Du:" Jeg mener at have forstået, at du har haft en oplevelse af noget guddommeligt - efter 40 år - er det vist - hvor du har været plaget af lidelser af vist nok psykisk art. Hvad det var, der plagede dig i så mange år?
- hvad det var, du oplevede, som ændrede dit liv,
- hvad dét førte dig til angående din opfattelse af dig selv, samt
- hvilket forhold, du vi have til dine medmennesker.
Jeg har set, at du bl.a. bruger ord, som Helligånden, Riget og kærlighed, men det er uklart for mig om Helligånden er identisk med kristendommens og tilsvarende om Riget er det samme som kristendommens Himmeriget.
Det er jo ikke den nemmeste sag af verden at udtrykke sig her så klart, at enhver kan forstå det, og noget kan måske stadig være under udvikling/afklaring, men jeg tror, det er vigtigt, at det bliver klarest muligt, så flest muligt har mulighed for at opfatte det - jeg vi i hvert fald meget gerne opfatte det."
Uh, det var en længere portion spørgsmål på en gang fra dig. Beskedenhed er godt, så en gang imellem som nu siger jeg tak for dit ros.
Biblens Job er kort fortalt om hans voksenliv og vi ved kun lidt om profeten Jesus barndom og noget af hans ungdom. På det sociale værested vil professionelt med menneskeligt ivrig nysgerrighed også igen, igen og igen nye af dens elever lære mig at kende som person om min fortid, nutid og fremtid med detaljer. Hele min livshistorie står ikke skrevet i en verdensberømt bogs selvbiografi eller ligesom nogen i Biblen. Jeg gider derfor ikke at genfortælle om alt dette til mange mennesker altid om den, som jeg i evigheden og nuet ikke er.
Jeg kan ikke forklare en årsag til min spirituelle opvågning, fordi mit kald var jo egentlig medfødt fra før den illusoriske prægning og påvirkende del igennem livet iblandt folk. Eksempelvis legenden Buddha og flere profeter blev vidne til folkets dårligdom på grund af undertrykkelse af en overmagt. Mit meget fysiske pinsel og kropslige skader var på grund af generelt mennesker i miljøet, som plagede mig med den slags lidelse, ydmygende psykisk terror (forfølgelse, mobning og undertrykkelse) næsten ligesom sadistisk tortur og noget forfærdeligt sygdom samt alvorlige psykiske problemer. Ulykkelig stillede jeg spørgsmålstegn ved min hele min identitet og dermed ligesom ukrudt eller blomster i haven rod. Mit vidnesbyrd igennem uretfærdighed og på den spirituelle vejs/vejses helbredende frelse oplevelse af tre guddommelige tegn (en båd, vand og mig selv), det skete som personlig erfaring om noget større end mig selv inklusiv tidligere andre mystisk uforklarlige og ekstraordinære ting tilmed også engang i barndommen. Men - ´Jeg´ som tegnet oplevede jeg først fra min 40 års pagt, der senere ved åbenbaring afklarede min undren vedrørende de to andre tegns betydning og dermed meningen med mit liv. Det handler sådan blandt andet om et kærligt forhold til alt. Idag er der en hel del kristne trosretninger, som er uenige med hinanden om Helligånden, Riget, Himmeriget og så videre på grund af forskellige fortolkninger og derfor sammenligner jeg ikke min opfattelse om dette med kristenheden. I Projekt OPLYSTHED er eksempelvis det religiøse ritual ´dåben´ ikke nødvendigt.
Man er forskellige, hvad angår personlige interesser, intelligens, viden og visdom, så jeg møder altså hver dag, som ikke fatter det religiøst spirituelle, hvilket ikke er min skyld i henhold til mit budskab. Dem elsker jeg også selv om, denne type menneske ikke forstår åndelig tro, men selv den bedste forklaring klarer de ikke i sindet. Istedet snakker de bare oftest kun smalltalk, pjat, perverst og om almindelige ting. Nogle af disse er faktisk alligevel medlemmer af Kristendommen imod deres ensomhed og manglende evne til generel skeptisk kritik. Noget kunstnerisk ligesom med flere forfattere udfordre forstanden istedet for idioti. Nogle værker har således en kompleks dybde med forskellige niveauer. Også Biblen fortæller et eller andet om det på forskellige måder. Mere eller mindre bevidst er her den gruppe af befolkningen, som ikke lytter til ordet.
Nu og sker sker for mig stadig kun psykisk herlighed uden fysisk sygdom - Ikke engang forkølelse?