annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27161 - 05/04/2019 12:17 Re: Reinkarnation og andre ting... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Hvorfor skulle jeg opgive reinkarnationstanken? Jeg kan ikke se at der er noget galt med reinkarnation. Nogle skal jo fødes de forskellige steder. Denne gang har vi fået dette legeme og næste gang får vi et andet legeme. Hvad er problemet med det?

Mange vil desuden nok mene at der er gået noget galt med Guds fantasi. Af alle verdner fantasere Gud denne verden frem...

Kunne Gud ikke præstere noget bedre end dette? Hvorfor befinder vi os ikke på en klode med smukke landskaber og har et legeme som ikke er hjemsøgt af lidelse og død?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27162 - 05/04/2019 15:41 Re: Reinkarnation og andre ting... [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

ABC:
Citat:
Hvorfor skulle jeg opgive reinkarnationstanken? Jeg kan ikke se at der er noget galt med reinkarnation. Nogle skal jo fødes de forskellige steder. Denne gang har vi fået dette legeme og næste gang får vi et andet legeme. Hvad er problemet med det?

Reinkarnation hører ikke med i den kristne tro

ABC:
Citat:
Mange vil desuden nok mene at der er gået noget galt med Guds fantasi. Af alle verdner fantasere Gud denne verden frem...

Gud fantaserer ikke noget frem, som du oplever, den verden du oplever, er din egen.

ABC:
Citat:
Kunne Gud ikke præstere noget bedre end dette? Hvorfor befinder vi os ikke på en klode med smukke landskaber og har et legeme som ikke er hjemsøgt af lidelse og død?

Hvem gud?

Ang. reinkarnationstanken er det vel sådan, at man må se sit nuværende liv som selvforskyldt – man høster som man såede i det forgående liv, så det betyder man selv skal gøre sig fortjent til et bedre kommende liv (?)

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27166 - 05/04/2019 19:08 Re: Reinkarnation og andre ting... [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Reinkarnation hører ikke med i den kristne tro smiler har det nogen betydning for reinkarnation? Hvis det foregår, så foregår det, og så er det ligegyldigt hvad de kristne mener om dette:

https://psi-encyclopedia.spr.ac.uk/articles/james-leininger

Fantasien var noget Gerth kom med og den fulgte jeg så op på...

Men er det ikke Guds verden jeg oplever? Min egen verden kan det vel ikke være?

Ifølge Vandrer mod Lyset former dette liv det næste liv, så...

Men lad os nu tænker over dette, for det første menneske havde jo ikke noget dårligt karma?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27180 - 08/04/2019 00:52 Re: Reinkarnation og andre ting... [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: ABC
Reinkarnation hører ikke med i den kristne tro smiler har det nogen betydning for reinkarnation? Hvis det foregår, så foregår det, og så er det ligegyldigt hvad de kristne mener om dette:

Korrekt. Er reinkarnation nogens virkelighed kan man ikke tage den fra dem.
Jo et spørgsmål om tro, men hvad er sandt.

De mange kristne trosretninger tyder da også på, der ikke er enighed om hvad kristendom er.

Jeg forstår, at reinkarnationslæren blev forbudt i den officielle kristendom på kirkemødet i år 553 trods det, der skulle ha' været skrifter der påviste, der var en sådan tro tilstede blandt nogle kristne.

Ægteparret bag skriftet "Vandre mod lyset" der også troede på reinkarnationstanken går dét videre, at de mente deres udlægning af kristendommen var en fuldstændiggørelse af den kristne tro – altså HER har vi sandheden …

… og mange i New-age miljøet og mennesker fra den officielle kristendom idag, tror også på reinkarnationslæren.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvilke skriftsteder i bibelen, der ligger til grund for tankegangen om reinkarnation.
Det enete fremførte skriftsted i NT jeg stødte på ved at Google var det med Nikodemus fra Johannes 3:1-21, som jeg ikke selv læser reinkarnation ind i.

Hvis du kender skriftsteder i bibelen som taler om reinkarnation, hører jeg gerne om det.


Jeg har undret mig over, hvordan man så mange år efter den kristne menigheds opståen, har kunne udvælge de skrifter der repræsenterede den sande tro.
Svaret jeg har hørt fra troende har været, at det var guds ånd der virkede, så de rigtige skrifter blev udvalgt, og det skal man vel mene når bibelen omtales som guds ord.


ABC:
Citat:
Men er det ikke Guds verden jeg oplever? Min egen verden kan det vel ikke være?

Dit verdensbillede kender jeg ikke, men det du oplever er din egen virkelighed.



ABC:
Citat:
Men lad os nu tænker over dette, for det første menneske havde jo ikke noget dårligt karma?

Hvor ved du det fra?

… og hvorfor taler du om det første menneske!? Ved godt at skriftet "Vandre mod lyset" blander skabelsen sammen med reinkarnation. Ja selv gud er skabt – men har der været et første menneske, når vi taler reinkarnation?

Jeg troede reinkarnationstanken var; at verden – det som bibelen kalder skaberværket – altid har eksisteret … dermed har mennesket vel aldrig været fri af dårlig karma når det altid har levet … det "sjove" er jo bare, der kommer flere mennesker på jorden

… men en skør tanke, at den religiøse praksis går ud på at blive så oplyst, at man ikke mere behøves at genfødes, så ens ånd uden en jeg- bevidsthed indgår i kosmos …

Hvis menneskene alle blev oplyst ville jorden blive mennesketom, eller hvad?


¨¨¨¨

Top Svar Citer
#27188 - 08/04/2019 17:41 Re: Reinkarnation og andre ting... [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Jeg skal ikke kunne sige om der findes belæg for reinkarnation i biblen. Har jo ikke læst den fra a-å. Men jeg googlede lige på engelsk og fandt dette:

https://www.allaboutspirituality.org/reincarnation-in-the-bible-faq.htm

http://www.markmason.net/ch16ex1.htm

Jeg ved ikke om der er meget mere at komme efter, så...

Måske laver jeg et emne om det herinde:

https://debatingchristianity.com/forum/index.php

Derinde er der mange som har læst biblen...

Angående Vandrer mod Lyset...

Jeg vil gerne tage Johanne og Michael Agerskov på ordet (at de ikke selv har fundet på Vandrer mod Lyset og derfor ikke har udlagt kristendommen på nogen måde). Som sådan var de overbeviste om at de havde kontakt med de høje ånder og at det var disse som stod bag værkerne (Hilsen til Danmark - Vandrer mod Lyset - Forsoningslæren og Genvejen - Spørgsmål og Svar (de to supplementer til Vandrer mod Lyset).

Vandrer mod Lyset blander desuden ikke noget sammen, men kommer med en sammenhængende beretning som går helt tilbage til tidernes morgen.

Gud er iøvrigt ikke skabt, men har altid været, så...

For min skyld må mennesker gerne udtale sig om Vandrer mod Lyset, men nu forholder det sig altså sådan, at jeg har sat mig ind i tingene. Dermed ikke være sagt at jeg er ekspert på området. Derfor foretrækker jeg at folk selv læser bøgerne.

De er tilgængelige her:

http://menu.vandrermodlyset.dk/

Måske det er bedst at starte med "Nogle psykiske Oplevelser". Startede selv med Vandrer mod Lyset (min faster anbefalede og lånte den til mig på et tidspunkt hvor jeg var langt ude - det er jeg vist stadigvæk ler ) og kontaktede så forlaget og fik nogle bøger af dem.

Arne har et problem med beskrivelsen af universet og det kan jeg godt følge ham i. Men det ville nu være rart hvis universet så sådan her ud:

http://vandrermotlyset.net/Om%20universet%20for%20viderekommende%20-%20del%204.html

Så er der da styr på tingene må man sige smiler

Min egen virkelighed skriver du...

Jeg har ikke rigtig nogen virkelighed udover stjernerne på himlen engel

Det første menneske på jorden er måske så meget sagt, men et eller andet sted skal man jo begynde samtalen...

Mennesket har ikke altid levet på jorden, men er blevet sat ind i denne verden via evolution eller direkte skabelse.

Selvfølgelig bliver jorden mennesketom på et tidspunkt (når alle er enige om at forlade den).

Men det sker nok ikke foreløbig...

Jeg vandt et par flasker rødvin igår, så nu er jeg gået igang med den ene, og så slipper vi selvfølgelig ikke for denne her:

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

Lad nu være med at gøre noget som jeg ikke ville gøre blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk