annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 419 gæster og 162 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4490 - 20/09/2008 20:45 ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002.
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
I tråden ”Kritik af Eurabia-tesen” gav jeg et kort resumme af ændringerne i dansk politik på udlændingepolitikkens område fra indvandrerstoppet i 1973 til systemskiftet og den radikalt strammere udlændingelovgivning vedtaget af VK med støtte fra DF i 2002.

Det som især interesserede mig var, hvilken rolle det spillede for den radikale omlægning af udlændingepolitikken som fandt sted med den liberale lov af 1983, at danmark et årti tidligere var blevet medlem af EF.

Jeg havde gjort mig overvejelser om, hvorvidt der kunne være en sammenhæng mellem de aftaler som EF indgik med Den Arabiske Liga (DAL) i 1973 og Danmarks omlægning af udlændingepolitikken i 1983. I 1973 gennemførte OPEC en olieafpresningspolitik, hvor Danmark og Holland blev total boycottet. EF bøjede sig næsten øjeblikkelig for alle de politiske krav OPEC stillede og gik i forhandlinger med Den Arabiske Liga (DEL) om et tættere samarbejde. De efterfølgende løbende forhandlinger foregik i det delvist skjulte i den såkaldte Euro-Arabiske Dialog (EAD) som konstant satte nye knopskydninger med parlamentariske dialoggrupper under EADs auspicier.

Grundlaget for EFs samarbejde med DAL blev udformet i Kairo erklæringen i 1975, i form af en fælleserklæring og mere konkrete politikker der knyttede EF og DAL tættere sammen blev formuleret i Venedig erklæringen af 1980, mens Hamburg Symposiet i 1983 betegnede et højere mere omfattende niveau for samarbejdet med udformningen af en række målsætninger og politikker på en lang række områder, herunder også at give islam og indvandrere fra DAL-landene prioritetsstilling på en lang række områder.

Jeg var dog ikke i besiddelse af empirisk materiale som kunne underbygge en antagelse om, at Danmark blev presset af EF til at ændre sin ret stramme udlændingelovgivning fra 1973, hvor der blev vedtaget et totalt indvandringsstop, qua EFs nye orientering mod de arabiske lande, som følge af de aftaler der blev indgået med araberne i dialogerne.

Blot undrede jeg mig over det tidsmæssige sammenfald af Hamburg Symposiet og liberaliseringen af udlændingeloven i 1983, hvor det såkaldte ”alternative politiske flertal” tvang regeringen til at føre oppositionens politik på dette område.

Da min viden om dansk politik i perioden ikke var baseret på primære kilder eller samfundsvidenskabelige analyser, følte jeg et behov for at trænge dybere ned i substansen.

Min viden og erfainger bestod for det meste af hvad jeg selv huskede fra perioden suppleret med værker om den politiske historie, herunder primært Søren Mørchs ”25 statsministre - 25 fortællinger om magten i Danmark i det tyvende århundrede", Ralf Pittelkovs ”Efter 11. september” og ”Forsvar for nationalstaten”, samt en almindelig interesse for politik og politiske debatter i medierne og diskussioner med personer som var tæt på de politiske beslutningstagere. Dertil kom fra omkring 1995 praksisk rådgivningsarbejde til udlændinge, der havde konflikter kørende med udlændingemyndighederne, hvilket havde givet mig et ret godt kendskab til lovgivningen, dens fortolkning og den administrative praksis.

Denne basale viden lå til grund for den summariske gennemgang af dansk udlændingepolitik jeg skrev i tråden ”Kritik af Eurabia-tesen." Selv om fremstilligen efter min egen opfattelse var rimelig neutral blev den mødt med meget stræk kritik af en række opponenter, der krævede dokumentation for mine ”vurderinger/påstande” og i øvrigt pakkede deres afstandtagen fra min redegørelse ind i angreb på min person og integritet.

Ingen af mine krtitikere præseterede dog andet and rent retoriske overfald på mig om mine vurderinger, med undtagelse af Kristian Pedersen, der med henvisning til en primær kilde underbyggede hvad jeg tidligere havde dokumenteret omkring Hamburg Symposiet i 1983. Men for så vidt angår den danske fremmedpolitik, var der tale om entydig fordømmelse af min position og råb om at fremlæggelse af autentisk dokumentation.

Kritikerne spillede således i baghånd, idet de ikke selv fremlagde nogen som helst dokumentation for egne holdninger, men afkrævede mig dokumentation i form af primære kilder eller anden sikkert dokumentation som holdningerne/vurderingerne eller påstandene byggede på.

Da jeg selvfølgelig ikke vil udelukke den mulighed, at jeg kan huske forkert, tage fejl og have fejlbedømt tingene så måtte vejen frem for mig være at opsøge de primære kilder og peer reviewed akademiske analyser af dansk udlændingepolitik i den relevante periode.

Her synes en ph.d.-afhandling af forskeren Lærke Holm, ved Akademiet for Migrationsstudier i Danmark, der blev forsvaret i februar 2006, at indeholde relevant empirisk materiale og vurderinger som det må være ret ukontroversielt at lægge til grund. Vejlederne er professorerne Ulf Hedetoft og Lise Togeby.
Afhandlingens titel er: ”Folketinget og Udlændingepolitikken – diskuser om naturaliserede, indvandrere og flygtninge 1973 – 2002.”

Til sidst i dette diskussionsoplæg bringer jeg en sammenfatning af afhandlingens kapital 5: ”Debatten om asylansøgere og flygtninge – nationale interesser, normer og moralske forpligtelser”, der dækker perioden frem til og med 1983.

Så vidt jeg kan bedømme, er der ikke væsentlige forskelle imellem min fremstilling af de politiske begivenheder og beslutninger og afhandlingens. Men afhandlingen indeholder den for mig nye og interessante oplysning, at: ”Presset udefra kom med medlemskab af EF, men også internt i Danmark fra Folketingets ombudsmand og VS, SF og RV, der alle sigtede imod at øge retsstillingen for udlændinge."

Nedenfor citerer jeg først min egen stærkt kritiserede fremstilling af dansk udlændingepolitik og derefter følger afhandlingens sammenfatning.

Citat:
” ... Nu er det hverken Bat Ye’or eller undertegnede som kalder Eurabia-tesen for en euro-arabisk konspiration. Det synes dog evident, at den radikale omlægning af EFs medlemslandes politik siden 1973 i forhold til landene i den arabiske liga, til det ”palæstinensiske folk”, til Israel og USA ikke har været et tema i den politiske debat som er blevet drøftet eller som de politiske partier offentligt har tilkendegivet en holdning til. I hvert fald ikke før det stod klart for befolkningerne, at EUs officielle politik var et skabe et multikulturelt samfund med islam som en stærk komponent. Først da reagerede vælgerne for alvor. I Danmark med styrkelsen af Dansk Folkeparti og systemskiftet i 2001. I de andre unionslande med et politisk ryk til højre og afvisning af EUs nye forfatningstraktat samt afvisning af tyrkisk medlemsskab af Unionen.

Den radikalt ændrede storpolitiske orientering kom snigende som en tyv om natten og viste først sit ansigt her i landet, da det alternative politiske flertal slog til og åbnede landet op for muslimsk masseindvandring med 1983-udlændingeloven, der af tilhængerne blev kaldt kaldt ”verdens bedste udlændingelov”, mens modstanderne dengang og lige siden har benævnt den som "landsforræderisk".

Motiverne til denne omlægning af fremmedpolitikken havde angiveligt intet med EF at gøre. Den var alene begrundet og motiveret med henvisning til menneskerettigheder og den moral som foreskriver, at man ud af sit overskud har pligt til at hjælpe de nødlidende samt de som er ringere stillet end os i en barsk verden.

Et helt overvældende stort flertal i Folketinget ønskede med loven at styrke flygtninge og indvandreres retsstilling på en lang række områder i forhold til den tidligere stramme lov fra 1973 og FNs flygtningekonvention af 1951. For loven stemte: Socialdemokratiet, De Konservative Folkeparti, Venstre, SF, CD, Det Radikale Venstre og VS med i alt 155 stemmer, mens kun Fremskridtspartiet stemte imod med 12 stemmer.

På et årti havde det parlamentariske flertal således ganske radikalt ændret holdning til hvordan landet skulle tackle de økonomiske og andre problemer som var opstået i kølvandet på olieboycotten i 1973. Dengang besluttede et flertal i Folketinget en principerklæring om, at Danmark ikke er et indvandrerland. I en situation med stærkt stigende oliepriser og begyndende arbejdsløshed, efter den tidligere højkonjunktur med mere end fuld beskæftigelse, idet industriens efterspørgsel på arbejdskraft var så stor, at den alene kunne tilfredsstilles med kvinder og importerede gæstearbejdere, valgte regering og Folketing at markere, at nu var det slut med at importere udenlandsk arbejdskraft.

Skal man mon søge forklaringen på, at holdningen til flygtninge og indvandrere skiftede 180 grader på blot et årti i, at langt størsteparten af befolkningen ganske enkelt havde ændret moral og opfattelse? At det altså var på baggrund af et folkeligt pres, at de politiske partier fik vedtaget hvad der er blevet kaldt ”verdens mest liberale udlændingelov”, der således på god demokratisk vis manifesterede folkeviljen?

Skiftet i holdningerne blandt de politiske partier kan tidsfæstes ret præcist. Anker Jørgensen havde nedsat et ”fremmedudvalg” som skulle ajourføre den stramme udlændingelov fra 1973 og implementere visse stramninger i overensstemmelse med principbeslutningen fra 1973.

Den 3. september 1982 trådte den Socialdemokratiske Anker Jørgensen-regering tilbage uden at udskrive valg, og blev den 10. september afløst af Poul Schlüters Firekløverregering bestående af K, V, CD og KRF. Ankers regeringsperioder var ramt af to oliekriser (1973 og 1980) og af den internationale lavkonkunktur, som skabte massearbejdsløshed. Anker så ingen vej ud af de økonomiske problemer og gav simpelt hen op, idet han mente, at de borgerlige ikke kunne gøre det bedre.

Et flertal i ”Fremmedudvalget” barslede i 1983 med et lovforslag til ny udlændingelovgivning som indeholdt en del stramninger i forhold til 1973-loven. Et mindretal i udvalget, under anførsel af juristen Hans Gammeltoft-Hansen, den senere Ombudsmand og formand for Dansk Flygtningehjælp, havde afgørende indflydelse på udformningen af mindretallets indstilling, som i vid udstrækning tilgodeså flygtninge og indvandrere. Princippet var her, at reglerne skulle udformes på den gunstigste måde for enhver, som ønskede at få adgang til Danmark og tage ophold her.

Statsminister Schlüter var alene optaget af landets økonomiske genopretning og ville ikke risikere at miste regeringsmagten ved at tage et opgør om udlændingelovgivningen med det alternative flertal som havde manifesteret sig i Folketinget, bestående af Socialdemokratiet, Radikale, SF og VS/Fælles Kurs. Under Schlüter indførtes så at sige et nyt parlamentarisk princip - i folkemunde en metode til at klamre sig til taburetterne for enhver pris.

Den måde Schlüter valgte at bevare regeringsmagten på var virkelig overraskende. Under hans ledelse blev det parlamentariske princip nemlig anvendt på en helt ny måde. Fra 1982-1988 accepterede Firkløverregeringen 105 afstemningsnederlag i Folketingssalen. Noget lignede var aldrig før set i dansk parlamentarisk historie. Indtil da var det normen, at en regering gik af, hvis den ikke kunne få sin politik igennem - også selv om det ikke drejede sig om et kabinetspørgsmål. Ligesom det også var normen, at en ansvarlig opposition ikke nedstemte regeringen, med mindre det var dens hensigt at vælte denne. Begge disse normer blev brudt i 1980'erne.

Så trods modstand i regeringen, især blandt de konservative under anførsel af justitsminister Erik Ninn-Hansen, der havde ønsket stramninger på udlændingepolitikkens område og var yderst betænkelig ved den liberalisering de alternative krævede gennemført, valgte disse bekymrede konservative at ofre principperne for at beholde magten. Det lagde yderligere en stærk dæmper på kritikerne, at man ikke ønskede at blive slået i hartkorn med fremmedhaderne og racisterne i Fremskridtspartiet.

Min konklusion er, at vedtagelsen af ”den landsforræderiske udlændingelov” ikke var udtryk for folkeviljen, men mere udtryk for venstrefløjens frustration og vrede over at være politisk isoleret, idet Anker Jørgensen havde regnet med, at Schlüter snart ville løbe ind i så store vanskeligheder med at genoprette økonomien, at han ville indbyde Socialdemokratiet til et regeringssamarbejde. Der var således mere tale om ren chikane og benspænd som blev pakket ind i moralsk bekymring omkring forsvars- og fremmedpolitikken.

Det var her den politiske korrekthed som stadig rider landet som en mare blev født. Enten var man god med de gode eller en fremmedhadende racist og/eller koldkrigshetzer der støttede NATOs dobbeltbeslutning fra 1979 om deployering af 572 amerikanske mellemdistanceraketter med atomare sprænghoveder i Vesteuropa.

Den Socialdemokratiske Anker Jørgensen-regering havde noget tøvende tilsuttet sig dobbeltbeslutningen, og fandt den acceptabel, da NATO respekterede Danmarks officielle og principielle politik om ”Danmark som atomvåbenfri zone”.

At Socialdemokratiet sammen med de alternative på udlændingepoliitikkens område var gået langt videre end den ville være gået, hvis den selv havde haft regeringsansansvaret er ret tydeligt. Tilstrømningen af flygtninge var nemlig så enorm at systemerne var ved at bryde sammen ligesom der var en voksende bekymring i befolkningen over at se landet oversvømmet med fortrinsvej muslimske flygtninge og et stigende antal tørklædeklædte kvinder, når familiesammenførte muslimske fremmedarbejdere benyttede sig af det retskrav på (betingelsesløs) familiesammenføring som 1983-udlændingeloven gav dem.

Hvad de alternative ikke vidste var, at justitsminister Ninn-Hansen havde efterlevet den nye lov til punkt og prikke i bevidstheden om, at systemerne snart ville bryde sammen.

Og som ved et trylleslag skiftede de politisk korrekte flygtningevenner holdning allerede i 1986. Således udtalte Ole Espersen fra Socialdemokratiet. i Jyllands-Posten den 16. august 1986: "Vi er ved at nå grænsen for, hvad vi kan klare. Vi må stramme loven. Folk, der har sager kørende i andre lande skal straks sendes tilbage". Udenrigsminister og fmd. for Venstre, Uffe Ellemann-Jensen udtalte samme dag i Jyllands-Posten: "Vi kommer ikke udenom, at den danske lovgivning virker som en magnet. Der skal ikke kun være plads til flygtninge, der kan købe sig plads til Danmark". Og endelig fastslog statsminister Poul Schlüter den 20. august: "Det er et problem, at Danmark har så lempelige flygtningeregler." Samtidig hermed udtalte flygtningenes ven nr. 1, den radikale Bernhard Baunsgaard: "Der skal laves flygtningelejre ved grænsen, så personer som ikke er rigtige flygtninge, kan sendes ud af landet med det samme".

Resten af histroien er velkendt. Der blev strammet og stammet og strammet, men rent kosmetisk uden at det havde nogen markant effekt på tilstrømningen af især muslimer der havde opdaget fidusen med kædeindvandring, der affolkede hele tyrkiske landsbyer. Stramningerne fortsatte under de Socialdemokratiske Poul Nyrop-regeringer i 1990erne uden at det dog tilfredsstillede de krav som en voksende andel af befolkningen, der var ramt af stigende bekymring, stillede.

Det var frem for noget den slappe og utilstrækkelige udlændingepolitik som væltede Poul Nyrop, idet der med styrkelsen af Dansk Folkeparti opstod en helt ny parlamentarisk situation som førte til et systemskifte i dansk politik med dannelsen af en VK regering med DF som fast og loyalt støtteparti.

Den politiske korrekrhed og den moralske bedreviden fik et skud for boven da Poul Nyrop fra Folketingets talerstol fældede moralsk dom over Dansk Folkeparti med ordene: ”Stuerene bliver I aldrig!”. Problemet viste sig hurtigt ikke at være om DF var stuerene, men om Socialdemokratiet var det. For vælgerne dømte partiet ude i 2001 og trods alle anstrengelserne på at tilnærme sig DFs udlændingepolitik er tilliden til det store gamle arbejderparti stadig ikke genoprettet. Vælgerne har givet dem politisk stuearrest!


Sammenfatning – kapitel 5 i den ovenfor nævnte ph.d.-afhandling:

Citat:
"I løbet af 1970’erne kom der et pres fra flere fronter for en revision af ”Lov om udlændinges adgang til landet m.v.” fra 1952. Presset udefra kom med medlemskab af EF, men også internt i Danmark fra Folketingets ombudsmand og VS, SF og RV, der alle sigtede imod at øge retsstillingen for udlændinge. Revisionen af udlændingelovgivningen var omfattende. Et Udlændingelovsudvalg blev nedsat i 1977, og kommissoriet bestod overvejende i at formulere detaljerede og klare regler for opholds- og arbejdstilladelse samt afgørelser af udvisningssager.

De materielle ændringer af udlændingeloven i 1983 lå i væsentlig henseende i forlængelse af de anbefalinger, som blev indstillet af mindretallet i Udlændingelovsudvalget. Dette gjaldt specielt asylansøgernes retskrav på at få asyl i Danmark og retskrav på familiesammenføringer, når betingelserne for at blive anerkendt som flygtninge var opfyldt.

Desuden var der væsentlige indskrænkninger i adgangen til at udvise herboende udlændinge. Organisatoriske ændringer fandt sted med overflytning af administrationen fra en politimæssig myndighed (Tilsynet med Udlændinge) til et civilt organ under Justitsministeriet (Direktoratet for Udlændinge) og oprettelsen af et uafhængigt Flygtningenævn, der skulle behandle klager over afslag i asylsager.

Den parlamentariske baggrund var en borgerlig mindretalsregering, der var kompromissøgende i udlændingespørgsmålet. Der var et flertal uden om regeringen bestående af S, SF og RV, og regeringen ønskede ikke allerede 1 år efter sin tiltrædelse at blive sat uden for indflydelse på et emne, der havde stor bevågenhed i medierne (Brøcker 1990:337). Desuden var der en politisk kultur i Folketinget om brede politiske forlig på udlændingeområdet for ikke at gøre flygtninge og indvandrere til gidsler i et partipolitisk opgør.

Som analysen viste, medførte 1983-lovændringen en lovfæstelse af et bredt flygtningebegreb og med en retssikkerhed, der lå på linie med ikke kun konventionsbestemmelser, men også menneskerettighedsnormer omkring vigtigheden af familiegenforening, retten til at få sin sag behandlet individuelt og restriktive udvisningsbestemmelser.

Trods bred tilslutning til udlændingeloven (samtlige partier stemte for undtagen FP) var der politiske konflikter omkring 1) rækkevidden af flygtningenes rettigheder 2) magtfordelingen mellem den dømmende og den udøvende magt og 3) principper for udvisning. Hvad angik rækkevidden af flygtninges rettigheder, var den dominerende diskursive strategi i forhandlingerne en post-national humanistisk forpligtelse til at tilbyde asyl og beskyttelse til asylansøgere. Retssikkerhed for den enkelte var kernen i denne strategi, og den skulle være i overensstemmelse med både internationale normer og moralske forpligtelser i henhold til at hjælpe folk på flugt.

Ligestilling af de facto- og konventionsflygtninge var altafgørende, fordi grænsen mellem, hvem der var konventionsflygtninge og de facto-flygtninge var flydende, og ved ikke at sidestille disse rettighedsmæssigt ville man indføre en urimelig forskelsbehandling.

Nationale centraladministrative problematikker, økonomiske udgifter hertil og antallet af asylansøgere var underordnet og udgrænset af denne strategi.

Det blev betragtet som en menneskeret at få asyl og beskyttelse uagtet ens nationale tilhørsforhold, hvorfor de nationale økonomiske og politiske grænser var underordnet.
Det var overvejende SF, VS, S, V og RV, der trak på denne strategi, hvor KF var splittet mellem regeringstaktiske hensyn og partiets ideologi. KF tilsluttede sig det brede flygtningebegreb i den forstand, at de facto-flygtninge også var at betragte som politiske flygtninge, men partiet var kritisk over for den øgede retsstilling til denne gruppe. Dette fremgik i begrænset omfang i forhandlingerne, men kom tydeligt
frem i Erik Ninn-Hansens udtalelser til den skrevne presse omkring udlændingelovens trussel mod Danmark som nationalstat og risikoen for raceuro.

Over for denne strategi om at udlændingeloven skulle bygge på en post-national humanistisk forpligtelse til at hjælpe forfulgte, trak FP på en diskursiv strategi, hvor forvaltning af skatteborgernes penge og antallet af udlændinge i landet var af central betydning. Disse elementer var centrale, fordi flygtninge, indvandrere og deres familiesammenførte blev betragtet som en økonomisk byrde for det danske samfund. FP havde flere gange erklæret, at partiet i princippet ikke havde noget imod udlændinge i Danmark, så længe de kunne sørge for sig selv og sine egne.

Mens fokus i forhandlingerne var overraskende lidt på denne diskussion af flygtningebegrebet, der blev radikalt ændret, koncentrerede man sig overvejende omkring det problematiske i magtfordelingen mellem den dømmende og den udøvende magt samt mellem Justitsministeriet og Indenrigsministeriet. S, SF, RV og VS arbejdede for, at Justitsministeriets og især Fremmedpolitiets hidtidige magtposition skulle indskrænkes. Formålet var at sikre retsstilling for asylansøgere ved at oprette en klageadgang (Flygtningenævnet), sikre at udvisningsafgørelse i højere grad blev afgjort af domstolene og endelig at ændre magtfordelingen ved at lave et civilt organ til at håndtere asylansøgninger frem for Fremmedpolitiet. Det sidste punkt blev ikke imødekommet i den udformning, SF, VS og RV havde foreslået. Partierne mente, dette var problematisk, fordi den endelige lov ikke ændrede ved det forhold, at asylansøgere følte sig kriminaliseret ved at skulle have deres afgørelse truffet af politiet, som de i forvejen ofte havde et anstrengt forhold til fra det land, de var flygtet fra.

Regeringen var enig i, at der skulle ske en ændring af magtfordelingen i udvisningssager, men gik imod en ren flytning fra Justitsministeren til Indenrigsministeriet, fordi der ikke var retslige begrundelser herfor (det samme personale ville behandle sagerne, fordi politiet ville komme ind over sagerne alligevel), og en sådan flytning var forbundet med unødig samfundsøkonomisk omkostning.

Det sidste konfliktpunkt drejede sig om udvisningsregler. Firkløverregeringen lagde op til en trappestigemodel, hvor jo længere en udlænding opholdt sig i Danmark, jo mere alvorlig kriminalitet skulle han/hun begå for at blive udvist. Strategien var her, at udlændinge var på prøve og skulle bevise, at de var retskafne borgere. Ligestilling kunne opnås ved at søge om dansk statsborgerskab, men selv her var der en bestemmelse om, at udvisning kunne ske, hvis disse danske statsborgere var til fare for statens sikkerhed. VS, SF og til en vis grad V gik imod denne trappestigemodel, fordi det vidnede om ”en nationalistisk beskyttelsespolitik”. Disse partier trak på en post-national lighedsstrategi, fordi de ikke mente, at der skulle stilles større krav om lovlydighed til indvandrere end til andre befolkningsgrupper."


Alle er selvfølgelig velkommen til at kommentere dette diskussionsoplæg, også med rent retoriske kommentarer som ikke indeholder henvisninger til nogen som helst kilder. For at jeg vil tage en kritik seriøst er kravet dog, at kritikken baserer sig på materiale af samme lødighed som det jeg har fremlagt. Kommentarer der går på min person eller indeholder ad hominem får lov at stå ukommenteret fra min side.

Nu skal det så vise sig om dette er en ren retorisk chat debat eller om det er muligt, at løfte diskussionen op til en rimelig høj standard hvor argumenter begrundes, helst ved henvisning til primære kilder.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4505 - 21/09/2008 00:24 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Hvorfor i alverden skulle nogen kritisere en i store træk korrekt historisk beskrivelse af de sidste 35 års politiske beslutninger i Danmark. Man kan være uenig i detaljerne og i den beskrevne politiske motivation, men næppe noget af en størrelseorden, der er en diskussion værd.

Den hidtidige kritik af dine indlæg, Jeppe, har primært været centreret omkring dit (og Bat-kvindens) postulat om, at europæiske politikere i hemmelighed har ønsket en islamisk indflydelse på EUs politik, og en massiv islamisk indvandring. Det har hverken de eller befolkningerne haft noget ønske om.

Din afvisning af kritikken er ikke saglig, for du har aldrig fremlagt nogen dokumentation for postulatet. Det er ikke dine kritikeres opgave af fremlægge dokumentation for nogle ikke eksisterende motiver, da det logisk set er en umulighed. Der er således ikke tale om retorisk kritik, men om en logisk kritik af en usaglig påstand.

Jeg finder det ikke umagen værd at diskutere detaljerne i det politiske spil med dig. Det får man kun indsigt i, når man befinder sig midt i spillet, og de herfra erhvervede personlige erfaringer, kan af gode grunde ikke dokumenteres, kun sandsynliggøres.

Mvh

Ole Bjørn ;)







Top Svar Citer
#4507 - 21/09/2008 00:54 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
lobus Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 13
Citat:
Nedenfor citerer jeg først min egen stærkt kritiserede fremstilling af dansk udlændingepolitik og derefter følger afhandlingens sammenfatning.


Dette er ikke korrekt. Det er ikke din fremstilling af den danske udlændingepolitik, der i særdeleshed blev angrebet, men det var din flere gange hævdelse af, at islam/muslimer havde fået en 'proritetsstilling' i Europa!
Top Svar Citer
#4516 - 21/09/2008 12:58 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: lobus]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Lobus!

Det er ikke godt at vide hvad du er ramt af. Selektiv læsning kunne være en mulighed. Her er et lille udpluk af de kritiske bemærkninger min fremstilling af dansk politik (og til dels Eurabia-tesen) blev mødt med:


Citat:
... bruger præjudicerende adjektiver, ... mangler tilstrækkelig dokumentation!

kun Fremskridtspartiet stemte imod. Det 'alternative politiske flertal' var altså samtlige partier i Folketinget minus Fremskridtspartiet. Din bemærkning er et bidrag til din overalt tilstedeværende tendentiøsitet.

Hvad er egentlig dine forudsætninger for denne konklusion?
Hvad i alverden berettiger dig til at frakende politiske grupperinger deres legitime ret til at udtrykke deres ideer i praksis? Din nedladenhed over for politisk ærlighed er idiosynkratisk.

Samme offerrollejammer, som vi har hørt til bevidstløshed.
Det er lykkedes for nogle trufne og sårede individer at gøre dette udtryk til den tåbeligste kugle i deres skyts.

'Ven nr. 1'. Hvorfor omtaler du ikke dine meningsfæller som 'fjende nr. X'?

DERFOR – Her følger altså en konklusion i et argument, men præmisserne findes ikke – og kan der findes noget, der ligner en præmis, da er den ikke brugelig.

Hvis ikke denne påstand også er et udtryk for en konspiration, da må du gerne fortælle, hvorfor den ikke er det, idet du kan dokumentere, at dit udsagn er sandt.

Et så svampet og upræcist udtryk ("det alternative politiske flertal") er uanvendelig som dokumentation i seriøs debat.

Gjorde man det, og i bekræftende tilfælde hvor findes da dokumentationen?

Lad os da få mindst 10 af disse 'vidtvoksende netværk'!

Ren idiosynkrasi! (Omtale af EUs "vagthundekorps")

ridder af et noget forstyrret privat korstog?

Og så skal du have ros for din fornemme, kritiske gennemgang af det ovenfor kritiserede indlæg af Ipso-selvgjort og –glad. (Anerkendende kommentar til ovennævnte "kritik").


Ole Bjørns mange kritiske kommentarer springer jeg over, da de end ikke når op på det niveau som er normen på en usaglig personfikseret chat debat.

En enkelt debattør tager dog min fremstilling af tingene i forsvar og kalder "kritikken" for en mudderkastningskonkurrence.

Skal jeg forstå din afsluttende bemærkning som et krav om fremlæggelse af dokumentation ud over hvad der allerede er fremlagt?

Har opponenten i det hele taget læst, hvad der af undertegnede allerede er fremlagt af dokumentation (primære kilder) for den sær- og prioritetsstilling islam og muslimer blev givet i EF/EU qua aftalerne med Den Arabiske Liga? (bl.a. Hamburg Symposiet og Kristians Pedersens citat fra en primær kilde).

I en saglig og seriøs debat ville en opponent selvfølgelig selvstændigt fremlægge dokumentation for, eller i det mindste sandsynliggøre, at der IKKE blev givet prioritetsstilling til islam og muslimer i forbindelse med den ændrede udenrigspolitik EF besluttede efter at være udsat økonomisk jihad (olieembargo) af OPEC, ledsaget af politiske krav fra Den Arabiske Liga.

Kan jeg forvente en sådan dokumentation fremlagt af lobus eller er opponentens indlæg blot en gang retorisk varm luft uden substans, således som min ovenfor dokumenterede tilbagevisning indikerer?

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4520 - 21/09/2008 13:30 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe, du skriver:
Citat:
Ole Bjørns mange kritiske kommentarer springer jeg over, da de end ikke når op på det niveau som er normen på en usaglig personfikseret chat debat.


Endnu engang demonstrerer du din uformåenhed til at klare en saglig kritik. Dit eneste modtræk er barnlig benægtelse.

Endnu engang vil jeg bede dig dokumentere dit postulat om, at EU-politikere har hemmelige men bevidste planer om at islamisere Europa.

Jeg forventer selvfølgelig ikke, at du vil være i stand til det, for skøre og fantasifulde teorier ude af kontakt med virkeligheden kan naturligvis ikke dokumenteres. Jeg rejser kun dette saglige krav for endnu engang at understrege, at på trods af alt dit copypastede materiale har du ingen fornemmelse for den politiske virkelighed og ingen forståelse af realpolitik.

Du kan sidde på stranden i Costa del Locos og bilde dig selv ind, at du er indsigtsfuld, men du kan ikke bilde debattørerne på trosfrihed.dk ind, at du har andet end ordinære fordomme at tilbyde.

Selverkendelse er åbenbart ligesom saglighed et fremmedord for dig.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#4524 - 21/09/2008 14:44 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Ole Bjørn!

Det ville befordre den gode dialog såfremt du sløjfede dine uvedkommende familiariteter og alene anvendte mit debatnavn Ipso Facto.

God seriøs debat drejer sig alene om argumenter og begrundelser for givne holdninger, vurderinger eller teser - og intet andet.

Som du måske har bemærket handler dette debatafsnit om "Danmark i EU".

Da Danmarks muligheder for selvstændig ageren udenrigspolitisk og i relation til hvilken udlændingepolitik landet/befolkningen ønsker at føre er blevet reduceret i takt med afgivelse af suverænitet til det europæiske fællesskab vi blev medlemmer af i 1973, kommer beslutninger truffet af fællesskabet på disse områder til at spille en rolle for hvilken lovgivning der overhovedet kan vedtages her i landet, uden at vi kommer i konflikt med EF/EU-toppen, fællesskabets traktater og de europæiske menneskerettigheder.

Derfor vil en diskurs om de faktuelle ændringer i dansk udlændingepolitik siden medlemsskabet af EF også dreje sig om hvilke mål EF/EU forfølger i sin udenrigs- og fremmedpolitik.

En magtsvag stat som Danmark har en meget lille stemme i EF/EU hvor det er stormagterne Frankrig og (Vest-)Tyskland der historisk har bestemt mål og midler. Initiativet til omlægningen af EFs politik i 1973 kom primært fra Frankrig med støtte fra et moralsk svækket Vest-Tyskland, der forsøgte at afvaske holocaust skammen og den kollektive skyld for aggressionerne som havde udløst anden verdenskrig, for atter blive optaget i "det gode selskab". Vesttyskland var altså føjelig over for Frankrig og det udnyttede de franske præsidenter fra de Gaulle til Sarkozy optimalt for at få deres egne visioner om et fransk domineret stærkt EF/EU i tæt alliance med landene i Den Arabiske Liga gennemført. Et synspunkt som bl.a. debattøren Kristian Pedersen har støttet i et indlæg.

Interessant nok er det ikke historikere som Bat Ye'or eller andre kritikere der har opfundet og lanceret begrebet EURABIA som udtryk for denne særlige og nære relation mellem fællesskabet og Den Arabiske Liga, men officielle akademiske organer med nær tilknytning til den franske regering og EF som allerede i 1974 udgav et tidsskrift ved navn EURABIA, der netop handlede om visionen om en tæt alliance med araberne.

Så diskussionen i denne tråd handler ikke om hvorvidt Eurabia-tesen er den bedst mulige forklaring på den politiske udvikling i fællesskabet siden 1973, men om hvilken effekt det havde på dansk politik, og her især udlændingepolitikken, at EF/EU forsøgte at opbygge en stærk politisk, økonomisk og kulturel akse med de arabiske og muslimske lande i det sydlige nærområde.

Ved at gå til primære kilder er en længe næret mistanke hos mig nu blevet bekræftet, nemlig at pres fra EF også spillede en rolle ved den radikale omlægning af dansk udlændingepolitik som 1983-loven er udtryk for.

Hvordan dette pres blev udøvet, af hvem, hvornår og i hvilken form står stadig tilbage at efterforske nærmere.

Men at der er grænser for, hvad EU vil tolerere, når det gælder medlemsstaters ønske om at føre en selvstændig og yderst restriktiv indvandrerpolitik fik vi syn for da Østrig blev fordømt og boycottet af EU. Siden har Danmark i forbindelse med vedtagelsen af 24-års reglen ved familiesammenføringer været udsat for en kritik der gik på, at reglen krænkede de europæiske menneskerettigheder, ligesom vi efter systemskiftet i 2001 fik besøg af Unionens "vagthundekorps" det vil sige kommissærer fra "Racismecentret" i Wien, der skulle undersøge, om den nye strammere udlændingelovgivning fra 2002 var i konflikt med EUs "normer" og/eller de europæiske menneskerettigheder.

For at forstå de kræfter som har drevet dansk udenrigs- og udlændingepolitik siden 1973 er det derfor nødvendigt, at tage det pres som danske regeringer har været udsat for fra EF/EU med i betragtningen.

Nu interesserer det ikke mig hvor Ole Bjørn sidder eller om han står op, så skulle vi ikke holde den slags barnagtigheder ude af den seriøse debat, hvis dine seneste indlæg skal tolkes som forsøg på atter at blive taget alvorligt?

Et første skridt hen imod seriøs debat ville bestå i at holde personfnidderet ude og alene underbygge din kritik og holdninger med en rimelig grad af dokumentation.

Jeg har endnu til gode at se nogen som helst dokumentation for de vurderinger og den kritik Ole Bjørn er fremkommet med i samfundsdebatterne.

Det kan man slippe godt afsted med på en useriøs retorisk chatdebat, men her går den altså ikke Ole Bjørn.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4527 - 21/09/2008 15:38 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 387
Sted: Solskinsøen
Kære Ipso Facto

Jeg vil gerne give mit besyn med.

Citat:
Så diskussionen i denne tråd handler ikke om hvorvidt Eurabia-tesen er den bedst mulige forklaring på den politiske udvikling i fællesskabet siden 1973, men om hvilken effekt det havde på dansk politik, og her især udlændingepolitikken, at EF/EU forsøgte at opbygge en stærk politisk, økonomisk og kulturel akse med de arabiske og muslimske lande i det sydlige nærområde.


Hvis nu formålet med EU stadigvæk er at opbygge en stærk politisk og kulturel akse med de arabiske og muslimske lande, hvorfor er 'Gud' pillet ud af den europæiske forfatning?

På dette link:
http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/606a3ed4/EUforfatning-bog.pdf

Findes der en læsevenlig udgave af Eu-forfatningen, og der finder man kun Gud nævnt som en fodnote på side 11:

Forslag om at indsætte
reference til Gud ikke
inkluderet


Hvis EU og de arabiske lande vitterligt ville indgå en eller anden form for alliance i et projekt eurabia, så undrer det mig at man ikke engang kan blive enige om at indskrive ordet' Gud' i den europæiske forfatning. Derudover kan man i traktaten godt finde noget om: frihed lighed og demokrati, som er begreber, der ikke just er lydhørhed for i den arabiske/muslimske del af verden.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#4529 - 21/09/2008 16:27 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Admin]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Arentzen!

Tak for dit gode bidrag til den seriøse debat om Danmark og EU.

Problemet er ikke så meget, at eurokraterne ikke vil anvende begrebet "Gud", et begreb som vel dækker alle monotetistiske religioners gudsforestilling, men at man ikke vil anerkende, at kristendommen har haft og stadig har en afgørende indflydelse på udviklingen af den Vestlige civilisation, ikke mindst den verdslige humanisme som i oplysningstiden formulerede værdierne og tankerne om folkestyre.

Filosoffen Kai Sørlander anfører ganske kort som afslutning af en artikel med overskriften "Islam som demokratisk udfordring", der også handler om Unionen, følgende:

Citat:
"At armoden også findes på højeste plan viser præamblen til EUs Charter om Grundlæggende Rettigheder (underskrevet i Nice 7. december 2000). Heri vil man nok tale om, at Unionen er "sig sin åndelige og etiske arv bevidst", men man undlader at kalde den kristen. Dermed demonstrerer man det modsatte af, hvad man siger: at man netop IKKE er sig sin åndelige og etiske arv bevidst."


Dette er vel at mærke skrevet af en erklæret ateist. Grunden til, at kristendommen ikke nævnes er efter min opfattelse, at det ville kunne krænke muslimer og vanskeliggøre etableringen af det multikulturelle samfund som er indeholdt i Euabia utopien.

I stedet taler eurokraterne om islam som en europæisk religion med hjemstavnsret i Europa, som har ydet store åndelige bidrag til den europæiske civilisation. Desuden omtales islam som en søstereligion til kristendommen og man gør sig store anstrengelser for at fremhæve ligheder mellem de to religioner, mens man går let hen over de afgrundsdybe forskelle.

I folkekirkelige kredse har man forstået den halvkvædede vise fra EU om ikke at fremhæve forskelle mellem kristendommen og islam, men lægge vægten på de formelle og overfladiske ligheder.

De danske biskopper nedsatte i 1998 et "islam-udvalg", der i 2000 fremkom med en redegørelse kaldet "Samtale fremmer forståelsen". I islam-udvalgets redegørelse opereres med islam og kristendommen som som to religiøse tankesystemer, der kan stilles over for hinanden og sammenlignes.

Et afsnit i den afsluttende redegørelse hedder "ligheder og forskelle - kontinuitet og brud". Her anskues kristendom og islam som to "religioner", der begge "vil forme deres tilhængeres liv." Det hedder endvidere, at begge religioner (ligesom jødedommen) er monoteistiske, hvad der tolkes som en enighed om, "at troen på Gud giver sikkerhed og er menneskets bestemmelse." Man er desuden "fælles om taknemmelighed for skabelsen og for at tage ansvar for dens bevarelse", og "enige om, at mennesketilværelsen er en tilværelse under Guds dom." Dette synspunkt betegnes som et "incitament for en udpræget socialetisk holdning" i begge religioner, der hævdes at være fælles om at fordømme en "afguderisk" holdning til det skabte og om et kald til "at øve retfærdighed og vise solidaritet med de svageste." Herefter opregnes en række forskelle mellem islam og kristendommen.

I en kommentar til islam-udvalgets redegørelse kritiserer dr.teol Jesper Høgenhaven redegørelsen for at savne teologisk dybde og stringens. Der kan i følge Høgenhagen ikke tales om en "fælles" tro på skaberen der, hvor bekendelsen til den treenige Gud fornægtes. Her må det med Luther fastholdes, at "tyrkens Gud" er Djævelen. Høgenhagens konklusion er, "at den islamiske bekendelse til Gud i et kristent perspektiv kendetegnes som et dæmonisk vrængbillede, som gudsfornægtelse i bekendelsens skikkelse."

Hilsen

Ipso Facto

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4531 - 21/09/2008 16:35 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Jeg har intet ønske om at være familiær med dig, og min brug af Jeppe (forkortelse af Jeppesen) skyldes udelukkende, at så ved alle, hvem jeg refererer til uanset hvilket pseudonym du for tiden har valgt at bruge.

Når du inddrager EU og fortsat taler om en politisk beslutning om at styrke religionen islam i Europa, så forholder jeg mig i min kritik til denne tåbelige udokumenterede fantasi. Danske politikeres motiver gider jeg ikke diskutere med dig, for det har jeg konstateret, at du ikke har nogen indsigt i.

Det eneste fælles mål, som det store flertal af EU-politikere forfølger, er skabelsen af en europæisk stormagt. Resten er individuelle agendaer, som er kendetegnet for ethvert politisk spil.

Du ligner i din argumentation mere og mere Holbergs politiske kandestøber. Din eneste berettigelse er underholdning, for politik har du til overflod demonstreret din manglende forståelse af. Hverken i partipolitikken, landspolitikken eller storpolitikken har dine egne analyser været i nærheden af virkeligheden. Du mener akkurat, hvad visse politikere ønsker, du skal mene.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Jeg bedøver ikke at dokumentere, at det regner, når regnen vælter ned fra himlen. griner

Top Svar Citer
#4533 - 21/09/2008 16:52 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Ingen kan forhindre dig i dårlig og usaglig opførsel på debatten, men indtil du lærer at tiltale dine opponenter som du vel også selv ønsker at blive tiltalt, vil jeg blot ignorere dine indlæg.


P.S. Hvis det regner med muslimer fra himmelhvælvet er det nødvendigt at dokumentere, at det ikke er vand der øser ned ler

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4534 - 21/09/2008 17:34 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Næh, Jeppe, selv om du i din fantasi ser regndråberne som et muslimsk angreb, behøver jeg ikke at dokumentere, at det er vand. Det er alle andre klare over.

Hvis man lavede en optælling af perfide bemærkninger om opponenter, så ville du være i en suveræn førerposition. Jeg har da intet imod din nedrakning af mig, for den er så grov og forfejlet, at enhver kan se det.

Dit problem er, at du har svært ved at se humoristisk på dig selv, så derfor bliver du mopset, når du selv får en smule af, hvad du så villigt deler ud.

Måske du skulle tage dig et EKIM kursus, så du ligesom den anden Jan kunne føle dig fjing fjong og dingeling dong dong.

Æren er ikke det fagreste træ i skoven. Ære er stærkt overvurderet, og er mere end noget andet en stressfaktor.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#4544 - 21/09/2008 22:46 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Ipso Facto]
lobus Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 13
Citat:
Det er ikke godt at vide hvad du er ramt af. Selektiv læsning kunne være en mulighed.

Tjah, den bemærkning er da mere urimelig end de mange, du jamrer lidt over,

Citat:
I en saglig og seriøs debat ville en opponent selvfølgelig selvstændigt fremlægge dokumentation for, eller i det mindste sandsynliggøre, at der IKKE blev givet prioritetsstilling til islam og muslimer i forbindelse med den ændrede udenrigspolitik EF besluttede efter at være udsat økonomisk jihad (olieembargo) af OPEC, ledsaget af politiske krav fra Den Arabiske Liga.

Kan jeg forvente en sådan dokumentation fremlagt af lobus eller er opponentens indlæg blot en gang retorisk varm luft uden substans, således som min ovenfor dokumenterede tilbagevisning indikerer?


Nej, kære Ipso Facto, du vender helt urimeligt (contralogik) bevisbyrden om. Det er dig, som skal pege på netop den passage, de linjer, det helt umisforståelige statement, der giver dig ret i, at der blev givet prioritetsstilling til islam!

For øvrigt skal jeg lige minde dig om et særdeles relevant indlæg fra 'musiker':

Det er helt i overensstemmelse med historikken, når Ole Bjørn anfører:

Tænk at du skal bruge flere meter copypastede indlæg for at dokumentere første halvdel af en påstand, som ikke behøver dokumentation, og som enhver anden på denne debat vil kunne dokumentere på et par linjer.

Du flygtede fra følgende udokumenterede tilkendegivelser (den anden halvdel, da pludseligt af bekvemmelighedsgrunde ville dele påstanden op i to dele):

Det helt afgørende er, om der er europæiske – herunder danske – politikere, som har en vedtaget plan om at søge etableret en specielt præferencegivende aktiv plan for arabiske lande, dvs. en plan, som alene har til formål at skabe en udvidet multikultur i Europa med et prægnant islæt at muslimer fra arabiske lande.

I hvert fald ikke før det stod klart for befolkningerne, at EUs officielle politik var at skabe et multikulturelt samfund med islam som en stærk komponent.

Man hvorfor valgte man at give muslimer og arabere indvandringsmæssig prioritetsstiling, når enhver som kender islam og dets historie ved, at det ingen steder i verden er lykkes at integrere muslimer i ikke-muslimske samfund?
Citat:

Citat:
Hvis ellers et indlæg er sobert og ikke fyldt med angreb på meddebattører, personfnidder og ad hominem, så ser jeg intet problem med den type indlæg.



Ved en hurtig gennemgang fandt jeg disse ad hominem udfald – skrevet af Ipso Facto – og min erindring siger mig, at jeg sagtens kunne finde flere:
Citat:
Citat:

Sig mig, er du osse læseretarderet?

til de debattører som har vanskeligt ved at læse indenad og forstå og tænke i helheder eller måske blot lider af dysleksi

hvis XXX fik bedre styr på sine majestætiske fantasifostre med forvirrede tanker og læst på lektien

en af vore meddebattører, der har set lyset

forny det ævl din egocentriske ekkolali konstant producerer i din mekanistiske hjerne


Hør lige engang:

Hvor finder vi overensstemmelse mellem dine påståede ønsker til en debat og de afslørede prærogativer, du fremturer med?



Top Svar Citer
#4554 - 22/09/2008 02:40 Re: ÆNDRINGER I DANSK UDLÆNDINGEPOLITIK 1973 - 2002. [Re: Admin]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Arentzen!

Efter at have gravet lidt i arkivet er der dukket endnu en primær kilde frem, der måske yderligere kan belyse det spørgsmål du rejser om den "gudløse" Union, der ikke vil kendes ved kristendommens bidrag til den vestlige civilisation.

At den førte politik og de indgåede aftaler med Den Arabiske Liga nødvendigvis på sigt ville skabe en ny politisk ikke-demokratisk enhed, et EURABIA, som var underlagt islamisk overhøjhed og styret efter koraniske principper må have stået eliterne klart, om ikke fra starten af så dog på det tidspunkt hvor Europas afhængighed af arabisk olie var langt mindre end i 1973 og hvor vi så at sige havde et reelt frit valg. Men i stedet for at spørge vælgerne, accellerede man tvært imod udviklingen mod Eurabia efter etableringen af den overnationale politisk/økonomiske enhed EU i 1991.

Lad mig give et lille eksempel paa hvordan den kulturelle transformering besluttes og implementeres fra et lille hjørne af den store proces.

Fölgende fremgår af Europarådets anbefaling 1162 af 19. september 1991 om: "Den Islamiske Civilisations Bidrag til Europæisk Kultur", der opregnes i 11 punkter. Her et par eksempler, med min kommentar tilknyttet i grøn typografi:

I punkt. 2 benævnes Europa som et multikulturelt samfund baseret på hummanistiske og religiøse traditioner - men man undlader at kalde den judeo/kristen.

I punktt. 4 anføres, at islam i dens forskellige former, tillige med kristendom og judaisme gennem århundreder har haft indflydelse på europæisk civilisation og det daglige liv, ikke blot i lande med en muslimsk befolkning som Tyrkiet. - Det asiatiske Tyrkiet er pludselig blevet en del af Europa og europæisk kultur sammen med islam?

I punkt 6 fremhæves det, at islam har lidt under og fortsat lider under ikke at blive forstået rigtigt, pga. fjendtlige orientalske stereotyper samt det ringe kendskab der i Europa er til enten betydningen af islams historiske bidrag eller til den potentielt positive rolle islam spiller i dagens samfund. Historiske fejl, eftersnakkeri i undervisningen og en oversimplificeret tilgang til islam i medierne er ansvarlig for denne situation. - Den situation er der dog rettet op på i dag gennem massiv hjernevask af befolkningerne med den dogmatiske hævdelse af en række islamiske myter der bygger på islamisk selvforståelse. Resultatet var revisionistisk religions- og historieomskrivning, hævdelse af dogmet om islam som "fredens og tolerancens religion", og ved at lukke af for kritik af islam og muslimer ved at definere kritikken som udtryk for islamofobi, der er defineret som strafbar racisme.

Den parlamentariske forsamling afslutter i punkt. 11 med at anbefale Ministerrådet initiativer på følgende områder: Undervisning, medier, kultur, administrative spørgsmål og dagligliv samt multikulturelt samarbejde.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Regnfuld fredag i vente
26/04/2024 07:52
Arbejdsløsheden i Tyskland nærmer sig ..
26/04/2024 07:48
Dronning Margrethe har designet nyt påf..
26/04/2024 07:36
Energi- og teleselskabet Norlys' oversku..
26/04/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk