annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691170
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382504
Et andet syn 1992087
Åndelig Føde 1526296
Jesu ord 1523702
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 443 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8959 - 16/02/2010 12:06 Re: Jesu ord [Re: RoseMarie]
Thomas
Uregistreret

Jeg siger også tak for musikken, Rosemarie!!
Top Svar Citer
#8960 - 16/02/2010 12:07 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig."
(Lukas 6, 27-36)
Top Svar Citer
#8964 - 17/02/2010 15:59 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje."
(Matthæus 7, 1-5)
Top Svar Citer
#8965 - 17/02/2010 16:42 Re: Jesu ord [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3671
Sted: Nørresundby
Du er et stort vrøvlehoved Thomas der ikke har sat dig ind i tingene,,, og du fanger dig selv konstant i en masse selvmodsigende,,,

og det skyldes at du hykler og skjuler dine sande bagvedliggende standpunkter som er at du er Klaus Berger dreng og tror urevangeliet er sandt. Dette skinner alt for tydeligt igennem.

Dernæst har du ingen Gudstro overhovedet haft,, men nu er du begyndt at påstå du har.

Du siger højt og tydeligt at du bekæmper Kirkens dogmer og er modstander af disse.

Og så kære læser hold nu fast,,,, det første dogmatiske vi hører fra den kristne kirke er at man skal holde 100% fast i nogle bestemte Jesu ord. Vi er langt fremme i tid nu, og kirken er oppe imod gnosticisme og hvordan skal de klare sig imod disse esoteriske retninger, Kirken skaber derfor de første dogmer omkring Jesu ord og om at bekendelsen til Jesus skal være på en hel bestemt måde. I urkristendommen var de første kristne meget mere sikker på åndens befriende indflydelse ind i verden med Jesus Kristus, og man havde slet ikke behov for at binde og trælbinde Kristi ånd, til disse bogstavelige udsagn som du og Rubæk og jmp er faldet på røven for som autentiske. De er nemlig udtryk for det første dogmatiske skridt foretaget af Kirken som du er faldet på røven for, på grund af din ukritiske tilgang til det hele, den samme ukritiske holdning der gør at du anser urevangeliet som sandt mmm.

Så kom ikke at fortæl os at du er imod Kirkens dogmatik, tværtimod går du ind for Kirkens første dogmatiske indsats for at klare sig (overfor gnosticismen) og ikke gå i opløsning.

Ligeledes er du jo også naiv og godtroende på en lang række andre områder, som dette at du tror på at urevangeliet er ægte og alt det vrøvl Klaus Berger står for sammen med Dan Brown og andre der er ukritiske.

Din naivitet og ukritiske tilgang er beskæmmende. Men værst er dit hykleri, at du som den eneste af alle debattører ikke toner rent flag.

Hvis du tonede rent flag som du gjorde det første års tid og mere du var her, ville jeg respektere dig. Men det hykleri du udstiller nu er grotesk. Og jeg er aldeles på linie med Ole Bjørn (og jmp/Michael når han ser rødt), når du skal ha et skudsmål.

Drop dine citater kopiklisteri på debatten, alle har NT derhjemme, og det læst og forstået bedre end du har formået det.

Hvad med et mindre kursus i kristendom og så ka du ta Klaus med, så I kan komme ud af jeres konspirationsagtige paranoia.

Jeg tror faktisk ikke der er nogle der læser dine citater. Jeg gør ikke.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke debattører her på stedet der læser din biwelcitater??? jeg gør ikke! Det er mange måneder siden jeg stoppede med det.

Hvis jeg nu opfordrede andre til at stoppe med at læse dine citater, da ville du jo blot føle dig som Jesus selv, den forfulgte, forbandede og fordømte. Så primitivt fungerer tingene oppe i roen på dig.

mvh Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8968 - 17/02/2010 18:25 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

"Når du indbyder til frokost eller til middag, så undlad at indbyde dine venner, dine brødre, dine slægtninge eller dine rige naboer, for at de ikke skal indbyde dig igen og gøre gengæld. Nej, når du vil holde en fest, så indbyd fattige, vanføre, lamme og blinde. Da skal du være salig, for de har ikke noget at give dig til gengæld. Men det vil blive gengældt dig ved de retfærdiges opstandelse."
(Lukas 14, 12-14)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 20:28
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 20:17
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Dampen er gået lidt af den amerikanske ..
25/04/2024 17:35
Nyheder fra Religion.dk