annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 557 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6783 - 02/04/2009 00:22 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Holmskjold]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Jeg kan se at du, som den ellers erklærede muslim du er, afstår at respondere på fredshilsenen.. Jeg går ud fra at du følger den overbevisning der siger, at muslimer ikke skal besvare fredshilsner fra ikke-muslimer.. Jeg undrer mig dog, for som jøde, altså en af bogens folk, er jeg accepteret i den henseende af størstedelen af muslimsk jurisprudens.. Det får mig til at undre mig over hvilken retsskole du følger?

Jeg undrer mig ligeledes over at du, uden at have læst al-Qurân (ikke Quraan, Holmskjold, det ved du vel?) kan afgøre at lige netop al-Qurân er overenstemmende med "det G-D har ladet indskrive i det skabte." (Jeg har tilladt mig at omskrive til G-D)..

Hvad er det der gør at du ikke mener at Torah lever op til dette? Her tænker jeg naturligvis ikke på en kristen oversættelse, men Torah..


_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6784 - 02/04/2009 11:22 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Borad]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Borad


Nu ser jeg ikke på, hvad der står i nogen hellig bog. Men er derimod iagttagende, hvorledes de, der læser disse hellige bøger, omsætter deres fortolkning af Gud i praksis. For så at holde denne adfærd op imod de biologiske og psykologiske lovmæssigheder, som Gud lod indskrive i skaberværket i uforfalsket form til evig vejledning om hans vilje.

Denne vejledning er min vejledning!

Således forholder jeg mig helt konkret til den vejledning Gud ved egen vilje har ladet indskrive i skaberværket, og derfor ikke til de bøger, som mennesket under forgiven af, at Gud skulle have skrevet specielt til dem, tager udgangspunkt i.

Således læser jeg bogen over alle bøger, og de hellige læser deres mere eller mindre præcise, mere eller mindre direkte manipulerende fortolkninger af bogen over alle bøger. I forhold hertil behøver jeg ikke at spørge dig om hvilken retsskole, du i forhold hertil følger. For det giver sig selv… Børnehaveklassens for begynder!

I bogen over alle bøger står intet skrevet om, at dén skal hilse dén med fred, som med sin vantro er en trussel mod rettolkningen af Guds vilje. Dén skal til gengæld nedkæmpes og udryddes! Her skelnes ikke mellem nogen religiøs fortolkning, og således ikke mellem om det er jøder, kristne, muslimer m.v., der handler imod Guds vilje. Det betyder for jødedommen, at rettolkende jøder skal nedkæmpe de vantro jøder. Den samme befaling gælder naturligvis samtlige religioner, herunder også islam.

Denne fortolkning af Guds vilje vil overstige dit børnehaveklasse-niveau i fortolkning af Guds vilje, hvor de fundamentalistisk fortolkende til gengæld vil forstå det.

Alle de store religioner har deres rødder i rettolkningen af Guds vilje. For det var de vilkår Gud lod mennesket blive til under, og som de frem til nyere tid forblev underlagt. Men de klogeste af de klogeste af menneskene bemærkede sig en udvikling, som ville betinge menneskeheden store ulykker. Derfor finder man lignelsen om Edens Have i biblen, hvor Gud advarer Adam og Eva mod følgerne af de stadig flere kundskaber, som de med deres forstand kunne gøre brug af. Men uvidende om, at disse kundskaber ville blive deres, og dermed menneskehedens, grav! For som Gud sagde til Adam og Eva, at dersom de spiste af den forbuden frugt på Kundskabets Træ, da SKAL de dø!

Men Adam og Eva forbrød sig på menneskehedens vegne, trods Guds advarsel om udslettelse, mod Guds vilje (kalifatet) og overskred grænsen for Edens Have (sharia), og er nu ved at nedbryde den naturlighed Gud skabte mennesket som udgangspunkt.

Denne lignelse er helt i overensstemmelse med den ufravigelige vilje, som Gud, med naturens biologiske og psykologiske love, har ladet indskrive i skaberværket.

Denne dødsdom (Fatwa) over de vantro er derfor bekræftet af Gud selv!


Således blev den kristne fortolkning af Gud svigtet af sine troende, der stik imod Guds vilje tillod sig selv retten til ubegrænset selvforvaltning. Og altså helt modsat Allâhs folk, der forblev urokkelige og kloge.

For Allâh var godt klar over, at dersom han lod menneskene bestemme deres egen fremtid, da ville de stemme kortsigtede egocentrisk, og ikke langsigtet velovervejet. For de ville naturligvis stemme alle begrænsningerne væk. Hvorefter de uhæmmet ville forbruge den hele verden, idet de ikke ville forstå at begrænse sig.

Og det er jo en kendsgerning!

For kendetegnende de kristne samfund er jo den stigende grådighed, som vi allerede ved vil forrykke naturens balancer. Og det med alvorlige konsekvenser til følge. For foruden den vejledende Gud, da vil de kristne forledes til at tro sig selv guddommelige. Hvorefter de vil se alt, de gør, som noget guddommeligt.

Således er bilerne blevet hellige, mens elefanterne og hvalerne dør.

Allâh er derfor ikke i krig mod den kristne Gud. Han kommer derimod den kristne misfortolkning af Gud til undsætning. For Allâh kan i overensstemmelse med det guddommelige skaberværk se, at udviklingen ellers vil gå ad helvede til!

Derfor tilbyder Allâh sin hær i kamp mod de kristne, som tror sig selv guddommelige, som har nok i sig selv og derfor er foruden respekt for skaberværket i alle dets afskygninger.


Lad herefter de, som kan forstå, forstå det der skal forstås. Ligesom de, der intet forstår, må få at føle konsekvenserne af deres uforstand.

InshaAllâh


Bjørn Holmskjold

_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6785 - 02/04/2009 12:51 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7237
Sted: Sydsjælland
Hej Treram (hvis du ser dette).

Jeg fik mig et godt grin, da jeg kom til at tænke på, hvordan Holmskjolds sidste indlæg (#6784) ville se ud, hvis hans "Gud" og "Allâh" blev erstattet med din styrende kraft: "Tilfældet".

Så lille er forskellen åbenbart mellem ateisme og teisme.
Men dét, der virkelig er farligt, er - vil jeg mene - hvis de forskellige varianter får et fundamentalistisk og fanatisk præg.

Det er dét, der får mig til at mene, at ydmyghed overfor tilværelsens ufattelige mysterium - vi højtstående dyrs begrænsede forstand - at dét er noget, vi ikke bør glemme.

Det er for resten også derfor, at jeg egentlig godt ka' li' de mange "eventyr om sandheden" (ligesom jeg godt ka' li' van Goghs billeder).

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (02/04/2009 12:51)
Top Svar Citer
#6786 - 02/04/2009 14:52 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Holmskjold]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Bjørn, du er ikke seriøs vel? Lad os bare se bort fra dine tåbelige og latterlige fordomme (hvordan kan du overhovedet udtale dig om fortolkninger, når vi aldrig har talt om det), men du er jo gennemført stupid i dine betragtninger og holdninger..

Du skal være velkommen til at have dine, ganske hadske, holdninger, men jeg tror ikke at du får mange muslimer til at underskrive din "islam".. Din mangel på viden og indsigt i både Islam og Jødedommen, er utrolig..

Jeg vil foreslå dig at sætte dig lidt ind i de ting du udtaler dig om.. Så kan vi altid tage den derfra.. At tale med en ignorant der påråber sig at være et geni, har aldrig været min kop te, så.. Hyg dig eller noget..
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6787 - 02/04/2009 16:08 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Borad]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Borad

Ser du et had, så er det Guds had!

For hvad jeg i øvrigt selv måtte mene og føle, er ikke inkluderet i disse tolkninger. De er direkte udledt af naturens biologiske og psykologiske lovmæssigheder. At du ikke kender til disse lovmæssigheder, kommer ingen andre til skade, end dig selv, og dem du kommer i berøring med!

Dét, som du så heller ikke er opmærksom på er det forhold, at disse lovsystemer er så præcist sammenspillende, at gør du dig én betragtning, der ikke er i overensstemmelse med disse lovmæssigheder, da er alt du siger efterfølgende i konsekvens heraf ligeledes i modstrid med disse lovmæssigheder. For det ene sker altid i konsekvens med alt det andet. Havde du været muslim i den samme situation, ville konsekvensen og tolkningen have været præcis den samme!

For her tages der ikke særskilt hensyn i forhold til nogen!

For dette hensyn ville i givet fald så være et falsk og manipulerende hensyn, som ville modstride de lovmæssigheder, som er udtryk for Guds sande vilje.

Gud er ikke manipulerende. Det er alene mennesket!

Din sårbarhed er ej heller en tilfældighed, men er kendetegnende din personlighed.



Bjørn Holmskjold



_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Den Grammy-vindende saxofonist David San..
13/05/2024 21:03
GameStop-aktien stiger med mere end 70 p..
13/05/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk