annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16 - 31/03/2008 10:41 Hykleren Brian Fyhn og Kristeligt Dagblads debat.
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Fri os for hykleriet, Brian!

Som bekendt er jeg blevet udelukket fra onlinedebatten, officielt fordi jeg skulle have overtrådt debatreglerne, men i virkeligheden fordi jeg begik den helligbrøde at sætte spørgsmålstegn ved debatredaktionens administration af egne regler. Jeg er derfor nødsaget til at skrive min mening her i denne debat, hvor der er betydeligt højere til loftet med hensyn til ytringsfrihed.

Hvad der ikke er alle bekendt er, at Brian Fyhn, despoten Peter Fischer-Nielsen og hans forlængede arm, fundamentalisten Jacob Fønsbo, også har blokeret min adgang til at læse debatten, en totalt unødvendig reaktion, som i hvert fald er i strid med lovens ånd om ikke dets bogstav. Det handler ikke bare om deres ret til at bestemme, hvad der skal stå i deres internetdebatter, men om et indgreb i min ret til at læse, hvad de skriver om mig. Det ville svare til at Kristeligt Dagblad skrev kritisk om mig, og samtidig udstedte en ordre til alle landets aviskiosker om, at de ikke måtte lade mig købe eller læse bladet.

Hykleren Brian Fyhn, som bringer tanken hen på Jeppe i baronens seng, benytter sig selvfølgelig af dette til at fremsætte løgnagtige påstande om de forhold, der førte til min udelukkelse. I den kopi, som jeg ad omveje har modtaget, hævder han bl.a. at hans moderatorfunktion kun omfatter sletning af blasfemiske illustrationer og anonyme primitive provokationer, som han angiver et par eksempler på.

Det er lodret løgn. Brian har ud fra personlige sympatier og antipatier slettet eller redigeret i adskillige andre indlæg, bl.a. mine, og har samtidig tilladt grove anonyme smædeskrivelser mod debattører, som han var uenig med. Senest slettede han sætningen: "Men hvor skulle en ignorant vide det fra." fra et indlæg, hvor jeg korrigerede en anonym historieforfalskers oplysninger. Efterfølgende tillod han så den anonyme at kalde mig "en naiv,godtroende og dum pladderhumanist".

Hvem fik en henstilling om at "redigere mit indlæg"? Det gjorde jeg selvfølgelig, mens den anonyme smædeskriver og historieforfalsker med Brians velsignelse kunne fortsætte med sine smæderier.

Nu er det jo svært at afgøre, hvad der i virkeligheden ligger bag. Er det blot Brian Fyhns Jeppe-på-bjerget-magtbrynde, som er typisk for hans og andre små ånders svigtende dømmekraft, når de vågner op i baronens seng, eller var det et bevidst forsøg fra de bagvedlurende Kristeligt Dagblad censorer på at konstruere en undskyldning for at lukke af for en berettiget kritik? Det kan vi ikke vide, men holdningen fra Kristeligt Dagblads redaktion i tidligere sager kunne tyde på det.

Men vi skylder alligevel hykleren Brian tak, fordi han kom til at tale over sig i et tidligere indlæg. Han skrev, at hans vigtigste opgave var at starte nye debatter. Det har han og debatredaktionen da også været flittige til. Pudsigt nok refererer de næsten alle til artikler på Kristeligt Dagblads hjemmeside, som man så lige skal over at læse først, og endnu engang få stukket Kristeligt Dagblads fristende tilbud om en gratis abonnementsperiode i næsen.

Åben og ærlig markedsføring er OK, men de moralsk anløbne metoder som Kristeligt Dagblad her anvender, stinker langt væk. Det bliver mere og mere klart, at Kristeligt Dagblads redaktion hverken har respekt for ytringsfriheden eller for læsernes/debattørernes meninger. Der redigeres ikke efter at skabe et sandt billede af, hvad der rører sig i den danske befolkning, men udelukkende efter snævre kommercielle interesser.

Hvad hjælper det med en pæn facade, hvis baggården er fyldt med snavs og rotter.

Det er denne topstyrede censurpolitik, der fik Arentzen til at tage sit gode tøj og gå, og i stedet starte Trosfrihed.dk hvor det kun er lovens begrænsninger af ytringsfriheden, der skal være gældende. Hen ad vejen skal det nok vise sig, at denne debat vil blive betydeligt mere spændende og indholdsrig end Kristeligt Dagblads censurerede debatter. Lad dem ligge, som de har redt.

Mvh

Ole Bjørn ;)





Top Svar Citer
#17 - 31/03/2008 11:18 Re: Hykleren Brian Fyhn og Kristeligt Dagblads debat. [Re: ole bjørn]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære Ole

Jeg kan kun give dig ret i, at Brian og KD er hyklere. Dengang brian var moderator sammen med mig på den gamle debat, skrev han følgende til en debattør "Som debattør syntes jeg du er en lille pubertær skid, som keder sig foran skærmen om aftenen, at du ikke er en indtørret plet på lagnet må vi græde over"

Indlægget kan ses her

Dengang fik brian også mulighed for at opleve at der var højt til loftet på den gamle debat, men selv ønsker han ikke at give andre samme mulighed. Hvad kalder man det?
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#24 - 31/03/2008 17:16 Re: Hykleren Brian Fyhn og Kristeligt Dagblads debat. [Re: ole bjørn]
Kirsten Offline
ny
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 12
Sted: Frederiksberg
Ja, så stopper Brian som moderator! :cry:

Nu siger han, at han ikke slettede tråden med flæskesværstegningen, men den er bare i "skraldespanden" og han mener åbenbart heller ikke, at jeg som troende kristen kunne tillade mig at lægge et billede af flæskesvær ind for at drille muslimer. :grin:

Men Ole, kunne du ikke skrive et læserbrev til KD? Det kunne da være interessant at se, om man ville bringe det i avisen - nå, det gør de vel ikke! ;)

Venlig hilsen

Kirsten
_________________________
Summen af dine ord er sandhed, og alle dine retfærdige bud gælder i evighed. Salme 119:160
Top Svar Citer
#26 - 31/03/2008 18:45 Re: Hykleren Brian Fyhn og Kristeligt Dagblads debat. [Re: Kirsten]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Kirsten.

Lad os koncentrere os om at få denne debat op at stå, og lad glemslens mørke brede sig over online debatten. Jeg har overhovedet ingen tillid til Kristeligt Dagblads redaktion, efter at deres foragt for debattørerne er blevet så tydeligt demonstreret og de har hyret en fundamentalist som administrator.

Dette her er kun en midlertidig løsning mens vi formgiver den nye debat, som vi også hen ad vejen vil udvikle i samarbejde med støtteforeningen Trosfrihed, som vil være en realitet om få uger.

Hilsen Ole Bjørn.
Top Svar Citer
#31 - 31/03/2008 22:29 Re: Hykleren Brian Fyhn og Kristeligt Dagblads debat. [Re: ole bjørn]
Stausholm
Uregistreret

Nu må man sige at reaktionerne ovenpå Ole Bjørns tvungne exit, er mangefold større end på Brians frivillige afgang som moderator.

Lige for øjeblikket føles det nærmest lidt panisk håbløst derovre, det virker som om scenen er stille og roligt ved at blive overtaget af nogle få, meget aktive anonyme plus den nye invasion af JV.
Den nye admin er næsten pinagtig usynlig, jeg kan ikke rigtig afgøre om det er stilhed før stormen (udrensningen) eller om det er regulær panik før lukketid.

Jeg håber vi opnår at gøre det der aldrig var muligt på KD-debatten, nemlig at undgå mange tolkelige regler, men derimod, som tidligere sagt, blot indretter sig efter de spilleregler der gælder i det hele taget.

Men mon ikke, efter hvad jeg fornemmer indtil nu, de deltagere der vil være aktive, er folk der såvel kan slå en proper debatnæve, samt høste en verbal røvfuld uden at der klynkes.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk