annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#944 - 12/06/2008 21:45 Strejken og den manglende mediedækning!
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Det er i grunden underligt så lidt medierne dækker den nuværende strejke blandt de mange pædagoger, social og sundhedsmedarbejdere, sygeplejersker mfl.. Betyder det, at vi efterhånden har en højreorienteret mediedækning? Når BUPL kontakter deres medier får de at vide, at det ikke er interessant nok.

Og ikke nok med det, så lyder meldingerne rundt omkring, at nu er strejken gået for vidt, sygeplejerskerne tager ikke ansvar for de syge, demonstrerende blokerer vejene og det sidste nye er, at der muligvis sker en lockout i næste. På den måde dræner man den offentlige sektor og presser dem til at genoptage deres arbejde. En anden mulighed – og som nok kommer til at ske – er, at regeringen griber ind og sætter en punktum for konflikten uden at imødekomme de strejkendes gule kort som blot er et skingert råb om, at nu er det nok. Men det bestemmer de desværre ikke selv; de sidder ikke med magten.

Det handler ikke blot om ligeløn men om vores samfundsudvikling, som i den grad bekymrer mig! Det ser ud som om, at den offentlige sektor efterhånden vil blive overtaget af den private. Vores fælles grundlag med fælles institutioner for fattige og rige er ikke længere godt nok.


Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#945 - 12/06/2008 21:52 Re: Strejken og den manglende mediedækning! [Re: ALH]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Mener du at strejken er velbegrundet?
Top Svar Citer
#947 - 12/06/2008 22:07 Re: Strejken og den manglende mediedækning! [Re: serotonin]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Ja, jeg mener, der er god grund til at passe på vores offentlige sektor og dens medarbejdere, der hver dag har ansvaret for børn, unge, ældre og syge. Hvis strejke er den eneste måde at blive synlig på, støtter jeg gerne op omkring det.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#949 - 12/06/2008 22:33 Re: Strejken og den manglende mediedækning! [Re: ALH]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Jeg tror ikke det er særlig velovervejet.

Tænk på alle de mennesker det er gået udover.

Jeg mener det er meget meget egoistisk at strejke på den måde, for de har slet ikke tænk på konsekvenserne. Og i bund og grund er det blevet til en princip sag, for rent økonomisk er det forsvindende lidt det drejer sig om nu. Og tænk på alle de penge som fagforeningerne nu har brugt, som så kunne have været brugt til noget mere konstruktivt.

Selvfølgelig skal der være en ordentlig løn, men hvis man virkelig brænder for at hjælpe andre mennesker, så har lønnen i og for sig ingen betydning. Det er meget et spørgsmål om indstilling.

Tænk at vi vægter penge højere end mennesket.

Vi lider ingen nød her i vores land, men vi har efterhånden sat os for at det materielle har større værdi end mennesket.

Jeg kan faktisk godt mærke at der kommer lidt frustration op til overfladen med hensyn til den indstilling omkring det materielle.

Der er nok lige lidt jeg skal arbejde med her... griner

Men jeg synes denne situation med strejken tegner et meget godt billede af den bevidstheds tilstand som, ja, mere eller mindre er i vores verden i øjeblikket. Der er virkelig så meget konflikt og uenigheder både i det små og i det store. Og alt sammen fordi vi er egoistiske.

Men det vil jo vende igen, vi må jo bare hver især arbejde med os selv, så vi kan bibringe verden en anden bevidsthed.
Top Svar Citer
#950 - 12/06/2008 22:39 Re: Strejken og den manglende mediedækning! [Re: serotonin]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Det hjælper altså ikke noget at lukke øjnene og bare lade samfundsudviklingen fortsætte. Med din indstilling appelerer du jo til, at pædagoger m.fl. skal finde sig til rette i deres stand, alt i mens de rigere bliver rigere.

Det handler ikke om at støtte det materielle, for de folk der strejker, gør det jo fordi, at de mangler at blive set for det arbejde, de holder af. Jeg tror ikke, at de nyder at ventelisterne nu bliver længere.

Men hvordan kan det være ligeløn at give en pædagog 12 % ekstra og så give en med en endnu større løn den samme procent?

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk