Urkristendommens essens at jeg ikke ka ta jer seriøs når talen drejer sig om teologi og kristendom. Og i den forbindelse (set i forhold til jer) er jeg ikke bange for at vedkende mig at være; en åndelig superstjerne, en virkelig kapacitet i den teologiske debat på en lang række punkter som jeg aldrig er bange for at give prøver på.

Prøv at læs de ældste skrifter i NT og I vil finde en hel hel anden forståelse af ordenes (og skriftens) betydning og stilling. Man må spørge sig selv om hvad der er sket siden at mistilliden til ånden/Helligånden, Kristi ånd og tanker og sind, pludselig er blevet så ringe på så få år.

mange kærlige hilsner Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8977 - 18/02/2010 13:44 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Protestanten,

Jeg ser, at du også holder fast i Frelserens ord, og at du er i stand til at ihukomme dem i sjælen og bruge dem, når du konfronteres med løgne. Du spreder mørket med Guds Lys. Stærkt gået!!

Jeg er nu i årevis blevet pint og plaget af Hanskrist og andre, der personangriber mig nat og dag. Men sådan er det jo blevet forudsagt... Du får også turen nu, ser jeg, hvor du vidner om Sandheden.

Millioner af gange tak for din støtte. Det betyder uendeligt meget for mig at se et menneske, der elsker Jesus og ærer ham i hjertet ved at holde fast i Guds Ord. Det er et sjældent syn. Men det oplyser alt! Og sammenholdet og støtten troende imellem kan for en tid fjerne den smerte, de må lide ved at blive udstødt, hånet og latterliggjort og løjet alt muligt ondt på af eksempelvis de toneangivende herrer på de danske debatsider.

Kærlig hilsen
Thomas
Din Broder i Troen
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 10 < 1 2 3 4 5 ... 9 10 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 19:53
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Medicinrådet anbefaler medicin til beha..
24/04/2024 19:55
Den uvildige Elbit-undersøgelse bliver ..
24/04/2024 18:58
Genopdaget Klimt-maleri solgt for 224 mi..
24/04/2024 18:08
SF er ude forhandlinger om ny handicapaf..
24/04/2024 18:07
Mand varetægtsfængslet efter dødsulyk..
24/04/2024 18:03
Nyheder fra Religion.dk