annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42283 - 08/12/2023 15:27 Re: Studiekredsen... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
💕☦️❤️✝️💕



Åh Thomas du min elskede søn Timotheus.

Eller jeg HansKrist der som en anden Johannes Døberen der baner vejen for en der kommer efter mig der er meget større end mig - og det dig Thomas ❤️

Dog har du fået konkurrence fra Kristian Leth også ham kunne det være.


Hvor er du savnet Thomas af begge lejre - lige meget af Arne og Tikka som den modsatte fløj HansKrist - du er elsket i begge lejre.

Om Tikka og jeg tilhører hver vores fløj ved jeg ikke - fordi hende og jeg har så stor fornøjelse og glæde af hinanden - både ude på debatten og i Chatroom hvor vi får snakket så meget med hinanden.


-0-0-0-

Jeg har også ofte fået besked om at siden skulle være usikker - men det har jeg bare ignoreret og jeg har aldrig været ramt af noget træls virus ved at være på Trosfrihed ofte flere timer hver dag.

Men jeg vil prøve om jeg kan lave en besked til vores moderator Peter Arentzen hvor jeg påpeger dine betænkeligheder ved at bruge siden med den besked hos dig der popper op.


Uha uha uha ❤️ med din gode debat stil og din store viden om tingene og dine uovertrufne evner til at skrive klart og enkelt om selv de mest komplekse teologiske problemstillinger - du er jo en kæmpe gevinst for Trosfrihed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42284 - 08/12/2023 15:39 Re: Studiekredsen... [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad står der i feltet - ikke sikker...

Citat:
Du bør ikke indtaste følsomme oplysninger på dette website (f.eks. adgangskoder eller kreditkortoplysninger), da de kan blive stjålet af hackere. Flere oplysninger

Jeg indtaster ikke følsomme oplysninger herinde. Har aldrig haft noget problem med hackere = har været bruger siden 2015. Tror ikke hackere får meget ud af at hacke mig ler Hvad går din bekymring på? Mon "hjemmesiden" kan gøres sikker...

https://www.one.com/da/website-sikkerhed/hvordan-gor-https-min-hjemmeside-sikker

Citat:
For at sikre din hjemmeside med HTTPS, skal du installere et SSL-certifikat og omdirigere HTTP til HTTPS med en .htaccess-fil. Hos one.com gør vi det nemt for dig, da din HTTPS-forbindelse opsættes automatisk.

Det er desuden super at du vil deltage T (Thomas) heart Glæder mig til mange gode samtaler med dig = har udviklet mig en del siden sidst...

Your friend forever

Krishna


Redigeret af ABC (08/12/2023 17:37)
Top Svar Citer
#42290 - 08/12/2023 23:26 Re: Studiekredsen... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Jeg bliver så glad og det rør mit hjerte ❤️ når jeg tænker på dit engagement i og for kristendommen Thomas sidst du var aktiv hos os (og jeg har skrevet til Peter Arentzen angående sikkerhed. Ser dog det er mere end et halvt år siden han sidst var inde på Trosfrihed).

💕✝️❤️☦️💕

Noget andet der gør mig glad er når jeg fornemmer de friske vinde - den reform bevægelse der rører sig overalt i folkekirken - jeg tænker på vores tidligere debattør Anne ALH som jeg igen har talt med idag. Og hun har godt nok gang i mange nye spændende tiltag Godt nok skulle jeg ikke have fortalt Arne om Anne ALH - det medførte blot et modbydeligt ondskabsfuld angreb på min person (hvorfor forstår jeg stadig den dag i dag ikke (nå ikke mere om det, sket er sket))


Når jeg skriver mine lange kommentarer på Facebook får jeg stort set aldrig tommelfinger op 👍 - folk gider ikke læse lange kommentarer - sidste uge fik jeg dog af Peter Tudvad og idag fik jeg hele 2 tommelfinger op 👍 til to meget lange HansKrist kommentarer - og jeg tænkte hvem kan dog finde på at læse mine lange kommentarer - nysgerrig undersøgte jeg det og det var ham den helt vidunderlige mand her:

Gunder Christian Gundersen

Jamen hvor bliver jeg dog glad over at der findes en mand i Kristus som Gunder Christian Gundersen - ja når jeg ser ham - tænker jeg - jeg skulle måske alligevel have været præst (selv om den tanke aldrig har strejfet mig).

Læs ikke mere - Stop nu med at læse videre.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist



Efter at have hørt på Tikka's og Arne's (og delvist Jan ABC ud fra sit VML engagemen i årevis uhyrlige ude af proportioner ondskabsfulde og hadefulde angreb på folkekirken og kristendommen jeg finder det på sin plads at vi får et mere nuanceret og afslappet syn på tingene, både kristendommen og folkekirken (hidtil har ihvertfald 2 + 1/2 debattører været for skinger og hysteriske i deres angreb på kristendommen - Arne og Tikka de 2 og Jan ABC kun 1/2 - da han ikke er helt så unuanceret og hysterisk som de to andre).

Arne og Tikka leder efter små splinter hos folkekirken mens de slet ikke registrerer bjælken i deres eget øje - deres fundamentalisme og selvretfærdighed og selvhævdelse. Folkekirken er fyldt med musik og sang og Helligåndens Ekstatiske Begejstring og Glæde - sådanne forhold finder vi ikke så meget som spor af hos Arne og Tikka - her er det indædt had og bitterhed der dominerer stemningen og humøret. Jeg siger det igen - hvis vi skal forstå Paulus og Kirkens Gudstjenester og de kristnes SPIRITUALITET så er HUMØRET det nøglebegreb der låser dørene op.

Nå men lad os glæde os over at tingene ikke er så sort hvidt som Tikka og Arne har fået det til at se ud når vi drøfter folkekirken og kristendommen. Håber også at de to lander i en mere nuanceret og rummelig forståelse af hvad kristendommen er og hvad folkekirken kan (selvfølgelig spiller det en stor rolle de penge de sparer ved at være udmeldte af folkekirken - så alene af den grund bliver de aldrig medlem af folkekirken igen - sådan er menneskets natur og det kan vi ikke lave om på (og Freud har vist at folk rationaliserer - ikke vil indrømme det skyldes pengene hvorfor de finder en masse andre højt ravende spekulative argumenter hvorfor de har meldt sig ud af folkekirken)).

Måske vi der er her på Trosfrihed ender med at blive helt rummelige.

Måske vi en dag går til Gudstjeneste i folkekirken for i sang og musik at give udtryk for Helligåndens Ekstatiske Begejstring - den glæde der kendetegner Helligånden - der karakteriserer det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

At vi giver udtryk for i sang og musik den glæde dette at være i Kristus (i Herren) er lige med - den Helligåndens Ekstatiske Glæde og Begejstring - der er essensen i den kristne paulinske SPIRITUALITET.

Filipperbrevet - dette Glædesbrev.

Nå men vores glæde er så stor fordi Tikka ville være med i vores studiegruppe og vores glæde og taknemmelighed er så stor over Jan Kærlighedens ABC hvis initiativ det var (Jan der fører mennesker sammen med sit gode humør) og vores glæde blev så stor da en kapacitet som Thomas gav udtryk for at han gerne ville være med.

Og hvor vi glæder os over at der findes mænd som Gunder Christian Gundersen - tjek lige link'et ovenfor.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42355 - 15/12/2023 00:12 Re: Studiekredsen... [Re: Hanskrist]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 387
Sted: Solskinsøen
Hejsa

Vil blot lige tilføje et par ord om sikkerhed på sitet.

Sitet kører på en ukrypteret forbindelse. Det gør det fordi en sikker forbindelse https vil forøge driftudgifterne væsentligt. Desuden er det unødvendigt med en sikker forbindelse da der ikke anvendes kreditkort eller personlinge oplysninger såsom cpr nr på sitet.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk