Jan. Det nytter jo ikke at forklare dig noget, for du kan jo ikke - eller nok snarere, vil jo ikke forstå det. Men der jo andre, der læser denne tråd.
Når jeg skriver om de tre harmonier: med kloden, med medmennesker og med sig selv, og her ser forbrydelser som en mangel på de to sistnævnte harmonier, så åbner det jo nye perspektiver i kampen mod kriminalitet, såsom: Kan vi opdage psykiske faktorer der leder til forbrydelser, og kan vi lære at håndtere dem, inden skaderne sker, da ville mange forbrydelser kunne hindres. Vi er dygtige til den fysiske sundhed. Kunne vi blive lige så gode til psykisk sundhed, ville vore samfund blive bedre. Men mit indtryk er, at den psykiske sundhed er underprioriteret.
Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
#40372 - 11/07/202317:14
Re: Vandrer mod Lyset...
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Namaskaram Arne
Har jeg ikke forstået dig Skal det hele serveres på et sølvfad Lad mig gribe tingene an på en lidt anden måde, for hvordan ser din verden ud? Kan du leve med at dine børn bliver tortureret til døde? Sker det ikke for dem? Hvorfor ikke sprænge jorden i luften og gøre en ende på lidelserne? Vil du ikke opgive dit midlertidige liv for andre? Næstekærlighed? Hmmm...
#40375 - 11/07/202319:00
Re: Vandrer mod Lyset...
[Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret
Namaskaram Arne
Hovmod står for fald Har du forstået mig Den hurtigeste og sikreste løsning på "problemerne" er at sprænge jorden i luften. Hvis der er noget efter døden, så stiller tingene sig i et andet lys, og vi kan lade være med at gå drastisk til værks. Så kan vi tænke i disse baner...
At opfatte den værende verden som et mirakel (som Rumi sagde for snart 1000 år siden, og som gnske mange også her vest på har sympati for) det fører ikke til hovmod, men til ydmyghed.
Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed