annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 16 < 1 2 3 4 5 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41865 - 14/11/2023 08:42 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Prolog:

Svar fra Bibelselskabet kan vi desværre ikke bruge til noget da de opererer med en gammeldags forståelse Paulus som vi idag ved er forkert såvel som de ikke skelner mellem ægte og uægte Paulus breve.

Du kunne lige så vel have stillet dit spørgsmål til djævelen eller Christian Braad Thomsen - vi bliver blot misinformeret og endnu mere forvirret og holdt i uvidenhed






Jeg tror Paulus mener følgende:


”Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.” 1 Kor 11,3

Iøvrigt er det billede tale om hvordan Kristi Legeme (de kristne menigheder og samfund) er opbygget - hvor den mest ydmyge legemsdel er den der skal æres mest. Så jo lavere du sættes jo højere skal du agtes og anerkendes og respekteres


Men han mener også samtidigt følgende:

Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden. 1 Kor 11,11-12.

+


I Kristus er der ikke forskel på mand og kvinde. Gal 3


+


En kvinde kan være overhoved for en menighed.


+


En kvinde kan være ikke bare Apostel men endda den ypperste af alle Apostlene.


Kan du rumme alt dette???

Hvis ikke, kan du ikke rumme og forstå Paulus.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

Såvidt kvinders hovedbeklædning gælder:

"men vi har ingen sådan skik, og Guds menigheder heller ikke." 1 Kor 11,16.


Hvilket iøvrigt stemmer overens med at i Kristus - de kristne menigheder er der ingen kostforskrifter, se 1 Kor 8.

Som der ej heller er en omskærelse. Som en hel række andre betydelige frihedsgrader - ja alt er tilladt siger Paulus dog er ikke alt gavnligt og grænsen for hvad der er tilladt sætter kærligheden som er størst - fordi man ikke må gøre næsten ondt.


Hvis vi nu holder in mente alt det der gælder ovenfor, er Paulus så voldsom kvindefjendsk som Christian Braad Thomsen (der er fortaler for pædofili) mener.

Nej Christian Braad Thomsen er en patriarkalsk kvindefjendsk gammel gris fra forrige århundrede, der iøvrigt totalt har misforstået psykoanalysen og Freud.

Men selvfølgelig kan han lette sin egen samvittighed ved at svine Paulus i en bog - så ser vi igen et eksempel på at han fortrænger sin egen fortid og tror han kan lette sin egen samvittighed ved at losse sit eget indre kaos og uorden over på Paulus.

Hvordan er ens kvindesyn hvis man går ind for pædofili? Ja det ligner jo hvad vi finder hos Muhammed som Christian Braad Thomsen også fremhæver frem for Paulus.

Og igen jeg gider sgu da ikke høre på en mand der plukker tilfældige citater ud fra Paulus og slutter at hele kristendommen (og hvad Paulus står for) er gemt i disse citater der ikke engang er forstået i sammenhæng med resten af hvad Paulus skriver i samme kapitel såvel som alle Paulus's Breve - hvor der iøvrigt kommer frem at Paulus er mindst to tusinde år forud sin samtid i sit revolutionerende kvindesyn - hvor mand og kvinde er ligestillede og endda en kvinde kan være overhoved for en hel meninghed og være ikke bare Apostel men endda den ypperste af alle Apostlene.


Hvorfor skal vi lytte til en mand som Christian Braad Thomsen der ikke er fortrolig med Paulus brevene og der tror kristendommen er en bogreligion hvor man tror på Bibelen.

Hvis vi forsætter med at lægge øren til typer som Christian Braad Thomsen da bliver vi aldrig klogere, hverken på kristendommen eller Paulus.

Men dette gælder jo Arne der bliver ved og ved med at gentage de samme forkerte ting om kristendommen og ja Paulus. Iøvrigt den Arne der overhovedet ikke er fortrolig med hvad der står i Paulus brevene - der ikke er fortrolig med at forfatterne til Evangelierne aldrig har været i nærheden af Jesus.

Vi gør aldrig fremskridt her på Trosfrihed hvis vi lægger øren til typer som Christian Braad Thomsen og Arne Thomsen der er børn af deres egen hellige Bibel fra forrige århundrede nemlig Dagbladet Information - de kultur radikale Gud er død avis.

Dagbladet Information har heldigvis modsat Arne og Christian Braad Thomsen, været igennem en modernisering siden forrige århundredes store fordomme om Paulus og kristendommen. Det skyldes iøvrigt religionshistorie fra Københavns Universitet der gør at Paulus er misforstået i Danmark.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41866 - 14/11/2023 10:13 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Kvinderne skabte kristendommen :


Citat:
Men, skriver Marianne Aagaard Skovmand, ”Paulus har efter alt at dømme aldrig bedt kvinder om at holde mund. Udsagnet om, at kvinder skal tie i menighederne, er, sandsynligvis en senere tilføjelse (…), fordi man i takt med kristendommens udbredelse får mere og mere behov for ikke at støde an mod de gængse samfundsnormer”.

Det er Paulus’ efterfølgere, der ønskede at få kristendommen anerkendt af magthaverne, og derfor ikke ville provokere det eksisterende patriarkalske samfund for meget, lyder hendes argument, der blandt andet også bunder i, at Paulus deltaljeret beskriver, hvordan kvinders hovedbeklædning skal se ud, ”når de profeterer under gudstjenesten”.

”At kønnet ikke har betydning for Paulus, udtrykkes eksplicit i Galaterbrevet, der ligesom både 1. og 2. Korintherbrev med sikkerhed regnes for at være et ægte Paulus-brev”, skriver hun og citerer:

”Her kommer det ikke an på at være jøde eller græker, på at være træl eller fri, på at være mand og kvinde, for I er alle én i Kristus Jesus”.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41867 - 14/11/2023 18:11 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver og skriver i vild protest mod opmærksomhed om ord fra Paulus' Første brev til korintherne, kapitel 11, vers 3:
Citat:
Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.
Og samtidig er Hanskrist totalt passiv overfor Jesus-ord fra Lukas Evangeliet kapitel 19 vers 27
Citat:
Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.

Jeg er blevet lovet - men har endnu ikke fået - svar fra Bibelselskabet om det første.
Hanskrist har på forhånd kasseret Bibelselskabet, og det kan han jo godt gøre, men kun på sine egne vegne blinker

Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk, som danskere kun tilslutter sig som kulturkristne - i mangel på noget bedre.

Mit synspunkt er, at der er kvaliteter i kristendommen, men også en masse gammelt forældet ragelse, som for længst burde være smidt ud og erstattet med et syn, hvor vi mennesker er en del af naturens guddommelighed på denne klode - og hvor det 5. bud kunne få tilføjelsen: - og du må ikke slå andre arter ihjel mere end højst nødvendigt.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler


Redigeret af Arne Thomsen (14/11/2023 18:24)
Top Svar Citer
#41868 - 14/11/2023 19:00 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Vrøvl du gamle


Citat:
Arne:

Hanskrist skriver og skriver i vild protest mod opmærksomhed om ord fra Paulus' Første brev til korintherne, kapitel 11, vers 3:


Jeg har nævnt flere gange:

Citat:
Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.


Jeg skrev:

Citat:
Jeg tror Paulus mener følgende:


”Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.” 1 Kor 11,3

Iøvrigt er det billede tale om hvordan Kristi Legeme (de kristne menigheder og samfund) er opbygget - hvor den mest ydmyge legemsdel er den der skal æres mest. Så jo lavere du sættes jo højere skal du agtes og anerkendes og respekteres


Men han mener også samtidigt følgende:

Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden. 1 Kor 11,11-12.

+


I Kristus er der ikke forskel på mand og kvinde. Gal 3


+


En kvinde kan være overhoved for en menighed.


+


En kvinde kan være ikke bare Apostel men endda den ypperste af alle Apostlene.


Kan du rumme alt dette???

Hvis ikke, kan du ikke rumme og forstå Paulus.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist



Stadig kan jeg ikke se hvori problemet består Arne??? Hvad er det du vil???


-0-0-0-


Citat:
Arne:

Hanskrist har på forhånd kasseret Bibelselskabet, og det kan han jo godt gøre, men kun på sine egne vegne


Bibelselskabet skelner ikke engang mellem ægte og falske Paulus breve. Deres viden om Paulus er slet ikke up to date. Hvilket jeg ved fordi jeg læste et par af deres artikler og det skuffede selvfølgelig og virker ikke særligt troværdigt.

Men jeg forstår det ikke - fordi de burde være gode nok - jeg ser ikke noget fordækt i hvem de er. Men lad os nu se hvad de svarer.


-0-0-0-



Citat:
Arne:


Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk, som danskere kun tilslutter sig som kulturkristne - i mangel på noget bedre.


Svar:

Har du fået en hjerneblødning???

Du er da gået fuldstændig fra forstanden mand.

Det er en gang ævl fra en mand der hævder at Hitler er guddommelig såvel som vores pc-er

Magen til meningsløs ragelse og blottet for fornuft udtalelser skal man godt nok lede længe efter.


Citat:
Arne:

Mit synspunkt er, at der er kvaliteter i kristendommen, men også en masse gammelt forældet ragelse, som for længst burde være smidt ud


Er der noget nyt i det???

Men hvis du fik lov til at bestemme så var Paulus jo for længst blevet kasseret som gammel forældet ragelse når vi tænker på hvordan du har forbandet ham og rakket ham ned ved utallige lejligheder og spredt direkte løgne om manden.

Og ja med Paulus smidt ud - så havde kvinderne pludselig mistet deres bedste bevis på at kvinder kunne være overhovedet for en hel meninghed at de kunne være Apostle men endda være den ypperste af alle Apostlene. Dermed havde du fjernet kvindernes bedste bevis på at det er en senere kirke der er kvindefjendsk og bestemt ikke Paulus.


Jeg har aldrig forsvaret Evangelierne men som den første og eneste altid været kritisk overfor evangelierne.

Husker du ikke engang var klar over at de var skrevet af forfattere der aldrig havde været i nærheden af Jesus.

Men kristne hænger ikke på hvad der står i Bibelen - der var ingen Bibel da kristendommen opstod - og Lukas Evangeliet var slet ikke skrevet, dens forfatter ikke engang født. Så hvad pokker har kristendommen at gøre med noget der slet ikke eksisterer da kristendommen etablerede sig her på jorden.


-0-0-0-

Iøvrigt har jeg skrevet nogle spændende og interessante indlæg om 1 Kor 11 - hvad der er på spil her som i de foregående kapitler fx 1 Kor 8.

Paulus har problemer med de jøde kristne der hele tiden vil have at deres religiøse jødiske skikke og traditioner også skulle gælde de hedninge kristne, fx skikke der er kvinde diskriminerende og de vil have omskærelse og også at de jødiske kostforskrifter skulle overholdes.

Alt det ville Paulus ikke acceptere skulle gælde for hedninger kristne - men Paulus ville også at der skulle være plads til de jøde kristne. Selv om han kaldte deres tro svag hvis de ville forsætte de jødiske religiøse skikke med kvinde undertrykkelse og omskærelse og kostforskrifter. Ja som Paulus skriver:

Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden; men alt er fra Gud.

Der er måske nogen, som har lyst til at strides om dette (hvilket de jøde kristne har fordi de vil forsætte de jødiske religiøse kvinde diskriminerende skikke); men vi har ingen sådan skik, og Guds menigheder heller ikke.


Men stadig forstår jeg ikke hvad det er du vil Arne

Hvad er dit ærinde???


Du forsætter med at udstille dig selv og vise overfor Gud og hver mand at du ikke har forstået kristendommen nøjagtig som Christian Braad Thomsen der kalder Paulus kvindefjendsk men han selv er varm fortaler for pædofili eller sex med mindre årige. Alt sammen fordi manden fuldstændig har misforstået og fået Freud og psykoanalysen galt i halsen. Freud har aldrig opfordret til id tøjlesløshed.

Og det sidste man skal gøre hvis børnene skal have en bedre forbindelse til deres krop og sanselighed er sgu da at ældre mænd skal begynde at lege med dem. Dette er klart overgreb mod børnenes psykoseksuelle gode sunde udvikling.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41869 - 14/11/2023 19:41 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hvis den måde, som ham, der kalder sig Hankrist, opfører sig på, er noget, han har lært af Paulus, så synker Paulus i min agtelse.
Jeg tror dog, at Hanskrist selv må tage hele ansvaret på sig - sammen med sine arveanlæg og sine miljøpåvirkninger.
Og jeg tænker på, hvad det egentlig er - helt basalt - der plager Hanskrist - om han har brug for hjælp til at finde sin indre harmoni.
Sådan hjælp evner jeg desværre ikke - så jeg må nøjes med det gode ønske herom trist
Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 16 < 1 2 3 4 5 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Spanien kalder ambassadør hjem fra Arge..
19/05/2024 22:00
To personer fundet døde i nordjysk hus ..
19/05/2024 21:35
Rapperen P. Diddy undskylder for overfal..
19/05/2024 18:11
Nyheder fra Religion.dk