annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31428 - 29/01/2021 13:11 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvad siger forskningen blinker

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Har vi et ansvar...

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Hvor er vi henne i forløbet...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hver-fjerde-dansker-tror-paa-reinkarnation

Hvilket grundlag skal vi sætte børn i verden på...



Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31429 - 29/01/2021 15:40 Re: Konfucianisme [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad du mener med dine sidste to indlæg.

Når jeg ser på de forskellige religioner finder jeg meget, der for mig er kvaliteter.
Men jeg finder også dogmer, der for mig ligner billig og snu propaganda opfundet - og tilføjet - af magtelskende præsteskaber.

Det er så, som jeg opfatter det.
Men hvad er det ved mig, som du hævder at have "gennemskuet".
Det pirrer min nysgerrighed.
Kunne du uddybe?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31430 - 29/01/2021 16:36 Re: Konfucianisme [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
He Jan.
Du hævder at din mission er "at sætte gang i samtalerne" - og at det er det åndelige, der er emnet, det er der vist ingen tvivl om blinker

Det søger du så at opnå, ved at stille nogle spørgsmål - vel tiltænkt de forskellige åndelige retninger, der fører sig frem og søger at få tilhængere - idet du håber at opnå dialoger mellem de forskellige åndelige retninger, såsom den danske statsstøttede luthersk-evangeliske folkekirke, Vandrer mod Lyset og hvad du ellers har nævnt.

Jeg formoder, at din hensigt med de "samtaler", du ønsker, er at opnå en vis gensidig forståelse - ja måske endda en frugtbar gensidig inspiration til noget nyt og bedre end det nuværende.

Men for nu at se på Vandrer mod Lyset´s kritik af folkekirken i Danmark, så er det mit indtryk, at folkekirkens præsteskab ikke finder det umagen værd at lytte - endsige at tage stilling til kritikken.

Så jeg tror ikke du kommer nogen vegne ved at "spille dem ud mod hinanden".
Det ville jo være "dogmer mod dogmer" blinker

Den eneste mulighed for at "sætte gang i samtalerne", jeg kan få øje på, er, at du selv finder frem til noget, der kan tænkes at inspirere de uenige parter blinker

Det eneste, jeg her kan komme i tanker om, og som måske kunne være en vej frem, er spørgsmålet om, hvordan man skal opfatte og forholde sig til dogmer.
Kan de opfattes mytologisk? smiler

Men måske har du bedre idéer blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31431 - 29/01/2021 17:27 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg er meget glad for din respons tommelop Sidder og drikker og tænker over tingene heart Vender tilbage snarest muligt...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31432 - 30/01/2021 17:21 Re: Konfucianisme [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvilket grundlag skal vi sætte børn i verden på...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Lad os tale sammen om tingene...

Citat:
"Kristus vil komme til syne ved verdens ende for at dømme og (…) opvække alle døde. De fromme og udvalgte vil han give evigt liv og bestandige glæder, men ugudelige mennesker (…) vil han fordømme til at pines uden ophør."

Hvad er der galt med sådanne udtalelser...

Citat:
"Alle have I modtaget det evige Liv af vor Gud og Fader; eder alle har Han givet en Gnist af sit eget flammende Væsen, for at I, gennem talrige Jordeliv, ved Hjælp af eders frie Villie kunne arbejde eder ud af Mørket frem til Lys og Renhed". ”Naar I da [dvs. efter hver endt inkarnation, CNE.] ere rede til at sone det, I have forbrudt, naar I uden Tøven, uden Vaklen have besvaret vor Faders Spørgsmaal, da vil Han meddele eder, hvor lang (…) Hvile- og Læretid, der kan tilmaales eder, førend I atter maa begynde et nyt Jordeliv. Dette siger jeg til eder, for at I ikke med Angest og Bæven skulle se hen til en fjern og fælles Dommedag, (…) da nogle af eder skulle gaa ind til evig Salighed og andre til evig Fordømmelse; thi en saadan Domsdag indtræder ingen Sinde!"

Blot til inspiration...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk