Tikka:
Jeg blev meget tidligt hjemmefra belært, at jeg ikke skulle tro, men vide. Derfor er begrebet gud og helligånden også en erfaring
Er det sådan for dig. Fortæller du her noget om din egen tro som Arne og RoseMarie har efterlyst i den her tråd?
Så er alle dine indlæg sammen med Arne altså trukket tilbage.
Du har sort på hvidt mange gange sagt at du ikke tror på hverken Gud eller Helligånden.
Endda rigtig mange gange.
Er der sket en omvendelse.
Det er da godt nok interessant det her du skriver.
Jeg vil kalde det en BOMBE - Damaskus Granat nedslag på Trosfrihed.
Jeg ser godt at du som Gerth vil redde Helligånden men alligevel nok kassere kristendommen. Umiddelbart ser det sådan ud - men jeg håber du forklarer os nærmere herom.
I øjeblikket gør du som Gerth. Helligånden kan du bruge. Måske fordi den kan I bruge til hvad I lige måtte ønsker jer.
Jeg tror jeg vælger den Paulinske forståelse Helligånden der skal forklare mig den Åbenbaring Gud og vores virkelighed med Gud og hvem vi mennesker er i Gud (i Kristus - de nye Skabninger vi er i Kristus).
In Christ the God-Man there is a revelation not only of God but also of his other-self, that is to say, of man - of a new SPIRITUAL and ETERNAL MAN. Nicolai Berdyaev
Jeg tilslutter mig den paulinske i Kristus SPIRITUALITET - SPIRIT CHRISTOLOGY.
Den Tradition og Kirke og SPIRITUALITET jeg mest føler mig hjemme i - og genkendt. Det siger mig mest.