Lad os sammen skabe en åndelig tv-kanal Hvilke programmer skal laves/sendes...
-------
The story of God
Hidden beyond the veil
Med kurs mod fjerne kyster
Mellem himmel og jord
Sadhguru
Mindfulness
Fredagsbøn
Søndagsgudstjeneste
Religion
Filosofi
Videnskab
De gode nyheder
Klimaet
Krishna bevægelsen
Spejderliv
Petanque
Tai Chi
Yoga
Den spirituelle verden
Healing
Reinkarnation
Debat
Fred på jorden
Paradisets have
Det gode liv
Gud
Hvad laver vi her på jorden
Dagens/ugens gæst
Osv.
-------
Jeg tænker, at vi langsomt bygger kanalen op med programmer, og at den skal finansieres af 10.000 mennesker, der hver lægger 100 kr. om måneden. Det giver 1 million kr. om måneden at gøre godt med. Dem kunne vi så spare sammen i et år, så vi havde en god startkapital = 12 millioner kr. Vi skal altså have lavet en forening til oprettelse/drift af en åndelig tv-kanal. Så kan vi melde os ind i den og betale 100 kr. om måneden. Når vi så når det magiske antal medlemmer og beløb går vi i luften. Hvad tænker du? Lidt mere inspiration...
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg har engang oplevet åbenbaring om kanalen, hvor også en selv har fjernbetjeninngen.
En gammel mand siger til mig, at: "Når magthaverne lokker vores opmærksomhed ind i en virkelighed med krig og vold bliver vores tanker og overbevisninger konditionerede til at slavebinde os i en offerindstilling og fuldstændig afmagt, så derfor nej til magthaverne, militær, krig og vold, men ja til fred, visdom og kærlighed."
Jeg kritiserer: Men, ifølge jeg kommer fred, visdom og kærlighed med Helligånden af Det guddommelige, hvor mennesket medskaber Riget ligesom i sig selv."
En gammel mand siger til mig, at: "Når magthaverne lokker vores opmærksomhed ind i en virkelighed med krig og vold bliver vores tanker og overbevisninger konditionerede til at slavebinde os i en offerindstilling og fuldstændig afmagt, så derfor nej til magthaverne, militær, krig og vold, men ja til fred, visdom og kærlighed."
så derfor nej til magthaverne, militær, krig og vold, men ja til fred, visdom og kærlighed."
For pokker da folkens - du Gerth - Arne og den gamle mand - VÅGN NU OP til VIRKELIGHEDEN I der lever i jeres egen verden - HVAD ØNSKER UKRAINE MERE END FRED - har I overhovedet forstået et ord af noget som helst? Nej I fatter ingenting - I har ingen real politisk forståelse af verdens situationen.
Æv æv og atter æv - hvor er I svage i øverste etage.
Jeg bliver så træt så træt af jer og jeres manglende real politiske forståelse og så jeres kvalmende sympati og empati for Putin fx som er det eneste Gerth og Arne har haft fokus på hvor Putin må være skyld i tusindvis og atter tusindvis af uskyldige menneskers lidelser og død men ikke et hår må krummes på Putin's hovede (nej her mht Putin forlanger Arne og Gerth forståelse og sympati) - Så er det at religion er blevet en sygdom en svaghed hos jer hvor I mister jeres moralske kompas og orienteringsevne i verdens forhold. Æv æv æv og atter æv
I er simpelthen ikke i stand til at tænke og forholde jer til virkeligheden. I roder tingene sammen i øverste etage.
Dine indlæg er alt for "vrøvlede" og uden fokus og koncentration til at der kan blive tale om medspil eller modspil med dig - dertil er du alt for forvirret (i tvivl med dig selv) og ukoncentreret - måske fordi du drikker og lever dit liv i hovedet - i tankerne - du har ikke noget der kræver dig - huslige pligter, arbejder eller studier - sport eller idræt og andre sunde interesser. Derfor skal du have tiden slået ihjel og det gør du med alkohol sex og dine private kun subjektive tanker om helligånden.
Jeg spørger bare, hvor er det OPBYGGELIGE - hvor er der STRUKTUR og MENING?
Du skal kunne strukturere dit liv og kan du ikke selv må du bede om hjælp dertil.
Jeg vil godt hjælpe dig hvis du ønsker det, men så kommer du på arbejde (men ikke mere end du med god vilje vil kunne leve op til), du får noget du skal - du bliver udfordret.
Og dit pral med dig selv må stoppe øjeblikkeligt. For vi skal ned på jorden min ven. Du skal have kontakt til din bolig til madlavning til huslige pligter og til idræt og til arbejde og uddannelse og så skal du have en handlingsplan der svarer rimeligt til dine evner. Du skal lære at omgås andre mennesker og her finde venskaber og måske blive forelsket - ikke alle disse sex annoncer der gør dig mere syg i hovedet og forstyrret end du er i forvejen.
Du er en forbandet fjols (måske pga alkohol noget kunne tyde på det). Du kommer brasende ind på trosfrihed og gør grin med ældre mennesker og praler af din høje intelligens og store fysiske sundhed hvor du aldrig er syg.
Senere finder vi ud af dette er et glansbillede af dig selv du har fremstillet.
Og endelig om der skulle være noget om snakken at du har så høj en intelligens og er så fandens fysisk sund, hvad bruger du det så til?
Intet overhovedet
Tværtimod drikker du og er sygeligt optaget af sex. Det er bare ikke godt nok Gerth.
Du må kunne gøre det bedre
Du: Og endelig om der skulle være noget om snakken at du har så høj en intelligens og er så fandens fysisk sund, hvad bruger du det så til? Intet overhovedet"
Jeg kan ikke bruge det uden helligånden, men du kæmper altid imod det.. Ja, desværre her i ikke ser det´, som faktisk omvender mig. Favervel til jeres illusion trosfrihed! Hvorfor tuder jeg i forsoning, når i bare er ligeglade med det? Kampen må ske med ægte folk i gaden.....
Jeg kan ikke bruge det uden helligånden, men du kæmper altid imod det..
Helligånden er ganske vist dig en HJÆLPER - men forærer ikke alt på et sølvfad - du skal samarbejde med hende Helligånden.
Dette konstruktive opbyggelige kreative skabende samarbejde skal du selv bidrage aktivt med ellers stopper Helligånden med at belønne dig og du må nøjes med at tude over at der intet sker.
Mennesket er til i et skabende samarbejde med Gud Helligånden. Jo mere du bidrager med jo mere vil du blive belønnet.
Du skal begynde at gøre noget af det du udmærket ved er det rigtige at gøre. Du forsøger at blive opløst i Helligånden men dette er en syg forståelse Helligånden da Helligånden bygger dig op som menneske - Helligånden opløser dig ikke som menneske og fritager dig ikke for at tage vare på dit liv og din eksistens.
Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
Det er ikke bare en åbenbaring Gud og det guddommelige men sørme også en åbenbaring de nye skabninger vi er - de nye mennesker vi er.
Engang anerkendte du mig om mit åbenbaring, men idag ligesom Arne nulstiller du det hele, hvor du mener,at jeg er djævelsk. Så, nu fatter jeg, at jeg må med rollen som Den velsignede bare møde istedet folket i virkeligheden. Så, selvom jeg ikke er avatar eller lignende profet bekymrer jeg mig over folkets reaktioner.
jag ser, at Jørgen P er her, men han siger intet? Ja, jeg oplever et realistisk kald!
Jeg arbejder på sagen Hvad skal jeg bruge tiden til? Kæmper rundt med psykisk lidelse og er derfor sygemeldt fra min fleksordning. Har ikke levet som dig. Kunne jeg bare skrue tiden tilbage Nok om det Vi skal have lavet nogle åndelige udsendelser Lidt inspiration...
Jeg er desuden meget glad for udsendelsen...med kurs mod fjerne kyster...sådan burde alle leve/være til i verden. Vil så gerne hjælpe andre mennesker - både faldne og stående. Håber på en god samtale om tingene...
Your friend forever
Jan
Også du gentager det samme igen og igen ligesom en elendig genfødsel her. Jeg kan ikke deltage i den slags Ekstra New Age tro.
ANSVARLIGE ARVTAGERE?
I siger: "Det er bedst at huske på, at loven om tiltrækning, lige tiltrækker lige, kan vi ikke narre. Så derfor, militær, krig, frygt og elendighed tiltrækker mere militær, krig, frygt og elendighed, og fred, ro, kærlighed og visdom tiltrækker mere fred, ro, kærlighed og visdom. Det vi er tiltrækker vi. Har vi frygt og vold i sinde tiltrækker vi frygt og vold, har vi kærlighed i sinde tiltrækker vi kærlighed. Gad vide hvad magthaverne har i sinde med deres militær ?, og nu ønsker de mere militær."
Jeg kritiserer: "Kend det evige selv, fordi alle har guddommelighed, men ikke alle ved dette om sin sande natur. Buddha og Kristus var åndelige lærere (hyrden/leder) overfor deres disciple (får/elever). Jeg har aldrig endnu mødt en ligesindet. Nogen kalder lignende mig for en e´ner, unik og særlig. Dog er jeg ikke særligt udvalgt selvfølgeligt om fællesskabets lighed, altså næstekærlighed og ligesådan vores kærlige forhold med Det guddommelige som et samarbejde. Karma eksisterer ikke, fordi den minder om GT´s en tand for en tand og et øje for et øje. NT Jesus Kristus fortjente ikke træpælens lidelser. Gør ingen fortræd, fordi når folk synder, så sker dette ganske ubevidst ved menneskelig fejl, hvorimod frelsen befrier sindet til selvbevidsthed = Åndeligt oplyst. Folk har hele mit liv behandlet mig det mega dårligt, men om ´fri vilje´ i nuet generelt, så er det altså ikke min skyld og jeg er ikke i dette liv psykopati egoistisk ond imod nogen - tværtimod. Jeg er ikke blevet belønnet for det gode, hvilket er i orden, fordi den kærlige mening med min rolle byder noget uselvisk ligesom en gave. Der er noget mirakuløst ved mønsterbrydere. Når mennesker ikke opfører sig som medmennesker, dem fordømmer (forbander) jeg ikke. Bed for dine plageånder. Kærligheden er bedst, når man ønsker sine værste modstandere det godt. Hader en person mig, så elsker jeg alligevel ham/hende. Desuden husker jeg intet fra min tidligere eksistens og fremtiden er ikke for kontrolleret fastlagt. For meget logik fjerner spontanitet. Der er dog en plan for skabelsen, men ikke alt kan forudsiges, fordi en del af noget skæbnebestemt indholder også hjertelige overraskelser i et. Ingen er forevigt fortabt p.g.a. dumheder og vores uvidenhed, da den alvidende guddom kender vejen/rejsen hjem, hvor vi via Helligånden i os kan få relateret åbenbaring, vejledning, trøst og oplysning, fordi jeg ved helt sikkert ikke alene det rette.
Ordet - Jeg har sådan loven (Det guddommeliges ånd) Helligånden i mig ligesom en en bog, skrift, evangelium og beretning. Jesus sagde, at kærlighed er hans eneste lov, men mirakler beviser, at i virkeligheden er der ingen naturlove og dom. Selv om jeg fortjener Himlen, møder jeg udfordringer iblandt socialt udsatte ligesom faktisk meningen med julen for dem i et helvede af fattigdom, sygdom, ensomhed og andet uretfærdig lidelse. Jeg må hjælpe især dem, som mest trænger til åndeligt arbejde og helbredelse. Ubevidst reagerer mange af dem for aggressivt, hvilket ydermere er en del af, at jeg ekstraordinært beviser noget endvidere udholdende tålmodighed vedrørende troens håb. Jeg kan li Biblens frelsere ligesom andre frihedskæmpere, som ligesom jeg har udholdt en umenneskelig prøvelse, der for dramaet istedet for kedsomhed i evigheden kun er til for underholdningen. Som et lys i verden siger jeg jer, at alt er godt om selv mening med galskaben og ekstrem modspil, fordi sådan opfatter jeg det positivt i sin renhed. Fri vilje - Jeg er jo et med alt. Jeg har dermed tilgivet alle for alt forkert med min pagt. Dette fordi i de menneskets historiefortælling er der jo både en skurk og helt for sjov....ikke så seriøst alvorligt. Mennesket kan ikke regne alt ud. Derfor med Helligånden erfaring igennem livet er vigtigt om viden (kundskab) og visdom men ligesom alt andet kun midlertidigt ligesom personligt glemselens genfødsel i Rigets evige liv af dimensioner. Hvem/hvad gider at erindre tilbage til ingen begyndelse og frem til uendelighed. Jeg er den, jeg er. Jeg er ikke eliten eller spirituelle hierarkier angående lighed, så i virkeligheden om sjælen er ingen højere eller lavere udviklet end andre. Det betyder, at jeg elsker Det guddommelige som mig selv og folket i et. En´ og samme vilje er med i alles forskellige roller.
Frignelse: Livet er ligesom en roman, tegneserie, film, fantasi - drøm, spil og leg.
Jeg har jo ellers om Buddha, Jesus Kristus om mig oplyst, at ren fred er muligt og hvad så?
P: "Og du kender ikke mig, det er heller ikke mit problem. Du behøver ikke belære mig om hvad du tolker ud fra Biblen, eller hvad du tror..😊 Tak.."
Jeg svarer: " I snakker så meget om egoet, men det er bange for gode råd, så det mister sig selv, når en oplyser om det sande jeg. Men, jeg behøver ikke at frelse dig, når du er ligeglad med det."
Måske skulle vi skære antallet af mennesker ned til 1000? Jeg vil gerne lægge 1000 kr. om måneden. Med tiden kan det så blive billigere (flere medlemmer). Hvilke programmer vil vi gerne have på vores "gratis" kanal...
N og I påstår sammen med hinanden, at universet er en neutral energi på forskellige niveauer. Det virker som om, at de forsøger på den måde en forening mellem naturvidenskab (logik) og tro (følelse), men har man grundigt læst de indiske religioners skrifter om nogle begreber?
N siger: "Du behøver ikke belære mig om hvad du tolker ud fra Biblen, eller hvad du tror.Tak. Og ellers så er det egoet der taler, når en person bliver ved med at ville overbevise andre om deres “rigtige” viden om tingene.. og at det er os andre der er forkert på den.Hvis det er det du tror/føler der er det rigtigste for dig, eller at det er den erfaring du har gjort dig i livet, så er det jo din oplevelse.. Så snart det bliver for “bibelsk” og “jeg ved bedst”, så ved jeg af erfaring, at så er personen ikke nået så langt i sin åndelige udvikling. For i virkeligheden er der ingen af os der ved hvad der er mest rigtigt. Jeg har dog altid haft en følelse/fornemmelse af, at det hele er mere enkelt. Vær mod andre som du selv ønsker at blive behandlet.. handel altid ud fra kærlighed. Mange er slet ikke van til at kigge på dem selv, for at se hvordan de opfører sig.. de er for meget i ego. Og karma. ja nu har jeg jo så oplevet ting, som jeg vil kalde karma, men måske er det vores aldersforskel der gør, at du ikke har nået at prøve det endnu."
LYS I MØRKET
Derfor jeg ikke tror på jeres fortolkning om generel karmisk tiltrækning på det samme plan mellem alle, fordi en åndeligt oplyst hjælper frelsende de fortabte istedet for kun at være sammen med en fissefornem elite. Derfor er gudsriget hos jer. Min pointe er om nogen/nogen (den/det/en´), som er større end en selv: Ingen mennesker er almægtigt alvidende guder, så derfor dømmer jeg ikke folk på vores dårlige og gode ting i livet. Vi kan ikke selv kontrollere alt! Ydmyghed - Storhedsvanvid. Bevidstløs ´energi´ har ikke magt over min skæbne og dermed er her ikke karma. Det guddommelige fatter det hele med ubetinget kærlighed til skabelsen. Biblen og jeg handler blandt andet om vores kærlige forhold til hinanden og Det guddommelige i et. Sådan er Det guddommelige selvbevidsthed som ikke bare en neutral uden sjæl (ånd) kraft, hvor Helligånden istedet handler om guddommelig indgriben med viljen. Universet ligesom materie er kun en ting. Jeg kender til beretninger om nogle ikke-troende, som kom til tro, fordi et overraskende mirakel skete for dem. De ønskede ikke dette helt alene af kun sig selv med et fokus på tanken og/eller følelse. Den guddommelige krafts mirakler sker ved kærlighed men altså uden sindets egne egoistiske lyster. Flere forfattere idag misbruger ord ligesom satanisme, nyliberalismen (den amerikanske drøm - sex, magt og penge = overforbrug imod andre) og andre psykopati onde behov for meget selvisk. Virkeligheden opfatter jeg som et slags ´fællesskab´ ligesom enhed med helheden. Din ideologi er anderledes end min, så måske nok en diskussion er spild af tid med dig, fordi den rette oplysende debat kræver folks interesse. I påstår, at universet er en neutral energi på forskellige niveauer. Det virker som om, at folk forsøger på den måde en forening mellem naturvidenskab (logik) og tro (følelse), men har man grundigt læst de indiske religioners skrifter om disse begreber? Jeg synes, at min fortolkning af skrifterne er moderne, hvor jeg om højre og venstre hjernehalvdel forstår intellektuelt deres kunstneriske billedsprog. Jeg kan ikke hjælpe ikke-troende, en hyklerisk dåre og ligeglade personer.
N: "Og du kender ikke mig, det er heller ikke mit problem." Jeg kritiserer: "Nå, men hvad laver du så her og med hvem?"
p.s.
Dette må da være en godbid for Hans K og en sag for Arne også måske endda Tikka om de to ånder? Hehe
Jeg kommenterer atter til N: "Jeg har et kald til folket ved mit åbenbaring om den fornyende pagt, men selv Jesus kunne ikke befri alle folk, hvilket han også vidste ifølge nogle af hans lignelser. Jeg håber på, guddommen ikke er passivt ligeglad med skabelsen og at der derfor altså er en meningsfuld plan - ikke uretfærdigt tilfældighed, hvor menneskeheden en dag forenes i verden og sig selv inklusiv Det guddommelige. Du minder om I som ligesindede sådan, hvor i snakker hjerteligt med mangel på fornuft, men kritik kan mange ikke li, så farvel til dig!!! Fred være med både det og os. Hyg jer - Må jeg huske at ignorere dig fremover så. Lev vel.
Mystisk, en eller anden med et tilsyneladende indisk navn kontakter mig nu og her på engelsk, men mit engelske sprog er ikke perfekt og han eksisterer ikke officielt i Facebook om ´personer´, altså profiler? Jeg godkender ikke hans opkald i beskederne, fordi det måske er hackere ligesom på I´s væg eller blot en teknisk fejl.
p.s.
Jeg sagde også til N: "Din reaktion afslører det forkerte ved kulturen, fordi du synes, at mine elektroniske tekster er for lange, men kan du da ikke på en dag læse flere kapitler i en bog? Da jeg ´studerede´, der læste jeg flere hundrede sider på en dag."
p.s. Den mystiske profil viser blandt andet billedet af Jesus Kristus, ham selv med en turban og informationer om min tidligere engang slettet Facebook gruppe. Vedkommende har fire tusind ´venner´.
Jeg svarer alligevel uden Google oversæt om den fjernede gruppe ved ellers en hel del indflydelse: "This group description was about, that everything is an illusion in one divine consciousness and the almost like evolution but in an different spirituality way new human - not Homo Sapiens Sapiens. The birth of a new humanity...and stop the egoism."
I et af vedkommendes emner deltager jeg om ´smil´ tiltrods for, at verden altså ikke altid smiler tilbage, hvor jeg taler: "A meditative practice that I enjoy, it is about the meaning of some madness, then I imagine: A laughing deity face to face like a mirror. So, completely without euphoric drugs and psychiatric medication, I smile ridiculously."
Hvis vi går sammen og hver lægger 1000 kr. om måneden, så har vi 1 million kr. om måneden, at gøre godt med. Sparer vi dem sammen i et år, så har vi en god startkapital = 12 millioner kr. Hvad skal pengene bruges til? Det må vi tale sammen om...
Your friend forever
Jan