annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 353 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9058 - 13/03/2010 13:41 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Vi siger velkommen til Thomas urevangeliet eller urevangelisten Thomas, han er genkendt på travet.

Det underliggende motiv i alt han skriver er: os og dem. Jesus stod for det stik modsatte, han ville ophæve "os dem" ideen, ophæve dette latterlige moralske projekt blandt mennesker (syndefaldet forstået som konstant at gnaske og ernære sig ved kundskaben om ondt og godt (hvis man tror dette er kristendom så har man ihvertfald ikke forstået teologien efter Nietzsches kritik)).

Utroligt hvad man kan bruge Jesu ord til. Hvilken motivbaggrund, var ellers det spørgsmål Jesus grundigst undersøgte hos folk og det var her han var kritisk.

Hvordan kan Jesus der hadede beskidte tricks og motiver nu pludselig gå forrest i den sag??????

Eneste grund til at dette indlæg blev skrevet, var; at det kunne styrke mandens selvfølelse af at tilhøre de rigtige, de retfærdige og han fik lejlighed til at fryde og glæde (som idioten gud døde mig selv skrev) sig over at han ikke var som de forkerte. Altså indlægget skulle give den stakkels identitetsløse mand dog en vis følelse af identitet. Imponerende kreativ brug af Jesu ord, men vi har gennemskuet manden for længst trods anonymitet og utallige profilændringer over tid. Jesu ordene findes og hentes frem med et eneste beskidt motiv for øje, os og dem, nøjagtig den selvretfærdighed og det moralske livssyn Jesus gjorde op med.

Manden har et ærinde og det ligger meget, meget, langt fra Jesu ærinde og mission.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#9059 - 13/03/2010 14:02 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

"Vi siger velkommen til Thomas urevangeliet"

Ordene, du ser mig citerer, er fra nye testamente.

"Det underliggende motiv i alt han skriver er: os og dem."

Det er ikke op til dig at dømme mine motiver. Jeg citerede en mand, som elsker Jesu ord. Det samme gør jeg.

"Eneste grund til at dette indlæg blev skrevet, var; at det kunne styrke mandens selvfølelse af at tilhøre de rigtige, de retfærdige og han fik lejlighed til at fryde og glæde (som idioten gud døde mig selv skrev) sig over at han ikke var som de forkerte."

Det eneste, du skriver - utrætteligt - er dine fordømmelser af mig. Du fordømmer mig ved at angive motiver, som jeg slet ikke har.

Sandelig siger jeg dig: Jeg fryder mig over enhver, der tager imod Jesu ord. Og din spotten og din fordømmen - uanset hvor meget du spotter og fordømmer - kan ikke viske glæden ud over de mennesker, som tager imod Jesus Kristus.
Top Svar Citer
#9060 - 13/03/2010 14:17 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

(...i forlængelse af forrige indlæg:).

Da jeg ikke ønsker, at dit projekt: "Lad os alle hade Thomas" skal tage fokus fra denne mand fra et krigshærget land, som har opdaget glæden og ånden i Jesu ord, så bringer jeg dem på ny. Sådan en mand fortjener at blive hørt! Så hør da ham, som forstår at bringe det glade budskab til alle, der har ører til at høre!!

"kulturkristendom frelser ikke nogen, det gøre den sande kristendom, og de kristne som virkelig respektere jesus ord, og at de så meget som muligt efterlever bibelens budskab, og lever i kristendommens ånd. Man bliver ikke frelst ved selv at strikke sin tro sammen, og være ligeglad med bibelen og jesus ord."
Top Svar Citer
#9076 - 16/03/2010 18:18 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Der var en rig mand, hvis mark havde givet godt. Han tænkte ved sig selv: Hvad skal jeg gøre? For jeg har ikke plads til min høst. Så sagde han: Sådan vil jeg gøre: Jeg river mine lader ned og bygger nogle, som er større, og dér vil jeg samle alt mit korn og alt mit gods. Og jeg vil sige til mig selv: Så, min ven, du har meget gods liggende, nok til mange år. Slå dig til ro, spis, drik og vær glad! Men Gud sagde til ham: Din tåbe, i nat kræves dit liv af dig. Hvem skal så have alt det, du har samlet? Sådan går det den, der samler sig skatte, men ikke er rig hos Gud."
(Lukas 12, 13-21)

Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk