Forstår ikke hvad du skriver som svar på hvad jeg skrev.
Tikka:
Næppe. Man bliver ikke troende af at høre Bibelen Leth Fortalt.
Det var jo ej heller pointen i hvad jeg skrev - tværtimod - gad vide om du overhovedet læste hvad jeg skrev og hvad der var tanken, næppe.
Og er ikke enig med dig i at Gud findes i Skrifterne - jeg mener som også andre at Gud er relateret til menneskers suveræne religiøse spirituelle åndelige åbenbarings -erfaringer.
Altså som Jung (og mange andre Religionsvidenskabs forskere) så mener jeg at mennesker er i besiddelse af en religiøs dybdedimension som endda er hardwired i vores dna og nervesystemet og vores biologi og sjæl og bevidsthedsliv.
Det er menneskets religiøse spirituelle åndelige åbenbarings -erfaringer der ligger til grund for teksterne og ikke omvendt som du mener. Mennesker er i besiddelse af religiøse spirituelle åndelige spontane suveræne livsytringer der Transcenderer vores normale hverdags fornuft og bevidsthedsliv uden dog at ødelægge fornuften.
Du er altid sløv i betrækket når du har holdt en pause - alle dine begyndelser efter en pause mangler dybde - den dybere forståelse tingene - og hvis du så bliver et par dage kommer du oftest i form igen og du begynder at udvise en dybere forståelse det vi drøfter.
Derfor tror jeg ikke at dine pauser er godt for dig.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Bitterhed og kynisme (spydighed og ateisme) og dårligt humør skinner altid igennem hos dig efter en pause. Ikke så mærkeligt at Simon (1)* elskede dig - du er i bund og grund en stor fjende af kristendommen og fører ateisternes korstog mod religion og da især kristendom.
Bibelfundamentalismen som du er rundet af er også det største kætteri mod kristendommen i nyere tid. Et efter reformationen fænomen.
(1)*:
Simon der ikke har været logget ind på Trosfrihed i mere end 5 år var logget ind og altså online her på Trosfrihed i forgårs.
Måske han der har fundet private beskeder fra RoseMarie som tydeligvis savnede ham (sparring og kommunikation) afsindigt meget de første flere år efter at Simon pludselig forsvandt.
Så fortalte jeg RoseMarie i al fortrolighed hvem Simon var og troede det ville glæde og begejstre hende ikke så lidt.
Men tværtimod blev hun tydeligvis ret så skuffet, hvilket undrede mig meget. Gad vide hvad hun havde forestillet sig der kunne være bedre. Måske et yngre menneske, hun har jo haft en rejse til Odense for at møde Gerth - så måske hun mere er til yngre mænd. For det kan ihvertfald ikke være Simon's karriere der har skuffet RM - så jeg kunne kun tyde hendes skuffelse som havende sin årsag i Simon's alder.