annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26498 - 06/11/2018 19:18 Re: Hvem skal vi lytte til? [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Kære alle

For dem som interessere sig for Krishna bevægelsen vil jeg lige gøre opmærksom på følgende spørgsmål som jeg har sendt afsted til dem.

Jeg kan godt lide Krishna folkene, men jeg mener ikke, at de har gennemtænkt tingene, og det vil jeg gerne lave om på med disse (efter min mening) relevante spørgsmål.

Som jeg ser det skal vi have så mange som muligt til at tænke over tingene...med andre ord...det er lidt kedeligt at være den eneste som tænker over tingene ler Okay...Arne tænker også over tingene blinker Men er der andre end os?

Nu skal de kristne i forsamlingen ikke kede sig, så jeg vil lige henvise hertil:

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?t=34579 (post 58)

Men tilbage til Krishna folkene.

Måske vi lige skulle sætte lidt musik på først (man har vel ikke drukket 3 øl for ingenting engel )

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

Den livsglæde er jeg bare helt vild med. Mon jeg ødelægger den med disse spørgsmål (det håber jeg ikke):

----------------------------------------

Hej ....

Jeg har nogle spørgsmål angående faldet fra den åndelige verden.

For kan man falde alene?

Lad os sige at der kun er 1 som falder...hvad sker der herefter? Der er ikke andre som falder i dette scenarie, så...? Giver det mening at falde alene? Ville det ikke blive en kedelig oplevelse? Ingen at tale med?

Som jeg ser det forudsætter I at der er mange som falder...hvordan ellers fylde universet med levende væsner? Jeg er dog ikke sikker på at den tanke holder vand. Som sådan siger I (hvis jeg har forstået jer rigtigt) at den som falder starter med sit eget univers. Men dette ville jo afføde en masse universer hvor der kun er 1 indbygger. Vi mangler altså indbyggere i de enkelte universer. Dem kan vi ikke bare hente fra den åndelige verden. Som sådan starter alle jo med deres eget univers. Indbyggerne skal altså hentes fra de andre universer. Men hvis vi henter indbyggerne fra de andre universer, så vil disse universer jo stå tomme hen, så hvordan fylder I det enkelte univers med indbyggere? Det må I meget gerne forklare for mig. Og gerne fra begyndelsen. Der er nogle som falder...hvad sker der herefter? Bliver hver især udstyret med deres eget univers? Isåfald...hvor kommer indbyggerne i de enkelte universer fra? Kan I redegøre for dem?

---------------------------------------------------

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Jeg har ikke glemt Sadhguru, men jeg er lidt fuck up i øjeblikket, så det må vente til bedre tider. Har lyst til at drikke mig hønestiv og bare glemme mig selv. Men det er sgu svært. Fortiden spøger...den fortid som jeg selv har skabt...hvornår bliver jeg voksen? Er der noget at sige til at man drikker...prøv du lige at vandre i mine fodspor, så ville du nok korse dig og drikke en kasse øller. Men ville du give op? Hvorfor? Fordi du har syndet? Hvem har ikke gjort det? Jesus? Er du nu helt sikker på det? Hvad med det lille søde figentræ som ikke havde gjort nogen fortræd? Hvor er præsterne henne på dette forum?
Ude og redde verden? Det er vist også nemmere end at tale om tingene med mig bank Nu vil jeg sætte denne skive på og huske på min Fader i himlen:

https://www.youtube.com/watch?v=CC5ca6Hsb2Q

Og hvis dette ikke kan få præsterne op af stolen, så skulle de måske lige lytte lidt til denne her:

https://www.youtube.com/watch?v=hH6AwvQ8Hn4

Hvad med at vi tager nogle stoffer sammen? Men hvem skal så passe på samfundet? Hvilket samfund? Har vi et samfund? Hvad er det baseret på? Et liv efter døden? Et liv før døden? Trosfrihed? Jeg tror på at du skal have en kugle for panden...afsted med dig...hvad siger du til det? Ragnerok? Og hvad så? Jamen...ville du sige noget? Har du ikke fortjent en kugle for panden? Hvorfor skulle vi lytte til dig? Så vi kan leve i fred med hinanden? Hvorfor det? Er vi ikke udødelige? Hvad er problemet så? Tror du ikke på Gud? Valhal? Vi kommer vidt omkring...sådan går det når man tager stoffer og du har ikke engang prøvet at ryge hash...hvad med at at blive lidt sindsyg? Har du prøvet det? At blive ligeglad med det hele?
Så skær da armen af mig...hvad betyder det? En arm mindre i verden....men jeg kan da stadigvæk danse yeah Hvor lang tid tager det at ændre denne verden? 7 år? Har jeg levet forgæves? Hvilke spørgsmål står du overfor? Er du hjernedød? Er vi ikke guder? I gamle dage var der ikke så meget pis med menneskerne...er jeg ikke født af guderne? Hvem var min mor? Hvem var min far? Hvad ved du? Jamen...har du ikke andet at sige? Jeg styrer denne samtale og du har ikke særligt meget at bidrage med for du er bare et menneske...født af forældre som ikke har tænkt særligt meget over tingene...jamen...der er ikke så meget mere at sige til dette...kan du forstå det? Jamen...jamen hvad? Du står overfor en gud, så hvad vil du sige? Er min skæbne i dine hænder? Hvad er jeg kommet for? For at stille dig til regnskab? Kan du klare det? Hvad har du bedrevet tiden med? Den tid som var stillet dig til rådighed? Kan du ikke forstå at folk er pisseligeglade med din dommedag? Jeg er ihvertfald...skååållll heart
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26500 - 07/11/2018 10:49 Re: Hvem skal vi lytte til? [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Kære alle

Jeg må hellere sortere øllerne fra og lave et ordentligt indlæg.

Som sådan har jeg sendt følgende spørgsmål afsted til Krishna folkene. Man kunne nok stille dem mange andre spørgsmål. Men disse burde være nok til at få dem på andre tanker. Det kan selvfølgelig være at jeg har overset noget og de kommer op med nogle fornuftige svar. Hvem ved...


-------------------------------------

Hej ....

Jeg har nogle spørgsmål angående faldet fra den åndelige verden.

For kan man falde alene?

Lad os sige at der kun er 1 som falder...hvad sker der herefter? Der er ikke andre som falder i dette scenarie, så...? Giver det mening at falde alene? Ville det ikke blive en kedelig oplevelse? Ingen at tale med?

Som jeg ser det forudsætter I at der er mange som falder...hvordan ellers fylde universet med levende væsner? Jeg er dog ikke sikker på at den tanke holder vand. Som sådan siger I (hvis jeg har forstået jer rigtigt) at den som falder starter med sit eget univers. Men dette ville jo afføde en masse universer hvor der kun er 1 indbygger. Vi mangler altså indbyggere i de enkelte universer. Dem kan vi ikke bare hente fra den åndelige verden. Som sådan starter alle jo med deres eget univers. Indbyggerne skal altså hentes fra de andre universer. Men hvis vi henter indbyggerne fra de andre universer, så vil disse universer jo stå tomme hen, så hvordan fylder I det enkelte univers med indbyggere? Det må I meget gerne forklare for mig. Og gerne fra begyndelsen. Der er nogle som falder...hvad sker der herefter? Bliver hver især udstyret med deres eget univers? Isåfald...hvor kommer indbyggerne i de enkelte universer fra? Kan I redegøre for dem?

------------------------------------

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk