2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
44
gæster og
50
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#28364 - 17/10/2019 17:41
Re: Frihed ... ?
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka.
Som jeg ser det, er en af frihedens begrænsninger: vore fordomme. Andre begrænsninger er vel arv og miljø.
Med tankens kraft mener jeg godt vi kan komme langt i nedbrydningen af vore fordomme - og kan nærme os at "flyve frit som en fugl".
Kommer til at tænke på, at man i kristendommen ofte bruger den flyvende fugl som symbol på Helligånden - mon den også kan frigøre sig fra dogmerne?
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden
|
|
Svar
|
|
|
#28368 - 17/10/2019 20:00
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Arne Jeg vil bare drikke mig hønefuld og lave vores hjemmeside på engelsk  Hvad er frihed https://www.youtube.com/watch?v=LlY90lG_FuwYour friend forever Jan Ps. Min bevidsthed er under et gevaldigt pres, men jeg har hørt, at hvis man presser en ost nok, så bliver den til en diamant - måske det er tilfældet med mig  Svømmer vi bare rundt i vore egne ord  Hvad taler Gerth om? Mon det kan gengives i disse få ord - fred være med Jer! Nej...jeg skal ikke gøre mig klog på Gerth eller andre...bare gøre min egen ting...vågne op og smile til verden...hvad vil du med mig  Født i en gedestald og alt sådan noget...ingen beskyttet bolig som dem i kongehuset...fred være med dem...nej...en konge skal fødes af folket...måske Gerth er sådan en konge...hvem ved? Et eventyr? Mon han vil nøjes med at være statsminister  Så lad os da sætte lidt fut i festen https://www.youtube.com/watch?v=U5rLz5AZBIA
|
Svar
|
|
|
#28373 - 18/10/2019 04:41
[Re: ABC]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Nogle folk med sindslidelser kan tro, at de er en frelser. En god bekendt af mig, han kan li, at jeg ikke er en profet. Nå, jeg nåede ikke at lære det med sex med kvinder men, det er åbenbart mere og mere muligt, at jeg ikke skal begynde med et tidsfordriv, hvor jeg nyder ubeskyttet analsex med farligt desperate mænd? Jeg har i flere ugers tid oplevet, at der er så meget spirituel gang i den, hvor jeg har glemt at onanere.
Hans K i flere tråde: " Tro ... er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud."
En ledende psykolog i det offentlige system beskrev mig engang ved min IQ test blandt andet som en positiv - dog ikke HIV positiv - afvigelse fra menneskeheden, hvilket muligt varsler en i verden fornyende forandring ligesom med profeten Jesus fødsel. Ja, en anden psykolog som lavede en personligheds test på mig, hun sagde bagefter til mig om hende selv der: " Nu er jeg forvirret."
Jeg har bemærket, at ABC tidligere i hans/hendes pjat omtalte mig som en, der pludseligt kommer fra himlen. ABC kender noget til Biblen, så måske derfor Hans K kalder hen for kærlighedens abc?
Nu i emnet - Frihed...? - skriver ABC: " Hvad taler Gerth om? Mon det kan gengives i disse få ord - fred være med Jer! Mon han vil nøjes med at være statsminister? En konge skal fødes af folket...måske Gerth er sådan en konge...hvem ved? "
Dåbens betydning handler blandt andet om en spirituel fornyende forvandling i mennesket som en psykisk genfødsel og/eller en begivenhed i verden. Det har en pris, som mange mennesker overser i deres konkurrerende kampe eller krige for deres forskellige religiøse identiteter og guddommes navne. Jeg tænker, at religioner er noget gammelt og derfor er de ikke den nye Jord som et rige.
Intuitivt undersøger jeg lidt om det, hvor en religiøs skribent siger om Biblen - Johannes åbenbaring: " Hvad får Johannes at se, da engelen fører ham tilbage til begyndelsen af tusindårsriget? "
Biblen NT: „ Og jeg så en ny himmel og en ny jord; den tidligere himmel og den tidligere jord var nemlig forsvundet, og havet er ikke mere.“
Myten om Noahs ark handlede om syndfloden som et hav og dåbens metafor om Helligånden er vand og ild.
Jeg fornemmer, at jeg vil udforske lidt mere om det på internettet og en profil skriver: " En profetisk salme om Messias' kongemagt - der skal ske i vores nuværende verden før den endelige dom og skabelse af en ny himmel og en ny jord. Salmen begynder som en bøn (vers 1-2), men går derefter over til at være et profetisk ord om, hvordan kongen vil blive i sin regeringstid. Der profeteres om, at han vil regere med retfærdighed, og at freden skal være stor i landet. Og der tales om, at hans ry skal nå ud til andre folkeslag, og at de vil vise ham stor respekt og ære. Men når Messias bliver konge, skal folkeslagene smede deres våben om til plovjern! Men når Jesus Kristus bliver konge over hele jorden, vil det ske på en helt ny og altomfattende måde. Hvordan Kristi kongedømme mere konkret vil udfolde sig og fungere i det verdensomspændende fredsrige, får vi ikke så meget at vide om."
Hvad er dog det for en ondskabsfuldt sindsyg dum konkurrence, at religiøse folk har imod hinanden og ikke troende ( ateister )?
På et socialt væresteds cafe fortæller en gæst mig om personalets seneste holdning om ´mit´ projekt OPLYSTHED: " Den er nytænkning og epokegørende."
Ifølge et leksikon betyder ordet ´epokegørende´: " skelsættende; betydningsfuld; som danner udgangspunkt for en ny tid."
Den danske ordbog om nyt: " Som følger efter eller afløser noget andet. Som opstår igen, evt. i en lidt ændret form. Som er et modstykke til eller en slags genoplivelse eller gentagelse af noget tidligere eller allerede eksisterende. Ikke tidligere opdaget, erkendt eller erfaret. Med et ukendt indhold og derfor interessant om meddelelse eller efterretning."
|
Svar
|
|
|
Array
|
|