2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
44
gæster og
50
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#27125 - 29/03/2019 01:17
Re: Reinkarnation og andre ting...
[Re: ABC]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
ABC: " Du afviser alt om et fremtidigt liv? Et liv efter døden? Du taler om evighed, men det er forbeholdt Gud? Eller handler det også om os andre? Hvad forestiller du dig? De kristne (dem fra Jehovas Vidner) taler om paradis på jorden (efter Gud har slagtet størstedelen af menneskeheden), men deres paradis hænger vist ikke sammen, eller hvordan forholder du dig til det? Kender du til meget andet end denne Helligånd du taler om? Hvad er dette mærkelige væsen? En selvstændig person? I bibelen vil Gud udgyde sin ånd over menneskene...hvordan forstår du dette? "
Idag spørger nogen mig: " Er det godt hver morgen som en mental øvelse, det at vågne op til livet glad med tanker om, at jeg heldigvis lige nu ikke er forfærdeligt døende i lang tid eller død? "
Jeg kender godt til historier om folks lidelser i verden men, der er ingen grund til at dyrke frygt for lidelser. Jeg er personligt ligeglad med fortiden, har ikke lyst til at forblive i den, vil heller ikke bekymre mig for meget over fremtiden og istedet værdsætte med kærlighed det eksisterende nu som et smukt liv. Gud kan sagtens med sin intelligens uden grænser efter eksempelvis et liv igennem en person underholde sig selv med et for min menneskelige forstand ufattelig ubestemt antal verdener, universer, dimensioner og endda tilmed også en, flere eller mange himle at nyde i form af nogen og noget som fantasi - realitet. Måske skete dette også før. Døden eksisterer ikke for Guds evige ånd, der er i alle folk som en personlig manifestation med et Jeg også som en bevidstheds sammenhæng mellem Gud, Hellig-ånd og Jeg. Det evige selv er sådan, som åndeligt evigt ´liv´ der er et´ med Gud. Gud er ikke splittet til at opleve forskellige virkeligheder og sjæle samtidigt og er derfor et´. Jeg har det ligesådan med folks forskellige religioner med især deres fortolkninger af dem som tilsyneladende profetier, hvilket jeg ikke interesserer mig for. Selv Biblen beskriver ikke altid tingene så let forståeligt med lignelser og metaforer, hvor noget kan ligne for nogen at være profetier og ingen ved helt præcist alt, hvad nogle af disse budskaber handler om. Jeg mødte engang på en almindelig cafe ´tilfældigt´ en Jehovas vidner, som viste mig et kort filmklip, der muligvis var lavet af nogen som medlem af den sekteriske trosretning. Den viste billeder om en person på et badeværelse foran et spejl, som pludseligt forvandles fysisk til ung ( måske tilmed som ingen skader og sygdom ? ) til bogstaveligt talt et evigt liv på Jorden - øh en slags mere åndelig himmelsk Jord og hvad så sammenlignet med andre planeter og universet samlet ? Er denne person overhovedet stadig et menneske ? Hvad med det genetiske udseende for nogen med en meget stor næse eller skæve tænder eller forkert vægt og så videre af træk med meget afvigelse fra symmetri ? Mennesket er en midlertidig skabelse ifølge min opfattelse. Gider jeg at være Gerth Drost for altid ? Selv om på en eller anden måde at alt godt er muligt for Gud, synes jeg, at Jehovas vidner og andre lignende religiøst troende på den måde i mere eller mindre grad allesammen har for store forventninger om hele verdens og menneskehedens fremtidige skæbne, der ikke er realistiske. Og hvad med de forskellige mere primitivt isolerede øboere og regnskovsindianere ?
Helligånden kan virke igennem mere end en person, fordi den ikke er subjektiv og derfor heller ikke en eksisterende person. Helligånden har kun en symbolsk betydning som påmindelse om den uselviske hellighed som ånd i mennesket med Gud og gode renhed ( uskyldighed ). Den er netop dermed ikke et eksisterende selv. En´ personlighed kan ikke være i alle folks forskellige personligheder. Gud lider ikke af personlighedsspaltning. Helligånden kom faktisk ikke invaderende ned i profeten Jesus sind og da slet ikke som en rigtig due med hvid farve. Den bliver heller ikke bogstaveligt talt udgydt ( spredt eller formidlet videre ) som en konkret handling eller aktiv begivenhed forskellige steder men, ord kan formidle budskaber mellem hinanden. Guds kraft kan ligne at bevæge sig igennem tid og rum, hvilket er en illusion og glem derfor også igen det der med fremtiden om denne ånd. Ligesom og som Gud er den i for alle helt ubevidst eller noget underbevidst eller bevidst. Jeg er angående dette med mine tre spirituelle åbenbaringer fra Gud+nogle tegn eksemplet på, at alle religioner/ trosretninger med deres religiøse ritualer via officielle nogle uddannede repræsentanter og ting såsom bøger og bygninger er overflødig. Måske jeg kan inspirere folk til det samme mere og mere............?
|
Svar
|
|
|
#27127 - 29/03/2019 15:10
[Re: Gerth]
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Gerth Du skal have tak for dit venlige svar. Jeg er som du nok kan regne ud præget af mange ting. Måske det ikke er så godt med al det drikkeri... Nogle gange kammer den helt over og jeg vågner op dagen efter og tænker...var det nu så godt at skrive i den tilstand. For mig er det ligesom en udfordring. Man må da kunne drikke og skrive samtidigt  Måske lægger jeg det projekt på hylden en dag. Drikker desuden ikke hver dag og har som sådan ikke et problem med at lade være. Men noget skal man jo foretage sig... Jeg vil bare leve et bedre liv end hidtil. Her må jeg anstrenge mig og lade være med at falde af hesten... Bare lidt indblik i mit liv. Din forståelse af Gud er interessant. Men mangler vi ikke en begyndelse som denne: http://www.vandrermodlyset.dk/m-a01.htmhttp://www.vandrermodlyset.dk/m-ko01.htmHvad foretog Gud sig igår? Hvorfor ikke skabe universet igår eller dagen før? Forstår du problemet? Mener du Gud har skabt mennesket direkte (Adam og Eva) eller via evolution? Eller som beskrevet i Vandrer mod Lyset (at nogle faldne engle skabte menneskelegemet og Gud efterføgende knyttede en ånd til dette legeme)? Hvor mange muligheder er der? Nu skal vi ikke gå helt i spåner over det videnskaben siger, for den kan stadigvæk ikke forklare cellen og dens tilsynekomst på jorden. At cellen kan eksistere kan vi se, men fremkom den ved et lynnedslag? Ville det ikke være lidt langt ude? Lidt overtroisk? Kærlig hilsen ABC
|
Svar
|
|
|
#27131 - 31/03/2019 00:29
|
veteran
|
|
|
ABC: " Mener du Gud har skabt mennesket direkte (Adam og Eva) eller via evolution? "
Ingen af delene ?
Adam og Eva myten er bare en metaforisk historie ligesom Babelstårnet og nok også som det med Noahs ark, der ligner emnet Atlantis. Det abstrakte om virkelighed vil jeg ikke beskæftige mig med til folket så meget fordi, jeg personligt ikke er alvidende og ikke skal lide af vrangforestillinger. Alligevel til trods for dette, tænker jeg hypotetisk om dette:
Gud er uendeligt intelligent og kan faktisk derfor på ingen tid som bevidsthed forestille sig en hel verden uden substans i et nu, der ikke eksisterede før dette, pludseligt opleve den et eller andet sted på dens illusoriske tidlinje som en del af en historie med en fiktivt men for underholdningens skyld realistisk baggrund, være sådan som dens begyndelse, leve et helt liv midt i det hele, der senere alt ender med denne persons tilsyneladende død som skaberen og derefter er tilbage til ´kilden´ igen i evigheden, altså som værende sig selv som et rige. En kulisse kan have træer, der derfor aldrig rigtigt voksede i tid eller lever. Jeg kan ikke huske, at være blevet født. Gud ventede nok ikke sovende eller liggende dovent på en sofa i mega mange år på universets udvikling eller endnu senere, at millioner af flere ligegyldige år skulle ske med dinosaurer og så videre frem til et eller andet menneskeligt drama om troen på Gud. Selv hvor i en science fiktion film, at et rumskib rejser igennem tid og rum til forskellige virkeligheder, foregår dette som kun en virkelighed på den samme skærm med kun et billede at opfatte sanseligt, følelsesmæssigt og intellektuelt. Mirakler er eksempler på, at alt er en del af Guds bevidsthed uden virkelige naturlove eller logiske sammenhænge fysisk og andet materielt om ting end som noget struktureret nogle spilleregler at forholde sig til. Gud er som evigheden selv uden grænser med alvidenhed og kan derfor fantasere et muligvis uendeligt antal virkeligheder men kan kun opleve en ad gangen.
Så vidt jeg ved, har jeg en opfattelse om al eksistens, der for mig virker sammenfattende om alting og ikke kan sammenlignes som et tankesæt med alt andet i verden. Øh, i en historie siger den med hovedrollen vistnok kun sjældent til alle andre figurer, at de ikke eksisterer - Ikke har selvbevidste sjæle ?
Derfor istedet sagde jeg af den grund mere diskret noget vedrørende ens eksistens før og efter det nuværende liv til en ældre kvinde idag, som først misforstående troede, at jeg talte om reinkarnation men senere, forstod hun det bedre : " Alle folk er en´ og samme ånd, der fælles er et udtryk af Gud og derfor elsker jeg alle som mig selv."
|
Svar
|
|
|
#27142 - 01/04/2019 22:39
[Re: Gerth]
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Gerth
Det giver desvære ikke videre mening (for mig) det du skriver.
Hvis Gud har frembragt universet, så har Gud frembragt universet. Det er du vel enig i? Har Gud frembragt universet? Jeg er ligeglad med grunden - om Gud vil lege med sine muligheder eller sådan noget. Jeg forstår at du ikke vil gøre dig forestillinger af frygt for en vrangforestilling, men er det ikke begrænset hvor mange måder mennesket kan være fremkommet på?
Måske lynet slog ned i vandet (ursuppen) og skabte den første celle, men ville det ikke være lidt langt ude at tro sådan noget? Lidt overtroisk?
Hvordan fremkom mennesket?
Du er ikke alvidende men er i kontakt med den alvidende eller?
Jeg er lidt interesseret i Atlantis, for der tales om dette rige i Vandrer mod Lyset (der gives faktisk en beskrivelse af dets lokation i bogen), men hvordan kæder du Atlantis sammen med beretningen om Noas ark? Hvad har de med hinanden at gøre?
Du kommer også ind på mirakler, men mangler vi ikke stadigvæk at se, at lemmer vokser ud igen?
Der er så hele dette uendelighedsproblem, for hvad foretog Gud sig igår?
Du tillægge Gud en masse ting, men er der nogen basis for det?
Hvorfor skabte Gud ikke universet igår eller dagen før?
Det må der da være en grund til?
Kærlig hilsen
ABC
|
Svar
|
|
|
#27143 - 02/04/2019 01:06
|
veteran
|
|
|
ABC: " Det giver desvære ikke videre mening (for mig) det du skriver. Hvis Gud har frembragt universet, så har Gud frembragt universet. Det er du vel enig i? Har Gud frembragt universet?
Jeg forstår at du ikke vil gøre dig forestillinger af frygt for en vrangforestilling ? Du er ikke alvidende men er i kontakt med den alvidende eller?
Hvordan kæder du Atlantis sammen med beretningen om Noas ark? Hvad har de med hinanden at gøre?
Der er så hele dette uendelighedsproblem, for hvad foretog Gud sig igår? Hvorfor skabte Gud ikke universet igår eller dagen før? Det må der da være en grund til? "
Svar:
Jeg ved personligt ikke hvordan, at virkeligheden er. Måske er svaret NEJ. Tænk om dette helt latterligt logisk enkelt om eksistens. En Gud - En bevidsthed ( ÅND, med uendeligt plads til informationer, viden uden rum/tid ) - En virkelighed - En sandhed - Kun et eksisterende væsen. Det siges af nogen, at alt er Gud, fordi Gud er overalt men, det betyder jo, at alt er en illusion. Tingene i verden har derfor ingen materialistisk substans og kroppen er ikke noget fysisk. Gud er den eneste virkelighed, som ikke er alt, hvad man kan forklare. At være et ´med´ Gud betyder, at der er ingen adskillelse mellem skabelsen og Gud. Også at der kan ikke være forskellige sjæle eller ånder andet end kun en´ eksisterende til at opfatte tilværelsen. Et menneske kan fantasere noget, som ikke realiseres eller udleves, hvilket er det samme med vores univers i henhold til Guds genialitet uden grænser og kreativitet. Det er ikke sikkert, at alle andre folk eksisterer, fordi selv en fiktiv figur kan udtrykke tanker, sanser og følelser som noget skabt og således ligne at være til. En hel menneskehed med dens historie og dens handlinger ligesom med det om menneskets natur metaforiske engle-dæmoner, der ikke eksisterer, det forstår jeg endvidere som, at både dårlig karma - skyld, symbolsk Satan om det onde og al synd ikke er. Gud er så uendeligt smart, at Gud kan fantasere på ingen tid et helt univers eller dimension. Skabelsesberetningen i Biblen er allegorisk, hvor Jorden og alt hvad der er derpå, inklusiv mennesket, blev skabt af Gud, over en afgrænset periode på 6 dage, på hver 24 timer, og at Gud på den syvende dag hvilede. Gud har ikke en begrænset menneskekrop, der behøver hvile. Alt hvad der er og sker, det er Guds fantasi. Sådan kan en åndeligt oplyst synes, at alt faktisk er godt som et mesterværk og identificere alle med sig selv som af en skaber.
Jeg har hørt andre personer også sige, at de ikke forstod mig, fordi det krævede et helt andet tankesæt i sindet, som de ikke var vant til og den kan aldrig bevises alligevel. På den måde om tro, respekterer jeg dog alligevel naturvidenskaben om nogle spilleregler i historien at opleve men kun vedrørende de praktiske ting i livet og noget andet konkret, som jeg forholder mig til om det rationelle, logisk fornuft og bedst med kærlighed som det gode. Mange folk har forskellige overbevisninger og derfor også værdier, som i kæmper underbevidst for. I derfor ikke kan så let forstå mig, fordi det kræver, at i vil give slip på jeres opfattelse af virkeligheden og i dit tilfælde eksempelvis troen på reinkarnation. Det må du selv om, da jeg ikke gider folks ubevidst aggressive reaktioner på grund af enten min uenighed eller kritik.
Jeg føler ikke en negativ frygt for at have en vrangforestilling men, jeg ved, at der er de troende på den mere gammeldages dogmatisk fundamentalistiske måde især i sekter eller andre som psykisk syge. Jeg er Guds personifikation. Jeg ( et menneskeligt begrænset sind = personlighed og dermed ikke alvidende ) - den evigt hellige ånd - Gud. Alle tre forskellige enheder som en hel bevidsthed og et. Det har jeg i andre emner prøvet at forklare.
Myterne om Noahs ark og Babelstårnet minder om dens beretninger om byerne Sodoma og Gomorra, der blev ødelagt, fordi indbyggerne ikke adlød Gud og istedet syndede for meget. Myten Atlantis er om en ødelagt civilisation under vandet, der er forskellige fortolkninger af. De fortællinger kan advare om noget menneskeligt idag vedrørende verdens skæbne, hvor der er tendens til mere og mere ´højtudviklede´ samfund med accelererende teknologiske fremskridt som med naturvidenskabelige ting og masseødelæggelsesvåben, hvor folk opfører sig egoistisk på grund af ondt instinktiv lyst til grådighed, griskhed og slemt begærlig kamp for kun egne lyster og selviske behov ligesom evolution. De syv dødsynder.
Guds ånd er perfekt så et sige som et helt samlet sind og er derfor kun tilstede et sted. Lige nu er dette sted direkte igennem et menneske her. Der findes ikke andre virkeligheder end denne.
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|