annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4778479
Et andet syn 1198755
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 973961
Jesu ord 834512
Spirituel omsorg 784424
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 16 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 55 af 55 < 1 2 ... 53 54 55
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29495 - 03/04/2020 23:43 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 499
Sted: Odense, Danmark
NYHED

Jeg kan ikke her i denne tråd slette/redigere mine emner og derfor oplyser jeg jer om følgende:

Nu er alle de resterende emner på min Facebook profils væg dem, som min gode bekendte synes godt om. Vi er sådan faktisk enige om hvilke, der var for dårlige. Jeg har derfor i den lige slettet seks flere emner. Nu har jeg tilbage der emner, der ikke er for lange og de har ikke ustruktureret for mange synspunkter.

´Heldigvis´ er det sådan i nuet som med evigheden, at mine skriverier ikke er en ny religion, hvor de dermed ikke er højtidelige alligevel. Af den grund minder jeg jer om, at i her ignorerer emnerne:

1. massemediekampen
2. jeg er
3. helligåndens rige som en guddommelig indgriben er den frie vilje
4. stor selvrealisering
5. dommedag
6. et fornyet liv
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#29512 - 06/04/2020 01:21 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 499
Sted: Odense, Danmark
VERDENS LYS

J: " Men et håb der er gået i opfyldelse, er ikke et håb, for når man ser noget man har håbet på, bliver man så ved med at håbe på det? "

Det lader til, at der er håb for dig i dit spørgsmål, selv om jeg ikke er enig med dit synspunkt.

Biblen, NT - Lukas: " Jesus kom også til Nazaret, hvor han var
vokset op. På sabbatten gik han efter sædvane ind i synagogen, og han rejste sig for at læse op. Man rakte ham profeten Esajas' bog, og han åbnede den og fandt det sted, hvor der står skrevet:
Herrens ånd er over mig,
fordi han har salvet mig.
Han har sendt mig
for at bringe godt budskab til fattige,
for at udråbe frigivelse for fanger
og syn til blinde,
for at sætte undertrykte i frihed,
for at udråbe et nådeår fra Herren.
Så lukkede han bogen, gav den til tjeneren og
satte sig, og alle i synagogen rettede spændt øjnene mod ham. Da begyndte han at tale til dem og
sagde: »I dag er det skriftord, som lød i jeres ører,
gået i opfyldelse.« Alle gav de ham deres bifald og
undrede sig over de nådefulde ord, som udgik af
hans mund, og de spurgte: »Er det ikke Josefs
søn?« Han svarede dem: »I vil sikkert bruge denne talemåde mod mig: Læge, læg dig selv! og sige:
Vi har hørt om alt det, der er sket i Kapernaum;
gør det samme her i din hjemby!« Men han sagde:
»Sandelig siger jeg jer: Ingen profet er anerkendt
i sin hjemby."

En fremmede kvinde har sagt til mig på det seneste i en samtale til mine ord om ingen egoisme og mit livs kald: " Du taler om noget, der lyder som ren kærlighed. Det er profet." Jeg kommenterede derefter: " Selverklærede profeter er upopulære, hvilket jeg sagtens forstår vedrørende selvhøjtidelighed. Jeg er således ligeglad med religiøse højtider, personligt hyldende fester og min hvert år fødselsdag. Jeg kan derfor heller ikke li, at der på min kaldender er særlige helligdage om helgener og profeten Jesus med speciel status som Kristus fra religionen Kristendommen. Ifølge projekt OPLYSTHED er alle lige som medmennesker, hvor der intet job er for ledere over folk og den er også uden religiøse titler. Derfor opfatter jeg ikke mig selv som en Profet.

Folk fra fortiden i min hjemby, de kender mig ikke som, jeg er. Jeg er et ægte åbenbarende vidnesbyrd på sandheden om, at der er håb for menneskeheden, Jordens natur og Himmeriget. Jeg har sådan opfyldt Biblens lovede glædesbudskab i det nye testamente. Fryd jer derfor nu, fordi det guddommeligt gode sker i nutiden. Helligånden er et virkeligt håb i mig, der også for jer gælder i fremtiden endda tilmed forevigt.
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#29606 - 17/04/2020 22:43 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 499
Sted: Odense, Danmark
DEN UDVALGTE

Dette er faktisk en god opsummering om mit livs mening. Jeg er ikke særligt udvalgt, fordi jeg beskriver altså også folket sådan og alle er i virkeligheden lige. Nye og gamle læsere kan her danne sig et hurtigt overblik om alle mine emner på en let forståelig enkel måde. Alle idag har Helligånden som ubevidst, mindre eller mere vågent eller helt bevidst, fordi Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et.

