annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10662905
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2080035
Et andet syn 1795063
Jesu ord 1378947
Den Evige Filosofi 1173062
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 14 gæster og 175 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35929 - 01/06/2022 17:59 Re: Kanal Spirit [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej interesserede

En lille rettelse = med kurs mod fjerne kyster = der er ikke noget med...

https://play.tv2.dk/programmer/rejser-eventyr/serier/kurs-mod-fjerne-kyster

Lad os tænke i de rigtige baner...

Your friend forever

Jan
#35930 - 01/06/2022 20:33 Re: Kanal Spirit [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej interesserede

Måske skulle vi skære antallet af mennesker ned til 1000? Jeg vil gerne lægge 1000 kr. om måneden. Med tiden kan det så blive billigere (flere medlemmer). Hvilke programmer vil vi gerne have på vores "gratis" kanal...

http://www.globalspirit.tv/

Mon ikke vi kan lave en god aftale med dem? Hvad med Sadhguru...

Your friend forever

Jan
#35931 - 02/06/2022 00:35 Re: Kanal Spirit [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
N og I påstår sammen med hinanden, at universet er en neutral energi på forskellige niveauer. Det virker som om, at de forsøger på den måde en forening mellem naturvidenskab (logik) og tro (følelse), men har man grundigt læst de indiske religioners skrifter om nogle begreber?

N siger: "Du behøver ikke belære mig om hvad du tolker ud fra Biblen, eller hvad du tror.Tak. Og ellers så er det egoet der taler, når en person bliver ved med at ville overbevise andre om deres “rigtige” viden om tingene.. og at det er os andre der er forkert på den.Hvis det er det du tror/føler der er det rigtigste for dig, eller at det er den erfaring du har gjort dig i livet, så er det jo din oplevelse..
Så snart det bliver for “bibelsk” og “jeg ved bedst”, så ved jeg af erfaring, at så er personen ikke nået så langt i sin åndelige udvikling. For i virkeligheden er der ingen af os der ved hvad der er mest rigtigt. Jeg har dog altid haft en følelse/fornemmelse af, at det hele er mere enkelt. Vær mod andre som du selv ønsker at blive behandlet.. handel altid ud fra kærlighed. Mange er slet ikke van til at kigge på dem selv, for at se hvordan de opfører sig.. de er for meget i ego. Og karma. ja nu har jeg jo så oplevet ting, som jeg vil kalde karma, men måske er det vores aldersforskel der gør, at du ikke har nået at prøve det endnu."

LYS I MØRKET

Derfor jeg ikke tror på jeres fortolkning om generel karmisk tiltrækning på det samme plan mellem alle, fordi en åndeligt oplyst hjælper frelsende de fortabte istedet for kun at være sammen med en fissefornem elite. Derfor er gudsriget hos jer.
Min pointe er om nogen/nogen (den/det/en´), som er større end en selv:
Ingen mennesker er almægtigt alvidende guder, så derfor dømmer jeg ikke folk på vores dårlige og gode ting i livet. Vi kan ikke selv kontrollere alt! Ydmyghed - Storhedsvanvid. Bevidstløs ´energi´ har ikke magt over min skæbne og dermed er her ikke karma.
Det guddommelige fatter det hele med ubetinget kærlighed til skabelsen. Biblen og jeg handler blandt andet om vores kærlige forhold til hinanden og Det guddommelige i et. Sådan er Det guddommelige selvbevidsthed som ikke bare en neutral uden sjæl (ånd) kraft, hvor Helligånden istedet handler om guddommelig indgriben med viljen. Universet ligesom materie er kun en ting.
Jeg kender til beretninger om nogle ikke-troende, som kom til tro, fordi et overraskende mirakel skete for dem. De ønskede ikke dette helt alene af kun sig selv med et fokus på tanken og/eller følelse. Den guddommelige krafts mirakler sker ved kærlighed men altså uden sindets egne egoistiske lyster. Flere forfattere idag misbruger ord ligesom satanisme, nyliberalismen (den amerikanske drøm - sex, magt og penge = overforbrug imod andre) og andre psykopati onde behov for meget selvisk. Virkeligheden opfatter jeg som et slags ´fællesskab´ ligesom enhed med helheden.
Din ideologi er anderledes end min, så måske nok en diskussion er spild af tid med dig, fordi den rette oplysende debat kræver folks interesse. I påstår, at universet er en neutral energi på forskellige niveauer. Det virker som om, at folk forsøger på den måde en forening mellem naturvidenskab (logik) og tro (følelse), men har man grundigt læst de indiske religioners skrifter om disse begreber? Jeg synes, at min fortolkning af skrifterne er moderne, hvor jeg om højre og venstre hjernehalvdel forstår intellektuelt deres kunstneriske billedsprog. Jeg kan ikke hjælpe ikke-troende, en hyklerisk dåre og ligeglade personer.

N: "Og du kender ikke mig, det er heller ikke mit problem."
Jeg kritiserer: "Nå, men hvad laver du så her og med hvem?"

Trosfrihed og Ordet - ahahaha

Redigeret af Gerth (02/06/2022 01:20)
#35932 - 02/06/2022 02:10 Re: Kanal Spirit [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
p.s.

Dette må da være en godbid for Hans K og en sag for Arne også måske endda Tikka om de to ånder? Hehe

Jeg kommenterer atter til N: "Jeg har et kald til folket ved mit åbenbaring om den fornyende pagt, men selv Jesus kunne ikke befri alle folk, hvilket han også vidste ifølge nogle af hans lignelser.
Jeg håber på, guddommen ikke er passivt ligeglad med skabelsen og at der derfor altså er en meningsfuld plan - ikke uretfærdigt tilfældighed, hvor menneskeheden en dag forenes i verden og sig selv inklusiv Det guddommelige.
Du minder om I som ligesindede sådan, hvor i snakker hjerteligt med mangel på fornuft, men kritik kan mange ikke li, så farvel til dig!!! Fred være med både det og os. Hyg jer - Må jeg huske at ignorere dig fremover så. Lev vel.

Mystisk, en eller anden med et tilsyneladende indisk navn kontakter mig nu og her på engelsk, men mit engelske sprog er ikke perfekt og han eksisterer ikke officielt i Facebook om ´personer´, altså profiler? Jeg godkender ikke hans opkald i beskederne, fordi det måske er hackere ligesom på I´s væg eller blot en teknisk fejl.

Redigeret af Gerth (02/06/2022 02:28)
#35933 - 02/06/2022 02:11 Re: Kanal Spirit [Re: ABC]
Gerth Offline
bor her
Tillykke med din falske fødselsdag.
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >

Seneste indlæg
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af ABC
23/03/2023 23:23
Den skinnende sol på verden
af ABC
23/03/2023 23:00
Kan man blive ven med Gud?
af ABC
23/03/2023 18:02
Tro, håb og kærlighed
af ABC
23/03/2023 16:48
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
Nyheder fra DR
Zanka tilbage på landsholdet
24/03/2023 09:18
Militærforsker: Næppe nogen sammenhæn..
24/03/2023 09:15
Vindfølsomme køretøjer forbydes på S..
24/03/2023 09:02
Skraldestrejke fortsætter, og det kan v..
24/03/2023 08:50
Endnu en it-virksomhed fyrer: Accenture ..
24/03/2023 08:27
Nyheder fra Religion.dk