1
registreret
(1 usynlig),
197
gæster og
220
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#10246 - 14/10/2010 17:50
Re: Jesus
[Re: Hanskrist]
|
|
du er Jesus freak
Det kommer an på, hvad du mener. Jeg tror på Jesus, når han siger, at hans ord er af Gud. - For jeg erkender deres sandhed i mit hjerte.
Men jeg idoliserer ikke Jesus, som de religiøse gør det. Mange kristne tilbeder ham ikonisk gennem salmesang og krucifikser, men hævder samtidig at han ingen krav stiller til mennesket om at udvikle sig i medfølelsens og uselviskhedens ånd.
Nu har du allerede fået mulighed for at smage på nogle af hans Himmelske bud. Lyt videre:
"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor." (Lukas 6, 46-49)
- Det er altså ikke nok at sige "herre, herre"... vi må også efterleve hans ord i og fra hjertet. Ellers er der ingen tro - 'troen' vil da være et hult begreb.
Du kan føle dig tilfreds og godt tilpas med Jesu ord som bibelfundamentalisterne gør det og har gjort det i generationer.
Bibelfundamentalisterne/stærkt religiøse mennesker føler sig desværre ikke godt tilpas med Jesu ord, men irriteres ofte hvis man fremhæver disse. De diskuterer mange emner - og bruger gerne bibelcitater, f.eks. Paulus' ord - men afviser kontant og konsekvent at Jesus stiller krav til os mennesker om at udvikle os i medfølelsens og uselviskhedens ånd. Jesu bud skæres konsekvent fra af de stærkt religiøse. Og så længe de religiøse fremstår som repræsentanter for Jesus, vil mange slet ikke få at høre, hvad han talte.
|
|
Svar
|
|
|
#10255 - 15/10/2010 15:07
Re: Jesus
[Re: Hanskrist]
|
|
man skal ha Gud ind i sit liv eller over sit liv.
Mennesket får Gud ind i sit liv, når det holder fast ved Jesu ord. Gud er Jesus' Fader, og hvad Han taler til Jesus, taler Jesus til mennesket. Lån ører og hold fast i de Himmelske ord, for at Gud må komme ind i dit liv.
"Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham." (Johannes 14, 21)
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|