annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12433992
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2225030
Et andet syn 1898779
Jesu ord 1462082
Den Evige Filosofi 1266539
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 219 gæster og 115 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27617 - 25/06/2019 20:59 Re: Spiritualitet - skitser og udkast [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Lad mig provokere dig lidt, for jeg synes alle mennesker skulle drikke nogle øller og tænke lidt over det du siger blinker bestemt ham Arne bomstærk og Gerth barnløs kunne nok også trænge til en lille brandert ler

Tag jer nu sammen:

https://www.youtube.com/watch?v=sjSG6z_13-Q

Namaste (hvad fanden betyder det)
#27618 - 26/06/2019 10:34 Re: Spiritualitet - skitser og udkast [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Hej HansKrist og Arne og Gerth

Jeg kæmper stadigvæk rundt med mine branderter, så jeg håber I bærer over med mig.

Er der nogen som skal tage sig sammen, så er det mig...

Namaste
#27619 - 26/06/2019 11:33 Re: Spiritualitet - skitser og udkast [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indsendt af: ABC
Hej HansKrist og Arne og Gerth

Jeg kæmper stadigvæk rundt med mine branderter, så jeg håber I bærer over med mig.

Er der nogen som skal tage sig sammen, så er det mig...

Namaste

- Nu er det jo ikke fordi, jeg tror på det, du skriver ler men hvorfor drikker Jeppe?

Selvmedicinering er ikke klogt, og da især ikke i denne varme, men vil man gerne øge problemerne og beholde sine dæmoner skal man blot fortsætte.

Hvis det modsatte ønskes skal man huske, at når dæmonerne er smidt ud skal tomrummet udfyldes – Der skal ikke blot fejes og prydes.

Kender du følgende skriftsted:

Når den urene ånd er drevet ud af et menneske, flakker den om i øde egne og søger hvile, men uden at finde den. Så siger den: Jeg vil vende tilbage til mit hus, som jeg er drevet ud af. Og når den kommer, finder den det fejet og prydet. Så går den ud og tager syv andre ånder med, værre end den selv, og de kommer og flytter ind dér. Og det sidste bliver værre for det menneske end det første.« Lukas 11:24-26
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Luk/11

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27620 - 26/06/2019 14:45 Re: Spiritualitet - skitser og udkast [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Hej Tikka

Bibelen har ikke min store interesse, så...

Det eneste jeg ved er, at jeg skal tage mig sammen, og så er den ikke længere.

Namaste
#27621 - 27/06/2019 00:55 Re: Spiritualitet - skitser og udkast [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
HansKrist svarer:
1.kongevejen er vores flair for trance, at bringe os selv i trance, hvorved vi får kontakt til underbevidstheden, det ubevidste, SELVET eller ArkeÅnden, Gud eller Guds Ånd.
2. At være i trance er også at være i bøn. Trance er den form for transcendens (overgivelse, hengivelse) hvor Gud og/eller Guds Ånd ( Helligånden ) ret kan komme til i vores liv. I Trance får vi adgang til det sunde opium.

Hej HansKrist

1. Ordkløveri ? Det lyder selvmodsigende om to forskellige ´ånder´. Jeg opfatter under-bevidstheden som en del af verdens ting men, den er bare sådan sommetider et udtryk ved personen som da altid der også fra den egentlig ´højere´ BEVIDSTHED, der er større og mere end og alligevel et´ med dens ´Jeg´. Den guddommelige vilje er/sker samtidigt altid bevidst i både det tilsyneladende ubevidste og mere bevidste ´Jeg´. Mener du da bare, at den guddommelige er styret af en persons drømmetilstand i det ´fysiske´ og/eller som en sovende i den tilsyneladende mere vågne tilstand kropsligt i livet ? At det guddommelige ikke altid er bevidst med i menesket, øh ?. Det undrer mig, at Tikka ikke er skeptisk omkring din mystiske ´praksis´ medmindre, hun opfatter den som mega kristent, fordi jeg har netop på TV set nogen, der beskrev mistroisk trancebehandling som det alternative suspekt New Age og du må faktisk gerne tænke kontroversielt om spiritualitet på din måde ligesom også jeg ?

2. Ja, jeg er enig med dig i det om, at det hjælper på døgnets besværligheder i en hvilken som helst grad, når jeg overlader det hele og tilmed faktisk alt dette til det guddommelige med åbenhed for virket med hellig ånd, hvor jeg lader den bære mit sind i nuet ved mine hellige meditationer, bønner og hele livet igennem. Alle de tre Abraham religioner handler også om dette valg som et JA til en gud. Men kun de åndeligt søgende eller tilsyneladende fortabte ´sjæle´ på en spirituel vej med et behov for frelse, de skal have deres sind forvandlet ( transcenderet ) af Helligånden fra noget midlertidigt urent af ting. Min vej - Hvad f´ bip ( censur ) snakker du om og bilder dig ind, hvilket lyder så negliserende, fordi jeg er den, jeg er ? Man kan ikke både være den åndeligt hellige sandhed og samtidigt med også være på en åndelig sti som en psykisk tørst, begær eller sult efter den guddommelige kilde alle andre steder end hos en selv ? Er det blot fordi, jeg ikke er kristen men at, Jeg Er ? Religiøse ritualer, bønner og trancetilstande kan vel også misbruges til at ende som syge tvangshandlinger og tanker ? Og dog er jeg altså helt og aldeles psykisk afhængig af min spirituelle tro på det guddommelige, fordi jeg er en del af denne evigt hellige eksistens, som er overalt.
Side 2 af 3 < 1 2 3 >

Seneste indlæg
Studiekredsen...
af Hanskrist
03/12/2023 20:04
Den store reformation...
af ABC
02/12/2023 17:03
HansKrist's chat med AI CHAT
af Hanskrist
02/12/2023 15:09
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
01/12/2023 18:30
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
30/11/2023 21:18
Nyheder fra DR
Filippinsk politi undersøger mindst to ..
04/12/2023 06:02
Vejdirektoratet: Kør hjemmefra i god ti..
04/12/2023 04:53
11 vandrere fundet døde efter vulkanudb..
04/12/2023 04:31
Venezuela stemmer ja til at annektere de..
04/12/2023 04:15
Kina beskylder amerikansk krigsskib for ..
04/12/2023 03:42
Nyheder fra Religion.dk