J spørger: "Du snakker tit om den hellige ånd. Mener du, at du er blevet skænket den?"

Jeg genfortæller ikke igen noget så skæbnebestemt perfekt en i mit liv kontekst, hvor jeg opdagede senere hen, at det hænger sammen med et indhold i Biblens både GT og NT. Jeg blev født med Helligånden, men det var først fra min fyrre års alder, at jeg lykkeligt på den overvældende måde videre frem til stadig nu i et kald oplever åbenbarende en indvielse, der handler om min dåb (pagt), hvilket ifølge min fortolkning er om forskellige emners betydning som eksempelvis dåb, frelsen, nadver, med Helligånden en forvandlende renselse imod egoistisk sygelig ondskab og det urene fysisk/psykisk til et godt liv, Himmeriget der kommer idag, en guddommelig viljes plan for både personligt mig og verden, en mulig snart ny folkelig omvendelse. Jeg har engang også tilmed oplevet om det to for mig overbevisende tegn, hvor det ene var en ´båd´ og det andet ´vand´ og meningen med dem fattede jeg ikke endnu helt på daværende tidspunkt. Om dette fortalte et tidligere medlem af en kristen sekt til mig: "Nå, så du ved ikke, at et af de kristne symboler er en fisk?" Der er ifølge Biblen det såkaldte udvalgte folk, men jeg ved helt sikkert med min livserfaring, hvordan det føles, at jeg er en udvalgt.

Er Helligånden mig blevet skænket? Ja! Som en allegorisk (billedlig) afklaring om blandt andet min rolle. På det seneste er jeg blevet oplyst om noget, der minder om nogle ord fra Biblens både GT og NT som: "Herrens (Guds) ånd er over mig, fordi han har salvet mig."
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#29694 - 24/04/2020 16:09 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 499
Sted: Odense, Danmark
DEN VERDENSOMSPÆNDENDE ÅNDSUDGYDELSE SKER IDAG

Her i denne tekst nævnes en række ord, der i citaterne som et mønster gentages, hvor jeg faktisk først lidt senere efter dette skriveri opdagede en deri sammenhængende kontekst. Når du ved det, kan du måske forstå sådan noget om dem alle, fordi de på forskellige måder handler om ´udgydelse´ fra Gud (Det guddommelige) over nogen, mange og menneskeheden. De ord i citaterne er: Udgyde, blod, ånd, ild, kappe, over, nadver og måltid. Min forklaring på indledningen af emnet findes ved dens slutning. Jeg genkender relevant noget af indholdet fra mine forrige emners åbenbaring.

J citerer Jesus ord: "Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på. Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation." Jeg svarer:

Biblen, GT - Joels bog (profeti om Guds ´Åndsudgydelsen´ de sidste dage): " Jeg vil udgyde af min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres unge skal se syner, jeres gamle skal have drømme. Selv over mine trælle og trælkvinder vil jeg udgyde min ånd i de dage, og de skal profetere."

Biblen, GT - Anden Kongebog (Kapitel 2 om profeten Elias kappe): "Så samlede han kappen op, som var faldet af Elias, og gik tilbage og stillede sig ved Jordans bred. Han tog kappen, som var faldet af Elias, slog på vandet med den og sagde: »Hvor er nu Herren, Elias' Gud?« Da han slog på vandet, delte det sig, og Elisa gik over. Da nu profeterne fra Jeriko så ham på afstand, sagde de: »Elias' ånd er kommet over Elisa!"

Biblen, NT - Matthæus (Johannes døberen): "Jeg døber jer med vand til omvendelse; men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild."

Biblen, NT - Matthæus evangeliet (Jesus): "Men jeg siger jer at enhver som vedvarende er vred på sin broder, skal stå til ansvar over for domstolen; og enhver som tiltaler sin broder med et skældsord der ikke tåler gengivelse, skal stå til ansvar over for den øverste domstol; mens enhver der siger: ’Din foragtelige tåbe!’ vil være hjemfalden til ilden i Gehenna."

Biblen, NT - Johannes Åbenbaring (profeti) om ildsøen. En sø er vand, hvor man ved dåben dengang med ydmyghed kom ned under dette.

Biblen, NT - Johannes (´Åbenbaringen´ om en profeti): "Og jeg så himlen åben, og se, der var en hvid hest, og han, der rider på den, hedder Tro og Sanddru, og han dømmer og strider med retfærdighed. Hans øjne er som luende ild, på hovedet har han mange kroner, og han har et navn indskrevet, som ingen kender undtagen han selv. Han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord. Hærene i himlen fulgte ham på hvide heste og var klædt i lysende rene linnedklæder. Ud af hans mund står et skarpt sværd, som han kan slå folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter og træde Gud den Almægtiges harmes og vredes vinperse. På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet: Kongernes Konge og Herrernes Herre.

Biblen, NT - Johannes (åbenbaring om rytterens på den hvide hest sejr over dyret): " Og jeg så en engel stå i solen. Den råbte med høj røst til alle de fugle, der flyver midt oppe under himlen: »Kom, saml jer til Guds store måltid."

Denne profeti om rytteren på den hvide hest sammenligner jeg med en anden, der også var fra ham om Helligånden som Talsmanden, hvilket du gerne selv må undersøge mere om.

Biblen, NT - Lukas (Jesus): "Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget."

Biblen, NT - Matthæus (Jesus sidste nadver med hans disciple): "Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige."

I både GT og NT er der flere gange noget om et festmåltid, men jeg gengiver ikke alle eksemplerne på det.

Bemærk, udgydelse beskrives:
Metaforisk = ånd, ild, kappe.
Konkret = blod, nadver ( brød og vin ), mad.

Jeg har tidligere nævnt noget om den moderne fri fortolkning af den slags emner og ting. Denne storslået begivenhed sker ikke på kun en dag, men fra nu af igennem tiden som en god udvikling med generel forbedring, fremgang og fremskridt, hvor flere og flere både folk og steder i verden bliver forandret til den nye verdensorden og forenet menneskehed. Biblen kalder det for Tusindårsriget.
_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
#29708 - 26/04/2020 09:10 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Indlæg: 499
Sted: Odense, Danmark
Mit forrige emne var for dårligt, så her er en bedre version og i kan meget med meget mere struktureret redigering følge alle mine emner i min Facebook profil:


DEN VERDENSOMSPÆNDENDE ÅNDSUDGYDELSE IDAG

Her i denne tekst nævnes en række ord, der i citaterne som et mønster gentages, hvor jeg faktisk først lidt senere efter dette skriveri opdagede en deri sammenhængende kontekst. Når du ved det, kan du måske således forstå noget mere om dem alle, fordi de på forskellige måder handler metaforisk om ´udgydelse´ fra Gud (Det guddommelige) over nogen, mange og menneskeheden. De ord i citaterne er: Udgyde, blod, ånd, ild, kappe, over og måltid. Jeg genkender relevant indholdet her fra mine forrige emners åbenbaring, hvor mit på det seneste - menneskets guddommelighed - var om en ´kappe´ og i nogle af de andre også blandt andet ´mad´ og ´nadveren´ med brød og vin (blod). Jeg har ydermere ved åbenbaring oplevet noget om Helligåndens betydning og Biblens hellige tal, der uden religion var min selvstændige indvielse, pagt og dåb, som jeg senere i mit liv genkendte i GT og NT.

Jeg har tilmed for længe siden oplevet nogle guddommelige tegn, der var en ´båd´ og ´vand´, hvor jeg senere opdagede, at et af de fra Urkristendommen hemmelige symboler var en fisk, hvilket idag bruges officielt af kristne. Både i Biblens GT og NT er der flere fortællinger om en båd (skib), vand og fisk, men dette forklarer jeg ikke teoretisk nærmere om igen som genfortælling. Først nu på Wikipedia Den frie encyklopædi finder jeg ud af, at fiskens sådanne betydning er: "I de første århundreder efter Kristi fødsel, da den nye tros tilhængere ofte var udsat for forfølgelse, brugtes fisken som gensidigt kendetegn mellem kristne. Årsagen er, at det græske ord for fisk ἰχθύς, også transliteret som ΙΧΘΥΣ eller ΙΧΘΥϹ, kan ses som forbogstaverne i: Iésous Christos Theou (h)Yios Sótér (Jesus Kristus, Guds søn, frelser)." Ifølge en artikel på siden Kristendom.dk af Per Bilde Dr.theol. professor ved Afdeling for religionsvidenskab på Aarhus Universitet om denne fisk: "Ligesom man i kristendommen tidligt forbandt disse brød med nadverens brød, gjorde man det samme med fiskene. Jesus er på den måde kendt som en fisk, hans disciple menneskefiskere og sådan med Helligånden om folks omvendelse."

Jeg har ikke behov for en religiøs identitet og idag er jeg ikke kristen, men mit sprogbrug var derfor dengang anderledes. Engang på internettet spurgte meget nysgerrigt en kristen profil med et anonymt korsridderbillede ind til, hvad jeg mente med min udtalelse, hvilket selv jeg endnu ikke vidste noget om, der var: "Guds ild fra himlen kommer over menneskeheden i verden."

Profilen J citerer Jesus ord: "Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på. Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation." Jeg svarer:

Biblen, GT - Joels bog (profeti om Guds (Det guddommelige´s) ´Åndsudgydelsen´ de sidste dage): " Jeg vil udgyde af min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres unge skal se syner, jeres gamle skal have drømme. Selv over mine trælle og trælkvinder vil jeg udgyde min ånd i de dage, og de skal profetere."

Biblen, GT - Anden Kongebog (Kapitel 2 om profeten Elias kappe): "Så samlede han kappen op, som var faldet af Elias, og gik tilbage og stillede sig ved Jordans bred. Han tog kappen, som var faldet af Elias, slog på vandet med den og sagde: »Hvor er nu Herren, Elias' Gud?« Da han slog på vandet, delte det sig, og Elisa gik over. Da nu profeterne fra Jeriko så ham på afstand, sagde de: »Elias' ånd er kommet over Elisa!"

Biblen, NT - Matthæus (Johannes døberen): "Jeg døber jer med vand til omvendelse; men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild."

I Biblen, NT - Johannes Åbenbaring (profeti) er der noget om ildsøen. En sø er vand, hvor man ved dåben dengang med ydmyghed kom ned under dette. Jeg opfatter, at ildsøen handler metaforisk om en spirituel ilddåb i verden med mennesker, fordi et aspekt ved Helligånden er ild som noget guddommeligt, der er lyset.

Biblen, NT - Johannes Åbenbaringen (profetien om rytterens på den hvide hest sejr over dyret): "Og jeg så himlen åben, og se, der var en hvid hest, og han, der rider på den, hedder Tro og Sanddru, og han dømmer og strider med retfærdighed. Hans øjne er som luende ild, på hovedet har han mange kroner, og han har et navn indskrevet, som ingen kender undtagen han selv. Han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord. Hærene i himlen fulgte ham på hvide heste og var klædt i lysende rene linnedklæder. Ud af hans mund står et skarpt sværd, som han kan slå folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter og træde Gud den Almægtiges harmes og vredes vinperse. På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet: Kongernes Konge og Herrernes Herre.............Og jeg så en engel stå i solen. Den råbte med høj røst til alle de fugle, der flyver midt oppe under himlen: »Kom, saml jer til Guds store måltid."

Denne profeti om rytteren på den hvide hest sammenligner jeg med en anden, der også var fra ham om Helligånden som Talsmanden, hvilket du gerne selv må undersøge mere om.

Biblen, NT - Matthæus (Jesus sidste nadver med hans disciple): "Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige."

I både GT og NT er der flere gange noget om et festmåltid, men jeg gengiver ikke alle eksemplerne på det.

Denne storslået begivenhed sker ikke på kun en dag, men det er en god udvikling til den generelt omfattende forbedring, fremgang og fremskridt, hvor flere og flere både folk og steder i verden forandres til den nye verdensorden og forenet menneskehed. Biblen kalder det for Tusindårsriget.

_________________________
Gerth Drost
Top Svar Citer
annonce
Side 55 af 55 < 1 2 ... 53 54 55


Seneste indlæg
Vi læser det Nye Testamente
af Thomas
05/06/2020 16:35
Mellemrummet
af Anonym
04/06/2020 11:04
Så er der linet op...
af ABC
04/06/2020 01:59
Lyser på vej
af somo
02/06/2020 16:53
Klima- og Corona-krise
af Gerth
02/06/2020 05:16
Nyheder fra DR
Terror-manifest har kunnet købes i Danm..
05/06/2020 18:29
Farvel til kæmpeskildpadder og næsehor..
05/06/2020 18:20
Publikum dropper biffen: 'Der kommer til..
05/06/2020 18:11
Kan du tale fortroligt med din far? Fler..
05/06/2020 18:05
Partier tager godt imod lempet forsamlin..
05/06/2020 17:48
Nyheder fra Religion.dk
Ansigtslæser Fattima Loreen: Ansigtet a..
04/06/2020 06:20
Hvorfor fejrer vi fars dag?
03/06/2020 06:10
Ahmed Akkari: Kristi himmelfartsdag bør..
02/06/2020 06:16
Religionsanalysen: Troens rolle i nutide..
28/05/2020 09:21
Tema: På tværs af religionerne
28/05/2020 09:08