annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19569 - 15/08/2015 08:40 Re: ateisme eller teisme... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Hvad mener du med "den altomfattende sandhed om verdens væren"...???
Mit svar: Dét, der står. Det er da vist ikke til at misforstå blinker

Du skriver:
Citat:
Du føler at din eksistens er et kærtegn fra et eller andet som du ikke kan/vil sætte ord på...og det er fint med mig.
Men kan vi bygge vores liv på dette kærtegn som du føler?
Mit svar: Jeg kan.

Du skriver:
Citat:
Kommer dit kærtegn fra et evigt sted eller en evig afsender?
Mit svar: Det har jeg ingen anelse om - og det ved du jo godt!

Du skriver:
Citat:
"Jeg tror ikke, vi mennesker har mulighed for "at gøre os kloge" her."
Hvad mener du med det?
Mit svar: Som jeg ser det, er det menneskeligt storhedsvanvid at tro, at vi mennesker på denne lille klode i dette univers skulle have sådanne evner.

Du skriver:
Citat:
- Rumi og hans digt...hvordan skal det forstås? Hvordan forstår du det?
Mit svar: Jeg kan ikke se, der er noget at misforstå.

Du skriver:
Citat:
Hvad har vi behov for? En evig dansepartner yeah
Mit svar: Du synes at have dette behov. yeah er mig selv - begejstret over at jeg eksisterer - i en eksisterende verden smiler

Mit spørgsmål til dig:
Hvad er det, der får dig til at tro på netop Johanne Agerskov?

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (15/08/2015 08:42)
Top Svar Citer
#19572 - 17/08/2015 10:52 Re: ateisme eller teisme... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære Arne

Jeg vil hellere sige, at jeg tror på "Vandrer mod Lyset!".

For mig er det interessante ikke Johanne Agerskov, men derimod "Vandrer mod Lyset!"...altså det der står i dette værk.

Jeg forstår desuden godt din begejstring over eksistensen, at du eksisterer og alt det her, men hvor længe holder din begejstring, hvis du (eller dit barn) bliver kidnappet, tortureret og myrdet?

I denne verden kan dine brødre og søstre gøre dig fortræd...men de kan ikke stoppe din eksistens og du kan ikke stoppe deres eksistens.

Hvad skal vi bygge vores liv på? Ateisme? Hvilken form? Min vilje ske? Din vilje ske? Vores vilje ske? Hvad er vores vilje?

Ateisterne vil til højre og teisterne vil til venstre blinker

Hvad skal børnene lærer i skolerne? At de er midlertidige væsner? At de er sendt ud på en rejse til intetheden? Hvor er børnene på vej hen? Det er ikke lige til at sige...måske er de på vej i armene på en galning?

Vi kan ikke allesammen være heldige, siger ateisterne, og forsætter med at sætte uheldige børn i verden.

Ja, de er sgu lidt skøre de ateister griner

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#19574 - 18/08/2015 09:00 Re: ateisme eller teisme... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Jeg vil hellere sige, at jeg tror på "Vandrer mod Lyset!".
For mig er det interessante ikke Johanne Agerskov, men derimod "Vandrer mod Lyset!"...altså det der står i dette værk.
"Vandrer mod lyset" er kort beskrevet her, og jeg citerer:
Citat:
På basis af en lang række spørgsmål stillede af seancekredsens deltagere ved flere seancer i perioden 1913-14, fremkom værket "Vandrer mod Lyset!". Mediet virkede kun som et intuitivt-inspiratorisk redskab for de manifesterende intelligenser, uden selv hverken at slette eller lægge noget til de givne meddelelser.
Værket fremtræder således som en direkte åbenbaring fra menneskehedens åndelige ledere. De, der giver sig i kast med at studere værket, må hverken dømme eller fordømme, før alle værkets tanker er nøje gennemtænkte. /Forlaget
Hjemmesiden har også et link til en "Samlende og afsluttende Oversigt", og dét, der står dér, må vel så være dét du tror på?

Hvis det er sandt, så respekterer jeg det naturligvis fuldt ud.
Men det overbeviser ikke mig.

Min opfattelse er jo den, at vi hér forsøger at "gøre os kloge" på noget, der ligger langt udover vi menneskers evner.
Jeg nøjes med oplevelsen af eksistens - som modsætning til det endnu mere ufattelige: ikke-eksistens.

Det fylder mig med begejstring - og kærlighed.
Og det er denne altomfattende kærlighed, der er min inspirator og vejviser i tilværelsen.
Mere behøver jeg ikke - mere gør jeg mig ikke noget håb om.

Mit spørgsmål til dig:
Hvad er det, der får dig til at tro på "Vandrer mod Lyset"?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#19575 - 18/08/2015 19:17 Re: ateisme eller teisme... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære Arne

Har du læst forordet til "Vandrer mod Lyset!"...?

Hvem er det som kommer med en historisk fremstilling?

Hvem spørger og hvem svarer?

Kunne denne altomfattende kærlighed som du taler om ikke være årsag til "Vandrer mod Lyset!"...?

Hvordan finder du ud af det?

Hvad med at få lidt kød på eksistensen...stil spørgsmål...få nogle svar...gør noget...mediter...læs bøger...tal med andre...stå op af graven...leg med ordene...dans som en stjerne yeah

Hvorfor tror jeg på "Vandrer mod Lyset!"...?

Jeg har altid troet på, at jeg er evig...at der er en åndelig verden...at livet er godt...og alt det bekræftiger "Vandrer mod Lyset!" mig i.

Samtidig har jeg så fået svar på en masse spørgsmål...svar som jeg kan leve og have det godt med.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#19577 - 19/08/2015 13:52 Re: ateisme eller teisme... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du spørger om jeg har læst forordet til "Vandrer mod Lyset!".

Det må være dette:
Citat:
I 1908 blev et jordisk medium kontaktet af intelligenser fra den åndelige verden. Årsagen var at man fra oversanselig side ønskede at gøre menneskeheden bekendt med en række forhold vedrørende dens oprindelse, Guds forhold til den og kampen mellem Lyset og Mørket - det gode og det onde. Man ønskede også at meddele Kristi sande lære, befriet for århundreders tildigtninger og forvanskninger samt nogle af de guddommelige love der gælder for alle levende væsener i universet.

På basis af en lang række spørgsmål stillede af seancekredsens deltagere ved flere seancer i perioden 1913-14, fremkom værket "Vandrer mod Lyset!". Mediet virkede kun som et intuitivt-inspiratorisk redskab for de manifesterende intelligenser, uden selv hverken at slette eller lægge noget til de givne meddelelser.

Værket fremtræder således som en direkte åbenbaring fra menneskehedens åndelige ledere. De, der giver sig i kast med at studere værket, må hverken dømme eller fordømme, før alle værkets tanker er nøje gennemtænkte. /Forlaget
Det har jeg jo netop ovenfor citeret - dog ikke det første afsnit.

Og med dine ledende spørgsmål får jeg det indtryk, at du søger at missionere til at tro på de drastiske - og ikke på nogen måde underbyggede - påstande fra "Vandrer mod Lyset" om, at være blevet "kontaktet af intelligenser fra den åndelige verden".
Det er jo frit i luften svævende påstande, der efter min mening lige så godt kan være løgn som sandhed.

Man kan vælge at tro på det, hvis ens sind er indrettet dertil, og det er jo fair nok, men for mig ligner sådanne påstande åndeligt hovmod - og især da, hvis man søger at pådutte andre at "omvende sig".

For mig er den slags kimen til alle de frygtelige religionskrige, menneskeheden har oplevet - og stadig oplever.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk