annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15695368
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382881
Et andet syn 1992346
Åndelig Føde 1527327
Jesu ord 1523896
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 429 gæster og 169 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3293 - 21/08/2008 13:59 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: ALH]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Hej Anne!

Jeg synes lige du skulle tage i betragtning, at det ikke var mig, der startede debatten om Verner her på dette forum.

Jeg svarede bare på Ole Bjørns udtalelse om mit forhold til Verner.

Og så får jeg en bandbulle fra Esther med ordene:

"Føj, hvor skulle man skamme sig, siger jeg bare."

Hvorfor skal jeg skamme mig over at besvare Ole Bjørns udtalelse.

Mvh
Jerry

Top Svar Citer
#3295 - 21/08/2008 14:00 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

korrektion her:

Jeg har aldrig betegnet Verner som stakkels, Borad. ...

Hvis jeg skal søge at få dig til at forstå min harme, må jeg fortælle dig en helt anden historie fra mit liv:

kommer her, som de siger i Deadline:

Da jeg for 4 år siden blev dansk kontaktperson for en ung mand fra Burma, blev det meget hurtigt klart for mig, at vi stod hvert sit sted i troens univers. ... Flere sagde dengang til mig, at jeg skyldte ham at oplyse om det, de syntes han var forkert på. ...

Mit svar dengang var, at det kunne jeg ikke i livet drømme om at gøre mod ham. Hans tro var og ér hans livsgrundlag, og hvem er jeg, at jeg skulle anfægte det. ??? Det har han levet på, lidt for, flygtet for ...

Mon du ser ligheden mellem den unge mand og Verner?? Dét gør i hvert fald jeg. ...

Holder fast i, at Verner blev provokeret voldsomt, inden han sagde de ting, I angriber ham for ...

Har jeg været hyklerisk? ... Jeg håber det ikke og er selvflg. ked af, at nogle opfatter det således. ... Dét har ikke været min hensigt, men tro mig: Min harme er oprigtig følt ...

Slut for denne visit på trosfrihed.dk for mit vedkommende.

M.v.h. Esther.
Top Svar Citer
#3296 - 21/08/2008 14:18 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Da jeg for 4 år siden blev dansk kontaktperson for en ung mand fra Burma

Giv i det skjulte - så skal du lønnes i det skjulte. Blæs ikke i basun for at få ære fra mennesker.
Top Svar Citer
#3298 - 21/08/2008 14:31 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Jerry,

nu startede du den tråd, som Ester reagerer på. Det var et udslag af din reaktion på Ole Bjørns "forsvar" for Verner (som snarere var et redskab til dig), og heri ligger din reaktion på Verners tidligere udsagn.

Det, jeg blot antyder er, at du i stedet for at føle dig angrebet af Verner kunne tage ham med et glimt i øjet. Han mener det jo nok ikke, når det kommer til stykket. På samme måde kan vi troende - der af og til får et gok oven i hatten af en fuldblods ateist - tage bolden op uden at tage anstød af dens afsender..

Jeg mener også, at der er forskel på, hvem der siger tingene, og det var også blot det, Ole Bjørn forsøgte at understrege i jeres debat.

En anden ting er, at vi nok har forskelligt temperament..

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#3299 - 21/08/2008 14:33 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
Hej Esther:o)

Citat:
Mon du ser ligheden mellem den unge mand og Verner?? Dét gør i hvert fald jeg. ...


Nej, det kan jeg faktisk ikke.. Du blander tingene lidt sammen.. Håber jeg..

Jeg opponerer ikke mod Verners tro, men mod de holdninger han giver udtryk for.. At ateister er syge menner, at de er ... og så videre.. Verner må tro på lige hvad han vil, det er hans hadske holdninger jeg holder mig for øje her, nogle holdninger som du åbenbart ikke har noget problem med?

Jeg vil lige understrege at jeg ikke føler mig ramt, jeg er monoteist og stærkt troende.. Men jeg mener ikke at man på den måde kan dømme folk af anderledes overbevisning, uanset hvor enfoldig man er..

Du holder fast i at Verner er blevet provokeret voldsomt.. Jeg holder derimod fast på at Verner selv har provokeret Jerry i lang tid.. Jerry skal konstant blandes ind i et eller andet, eller tillægges udsagn og holdninger han aldrig har givet udtryk for.. Jeg forstår ikke at du vælger at overse det og kan reelt kun konstatere at din forståelse for mennesker, stopper ved dem du er uenige med..

Mvh
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
SAS tabte én milliard svenske kroner i ..
26/04/2024 09:09
Nordjysk kommune beder Christiansborg om..
26/04/2024 08:48
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Regnfuld fredag i vente
26/04/2024 07:52
Arbejdsløsheden i Tyskland nærmer sig ..
26/04/2024 07:48
Nyheder fra Religion.dk