annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10246 - 14/10/2010 17:50 Re: Jesus [Re: Hanskrist]
Visdommen
Uregistreret

du er Jesus freak

Det kommer an på, hvad du mener. Jeg tror på Jesus, når han siger, at hans ord er af Gud. - For jeg erkender deres sandhed i mit hjerte.

Men jeg idoliserer ikke Jesus, som de religiøse gør det. Mange kristne tilbeder ham ikonisk gennem salmesang og krucifikser, men hævder samtidig at han ingen krav stiller til mennesket om at udvikle sig i medfølelsens og uselviskhedens ånd.

Nu har du allerede fået mulighed for at smage på nogle af hans Himmelske bud. Lyt videre:

"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor."
(Lukas 6, 46-49)

- Det er altså ikke nok at sige "herre, herre"... vi må også efterleve hans ord i og fra hjertet. Ellers er der ingen tro - 'troen' vil da være et hult begreb.

Du kan føle dig tilfreds og godt tilpas med Jesu ord som bibelfundamentalisterne gør det og har gjort det i generationer.

Bibelfundamentalisterne/stærkt religiøse mennesker føler sig desværre ikke godt tilpas med Jesu ord, men irriteres ofte hvis man fremhæver disse. De diskuterer mange emner - og bruger gerne bibelcitater, f.eks. Paulus' ord - men afviser kontant og konsekvent at Jesus stiller krav til os mennesker om at udvikle os i medfølelsens og uselviskhedens ånd. Jesu bud skæres konsekvent fra af de stærkt religiøse. Og så længe de religiøse fremstår som repræsentanter for Jesus, vil mange slet ikke få at høre, hvad han talte.

Top Svar Citer
#10247 - 14/10/2010 18:00 Re: Jesus [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3669
Sted: Nørresundby
Bibelfundamentalisterne/stærkt religiøse mennesker føler sig desværre ikke godt tilpas med Jesu ord, men irriteres ofte hvis man fremhæver disse. De diskuterer mange emner - og bruger gerne bibelcitater, f.eks. Paulus' ord - men afviser kontant og konsekvent at Jesus stiller krav til os mennesker om at udvikle os i medfølelsens og uselviskhedens ånd. Jesu bud skæres konsekvent fra af de stærkt religiøse. Og så længe de religiøse fremstår som repræsentanter for Jesus, vil mange slet ikke få at høre, hvad han talte.


der er noget du totalt har misforstået som Rubæk og andre også misforstår det. Det er ikke det der bliver påpeget, men der bliver påpeget men at man skal ha Gud ind i sit liv eller over sit liv.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10255 - 15/10/2010 15:07 Re: Jesus [Re: Hanskrist]
Visdommen
Uregistreret

man skal ha Gud ind i sit liv eller over sit liv.

Mennesket får Gud ind i sit liv, når det holder fast ved Jesu ord. Gud er Jesus' Fader, og hvad Han taler til Jesus, taler Jesus til mennesket. Lån ører og hold fast i de Himmelske ord, for at Gud må komme ind i dit liv.

"Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham."
(Johannes 14, 21)
Top Svar Citer
#10259 - 15/10/2010 15:49 Re: Jesus [Re: ]
Anonym
Uregistreret

at følge dig er begyndelsen på en introvert psykose og demens er næste ledsagerfænomen,,,

hvis du forstår urkristendommen var det er social politisk bevægelse i verden (det var en ny måde at organisere sig på i verden med hinanden og man skulle kunne værge sig og der var ikke tid til at drikke Jesu ord, dermed ville samfundet, urmenighederne være gået til grunde)

og det sidste man gjorde var at inducere religiøs visdom i sit sind, bevidsthed

at man formår at spille skak på højeste plan er altså ikke bevis på at man forstår sig på religionshistorie, socialpolitik og psykiatri (teologi)

men hvis du er glad for den Jesus som forskellige teologiske biografier har efterladt dig, så hyg du dig med det
Top Svar Citer
#10260 - 15/10/2010 15:52 Re: Jesus [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"at følge dig er begyndelsen på en introvert psykose og demens er næste ledsagerfænomen"

- Tak for din kvikke bemærkning. Du stråler af vid!! (Øv, hvor er jeg misundelig). Du kan nu smykke dig med titlen af psykiater smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Beredskab er nu i normal drift: 'Børsen..
25/04/2024 11:56
Politisk ordfører går i rette med krit..
25/04/2024 11:11
Bager har bagt 25 procent færre hveder ..
25/04/2024 10:53
Nyheder fra Religion.dk