annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 48 af 80 < 1 2 ... 46 47 48 49 50 ... 79 80 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9938 - 30/08/2010 21:23 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Citat:
- Hvis du skriver mere i chatten, så svarer jeg i skraldespanden, hvor personfnidder hører hjemme.


Et temmelig arrogant synspunkt fra en person, der ikke er sine egne meninger bekendt, men vælger, hele tiden at optræde som anonym.

Klamt.

Men måske det er frihedens og demokratiets pris?
Top Svar Citer
#9939 - 30/08/2010 21:25 Re: Et andet syn [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Øh, er det et arrogant synspunkt, at personfnidder hører hjemme i skraldespanden??

Tag nu og slap af... la' være med at mugge, hver gang du kommer til at associere mig med en bestemt person. Hold dig hellere til sagen, Michael.
Top Svar Citer
#9947 - 30/08/2010 22:20 Re: Et andet syn [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

"og din måde at argumentere på består fortsat i kluntede forsøg på at omfortolke hvad andre skriver"

- Ud over dine kluntede forsøg på at sætte komma kunne du måske bidrage med nogle af dine "fakta" og argumentere for dem med andet end nye "Ole Bjørn"-fakta?!

ler

"Den vil også en dag kunne forklare præcist og i detaljer de årsager, som får dig og andre troende til at fantasere om guddomme og hellighed og universel kærlighed, og også din tro på en "sand" virkelighed bag det hele."

Denne din påstand kunne du jo begynde at argumentere for. Du er vel klar over, at du fremfører en påstand, eller...?

ler
Top Svar Citer
#9952 - 31/08/2010 15:46 Re: Et andet syn [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

Anonym leverer dette til mig:

"Ole skriver: "Hvilke 2, Thomas? Der er mindst et dusin af de registrerede debattører, der har min private email adresse, og ved at jeg hedder Ole Bjørn."
- Men det er ikke dit fulde navn, så din mangel på anonymitet kan du stikke skråt op - og efterfølgende lade være med at pive over andres anonymitet.
- Mindst 2 sagde jeg. Faktisk 3 med mindre de har fortalt det videre. Om de selv vil sige det tydeligere, end det er blevet sagt allerede, eller om du vil spærre øjnene op og læse, hvad der står skrevet på debatsiden, må være op til dig. Jeg vil ikke inddrage andre i dit hornlygte-fis.
- Hvis du skriver mere i chatten, så svarer jeg i skraldespanden, hvor personfnidder hører hjemme".

- Er du ikke lidt forvirret - hva' ska' dette til for, på en debat som denne?

Tillige fjerner man jo ikke en aldeles fornuftig kritik af grundsynet Esther og Arne udbreder, for vi mangler jo stadig en forklaring der beskriver, hvad mennesker dog skulle bruge en sådan overtro til, ikke sandt?

Troen inklusiv alle disse overnaturlige fænomener er bare et dårligt værktøj, når det gælder beskrive verden omkring os, længere er den ikke. I har ganske enkelt nogle forklaringsproblemer som i må til at se mere kritisk på. Og det gør i altså ikke ved bare at sidde her på debatten og blande sociale ligestillingsprincipper ind i religiøs overtro, ej heller ved at hæfte jer ved den trøst i måtte forestille jeg som kontakt mellem mystikken i den religiøse overtro og den forgængelighed alle mennesker på et tidspunkt i livet må forholde sig til. Det er her 'Et Andet Syn' ville være et velkomment alternativ til den tænkning i poster på debatten her!

Forøvrigt er Ole en debattør det nøjagtig som mange andre stiller nogle fornuftige krav til livssynssamtaler, det er disse krav denne overfølsomme "unknown" ikke kan honorere, og derfor miskrediteres - han er bare ikke leveringsdygtig med interessante synspunkter. 'Kærlighed' er ikke et argument for meningsløs overtro, sådan er dét. Og hvad Arne angår, har han ikke bestilt meget andet end at bortforklare sig selv gang på gang, hvilket ikke er særlig spændende at se på en debat...suk!

Jeg synes du sku' poste dine meninger dels til den der leverer synspunkter der måtte forarge dig, og dels med et bedre forklaringsindhold..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (31/08/2010 15:56)
Top Svar Citer
#9953 - 31/08/2010 15:54 Re: Et andet syn [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

"Er du ikke lidt forvirret - hva' ska' dette til for, på en debat som denne?"

- Som du selv citerede mig for, så mener jeg, at denne kommunikation med Ole (som enhver anden kommunikation med Ole) hører hjemme i skraldespanden.

"Tillige fjerner man jo ikke en aldeles fornuftig kritik af grundsynet Esther og Arne udbreder, for vi mangler jo stadig en forklaring der beskriver, hvad mennesker dog skulle bruge en sådan overtro til, ikke sandt?"

- Hvordan kan du kalde Arnes tro for overtro, når du ikke engang har sat dig ind i, hvad han tror?

"Troen inklusiv alle disse overnaturlige fænomener er bare et dårligt værktøj, når det gælder beskrive verden omkring os, længere er den ikke."

- Hvilket overnaturligt fænomen taler Arne om? Hvem siger, at han vil bruge det, du kalder for beskrivelser, som et værktøj?

"Forøvrigt er Ole en debattør det nøjagtig som mange andre stiller nogle fornuftige krav til livssynssamtaler"

- Niks, han lyver og svindler, og det har han gjort i årevis. Derfor er han - og du ikke mindst - blevet fyret fra Kristelig Dagblads debatside. Når angrebene vælter ind fra jer, bl.a. at nogle her på debatten ikke kender mit fulde navn (det gør 3), så er I simpelthen til grin. Så taler I om noget, I ikke aner noget om. Og I er afsløret, bl.a. af os der ved det.
Top Svar Citer
annonce
Side 48 af 80 < 1 2 ... 46 47 48 49 50 ... 79 80 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk