annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 184 gæster og 184 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5619 - 05/11/2008 11:29 Re: Hvordan var det nu med ham Jesus? [Re: Borad]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Borad.
" Og omvendt igen, hvis universet har eksisteret evigt, hvor kom det så fra og hvordan kunne det bare opstå?"

Ja det er lige der vejene skiller, nogle behøver en gud for at forklare det, andre behøver et Big Bang for at forklare det, måske det er noget helt tredie-hvem ved, det med en gud er bare en for let forklaring, denne forklaring vil mindre og mindre blive accepteret af en oplyst befolkning.

"Udover det så opererer de fleste religioner( såvidt jeg ved) med en ikke-fysisk guddom."

Han var da fysisk nok til at kunne besvangre den stakkels Maria, desuden kunne en ikke fysisk skabning, skabe hele vort vidunderlige univers bare ved at tænke på det, det er godt gået.

Ærgeligt også at man ikke kan leve tusind år endnu og få forklaringen.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5620 - 05/11/2008 11:47 Re: Hvordan var det nu med ham Jesus? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jo, jeg kender jo godt din tankegang om, at hvert enkelt "led" må have en forud liggende årsag - og så spø'r du: Hvem har skabt skaberen?

Dermed gør du dig jo til talsmand for idéen om en uendelig forudgående årsagskæde - uden nogen begyndelse.

Det er vel lige så ufatteligt for vore menneskehjerner, som idéen om, at verden ikke er skabt, men altid har været - og selvfølgelig også lige så ufatteligt som idéen om "en første årsag", en skabende kraft, eller en skabergud, der sætter det hele i gang - og måske fortsat skaber.

Nogle mener endda - uvist af hvilken grund - at en sådan første årsag/skaberkraft/skabergud ligner et menneske.

I stedet kan man selvfølgelig også vælge alene at fokusere på den materielle verden, den del af den, der kan kontrolleres - og så i øvrigt vælge som sit mål: Maksimal nydelse smiler

Andre muligheder?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/11/2008 11:48)
Top Svar Citer
#5621 - 05/11/2008 13:12 Re: Hvordan var det nu med ham Jesus? [Re: tros]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jeg fandt på Religion.dk dette indlæg fra en, som har brugernavnet 'dot':

Jeg indsætter fra et tidligere indlæg:

Man må tilstå Kristus helt specielle evner, idet han ifølge overleveringen kunne foretage spadsereture på vandet, kunne gøre døde levende, helbrede syge og andre ting, som almindelige mennesker ikke kunne.


Og dette har de kristne desværre hængt sig i - og hænger sig stadig i. Mirakel-mageri og "specielle evner". Selv lagde Jesus den afgørende vægt på sine ord og sine bud - dem som de kristne foragter og forsøger at underkende, f.eks. ved et "Jamen, vi ved jo slet ikke, hvad han sagde". Ville de dog bare åbne hjertet frem for at ævle om, at han kunne gå på vandet.
Top Svar Citer
#5622 - 05/11/2008 13:30 Re: Hvordan var det nu med ham Jesus? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
" Noge mener endda - uvist af hvilken grund - at sådan en første årsag/skaberkraft/skabergud ligner et menneske".

Så er det om denne ligner en neanderthal mand, eller en gorilla, det kunne jo også være den lignede en dinosaurus, som jo levede adskillige mill. år før vi mennesker fik lov at komme til verden, det får vi aldrig opklaret, ingen har set spøgelset endnu, ok nogle tror de har set det, måske de skulle tage en tur til den nærmeste brainshrinker.

Jeg for min del har altid valgt maximal ydelse med maximal nydelsen som mit mål, det skulle gerne balansere, selvom det kan være svært at holde tungen lige i munden.

Findes der andre muligheder?.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5624 - 05/11/2008 13:50 Re: Hvordan var det nu med ham Jesus? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Så er det om denne ligner en neanderthal mand, eller en gorilla, det kunne jo også være den lignede en dinosaurus, som jo levede adskillige mill. år før vi mennesker fik lov at komme til verden, det får vi aldrig opklaret, ingen har set spøgelset endnu, ok nogle tror de har set det, måske de skulle tage en tur til den nærmeste brainshrinker.


Igen lader du dig vildlede af de religiøse - de har dig virkelig i deres magt; du stritter imod en rendyrket illusion. Gud er IKKE et væsen. Gud er Ånd. Ikke en ånd, men Ånd.

Ganske vist har de religiøse lavet det hele om med deres billeder, krucifikser og andet stads - der var en grund til, at vi ikke skulle lave billeder af det i Himlen. Men også det skider de kristne jo på.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Mand varetægtsfængslet for at forsøge..
30/04/2024 15:12
Udlejer får medhold: Opsagde lejer med ..
30/04/2024 15:08
Litauiske ledere vil sende ukrainske mæ..
30/04/2024 15:03
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Nyheder fra Religion.dk