annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15834501
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395459
Et andet syn 2000662
Åndelig Føde 1586829
Jesu ord 1532710
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 227 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 16 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12296 - 21/02/2012 22:59 Re: At kaste med sten. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Belær mig venligst, Arne, for jeg har ingen anelse om, hvad det er for "perler", du har kastet til mig. Lad det ikke forblive en hemmelighed, ligesom svarene på alle de andre simple spørgsmål, som du ikke vil svare på.

Jeg har forsøgt på flere måder med enkle ord at forklare dig logikken i min holdning, og du må vel efterhånden være den eneste her, der ikke kan forstå den.

Som en sidste udvej griber du så til din ofte gentagne unode - citatfusk, i form af at tage en sætning ud af sin sammenhæng, og fortolke den uafhængigt af den kontekst, den blev fremsat i.

Det handler om, at Thomas gennem årene har beløjet både mig og andre, har svindlet med sin identitet adskillige gange, og har terroriseret debatten med at copypaste bibelcitater i store mængder trods masser af henstillinger fra andre debattører om at lade være.

Jeg har direkte spurgt dig, om du finder hans handlinger i orden. Det vil du ikke svare på. Hvorfor?

Men du mener altså, at jeg ikke har ret til at tage til genmæle, selv om jeg ikke har begået de samme "synder". Med andre ord, ønsker du at begrænse min ytringsfrihed, men ikke Thomas'. Dermed har du indirekte svaret på ovenstående spørgsmål.

Med din inddragelse af et bibelcitat og dit jævnlige præk om kærlighedsbudskabet har du dermed afsløret dig selv som hvad man på jævnt dansk kalder en stor hykler, både i bibelsk forstand og i dit syn på ytringsfriheden, som du åbenbart vil have forbeholdt Thomas og dig selv.

Så du behøver ikke at undre dig over, at jeg har lige så lidt respekt for dine hykleriske meninger som for Thomas' ditto. I er to alen af samme stykke. syg

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12297 - 22/02/2012 06:31 Re: At kaste med sten. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7231
Sted: Sydsjælland

Oles - forgæves - forsøg på at "stene" mig får selvfølgelig ikke noget svar smiler

Arne.
Top Svar Citer
#12298 - 22/02/2012 09:13 At sælge stene for brød. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Din steningsmetafor er faldet til jorden, Arne, for den kunne jo ikke holde til en nærmere analyse. Den viste blot endnu en gang din hykleriske indstilling til de idealer, du påberåber dig.

Det gør såmænd ikke noget, at du ikke svarer på pinlige spørgsmål om din moral, for din vægring ved at svare er i sig selv et svar. Endnu engang er det slået fast, at du ikke vil tage afstand fra Thomas' løgne og forsøg på bedrageri, og at du i stedet retter skytset mod hans ofre. Det rækker fint til at folk selv kan tage stilling til dit hykleri.

Thomas selv vil heller ikke tage afstand fra sine tidligere ugerninger, men kræver en betingelsesløs tilgivelse for at gå i dialog med nogen i debatten. Det er så op til folk selv at bedømme seriøsiteten i denne holdning, da det ikke er første gang, han har stillet dette krav, for derefter at fortsætte i sin gamle stil med løgne og hykleri.

Ingen andre end dig og Thomas ser ud til at have ønske om at begrænse ytringsfriheden. Selv er jeg stor tilhænger af den, for alle afslører jo sig selv gennem den måde, de anvender den på. Uoverensstemmelser mellem ord og handlinger træder tydeligt frem, og ligeså indstillingen til andre debattører.

Mine idealer er bl.a. at bibringe debatten noget brugbar viden, at bekæmpe løgn og hykleri og at forsvare ytringsfriheden og retten til trosfrihed, herunder også retten til at være fri for tro. De idealer deler du åbenbart ikke, så derfor søger du altid at gøre diskussioner med mig til en konflikt frem for et forsøg på forståelse.

Det bliver nok aldrig anderledes, Arne, for dit "kærlighedsideal" er blot en abstrakt forestilling, der ikke indbefatter de mennesker, som du konfronteres med i det daglige. Men som i de fleste af livets forhold, er det ikke ens ord, der har betydning, men ens handlinger.

Dine handlinger her på debatten viser klart, hvad du går ind for og hvad du er. ler

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12299 - 22/02/2012 09:47 Re: At sælge stene for brød. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7231
Sted: Sydsjælland

Til hvem der har fulgt ovenstående dialog:

Det, jeg greb fat i, var Oles ord:
Citat:
- da jeg ikke har begået nogen af de synder, som jeg anklager Thomas for, er jeg berettiget til at kaste både den første sten og flere, hvis det behøves.
Enhver kan jo se dette trick, der skulle give Ole frie hænder til at svine en meddebattør til.

Forholdet mellem de to debattører, Ole og Thomas, er jo deres sag - ikke min - men at snyde sig så åbenlyst til retten til uhæmmet at "stene", det bør efter min mening holdes i fokus.

Jeg har ikke set Ole være i stand til at forsvare sine egne ord - det er jo heller ikke muligt - og Ole er jo, kan alle se, ikke "stor" nok til at kunne overvinde sig selv til at tilbagekalde sine så uheldige ord.

I stedet forsøger Ole så at skifte emne og angriber bl.a. min moral og troværdighed.
Sådanne angreb - fra et menneske som Ole - synes jeg imidlertid ikke fortjener andet end at ignoreres smiler

Arne.
Top Svar Citer
#12300 - 22/02/2012 11:29 Re: At sælge stene for brød. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jamen, hvorfor ignorerer du det så ikke, Arne?

Dit forsøg på at gentage dit citatfusk virker ikke på mennesker, der er i besiddelse af en lille smule sund fornuft.

Din agenda er helt klar. Du vil forsvare Thomas ret til at svine hvem som helst til, men ikke ofrenes ret til genmæle.

Hvad jeg har skrevet om Thomas, og hvad jeg har skrevet om dig, kan alt sammen dokumenteres, uanset hvor ubehageligt det er for dig, at dit hykleri bliver afsløret.

Det ytrer sig tydeligt gennem din vægring ved at besvare spørgsmål om din moral. Finder du Thomas opførsel på denne debat gennem årene, med anonyme smædeskrivelser og løgne om andre debattører i orden? Bekend kulør, Arne, så alle kan se, hvor du står!

Troværdighed opnår man ikke ved at nægte at besvare spørgsmål om sin holdning til konkrete emner. Jeg står ved hver en ting, jeg har skrevet, og jeg besvarer gerne alle spørgsmål om dem. Men dine fortolkninger af løsrevne sætninger står jeg selvfølgelig ikke ved, og sådanne krumspring vil enhver anden debattør også protestere imod.

Det tilkommer ikke dig at forklare, hvad andre mener med deres indlæg. Er du i tvivl om meningen, kan du jo bare spørge. Men det hjælper ikke at spørge dig om din mening, når dine udtalelser er i indbyrdes modstrid, for du vil jo ikke ud med din holdning til konkrete stridspunkter.

Det kan fornuftige mennesker kun tolke som, at du ikke vil være dem bekendt, og derfor ønsker at tilsløre dem.

På det grundlag giver jeg ikke fem flade øre for din troværdighed, Arne.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 16 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 16 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 10:26
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Unicef: 100.000 palæstinensere er flygt..
10/05/2024 13:07
Russiske sabotagegrupper har forsøgt at..
10/05/2024 12:22
Nyt it-system holder Sygeforsikring Danm..
10/05/2024 12:21
Storbritanniens økonomi er ikke længer..
10/05/2024 12:10
Harry og Meghan er rejst til Nigeria for..
10/05/2024 11:47
Nyheder fra Religion.dk